Toon posts:

hoofdaansl. kpn <->splitter, hoeveel meter max.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is mijn eerste post hier, maar na een uitgebreide search kwam ik niet een topic tegen, dat een antwoord kon geven op de volgende vraag:

Ik heb dus (bijna(kan nog terug :Y)))Cistron MAXX aangevraagd, maar ik zit met de volgende vraag:

Je moet die splitter direct na de hoofdaansluiting van je kpn aansluiting zetten, althans dat staat overal (manuals voor adsl, internet etc etc).

Nu zit ik in een appartement, en de hoofdaansluiting zit misschien 3 verdiepingen lager, als dat mijn appartement zelf zit (ik moet dit nog navragen bij de kpn, maar ik ben bang dat ie ook geen antwoord hierop hebben). Als de hoofdaansluiting op de begane grond zit, dan loopt er van daar uit, pak hem beet 20m kabel, naar het kastje van de kpn, dat bij mij in mijn appartement zit..

Als je er gewoon voor zorgt dat de splitter het eerste device is dat je aansluit (dus voor je telefoon en voor je modem, direct na dat kastje in mijn appartement), maakt het dan nog uit, dat er eerst 20 meter kabel van de hoofdaansluiting van de kpn naar de splitter zit????

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Maakt niets uit... Zo heb ik het ook geinstalleerd en het werkt prima...

Het gaat er inderdaad om dat de splitter het eerste apparaat is, niet dat het er fysiek meteen achter zit

Verwijderd

Topicstarter
mooi, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken *D

werd een beetje ongerust toen ik dan las, dat ik de kpn moest vragen om de hele zooi bij mij te gaan verleggen, en de KPN kennende, kost dat zakken met geld ;(

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik was er ook even benauwd voor, maar ik heb het maar gewoon aangelegd en het blijkt perfect te werken. Bij mij is kabel ongeveer 30 meter schat ik... en ik haal gewoon de maximaal mogelijke snelheden...