Toon posts:

[Nokia batterij] Verschil 1000mAH - 750 mAH

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de trotse bezitter van de Nokia 6510:+ en ik kan vertellen dat het echt een aanrader is!

Nu mijn vraag: Ik heb op www.koopjessite.nl een batterij gezien van 1000mAh ipv 750mAh. Het merk zou ik niet weten maar hij is niet orgineel van Nokia dacht ik. Is het 'slecht' voor mn mobieltje, raden jullie het mij af? Of is het een goede keus als je wat meer standby-tijd wilt?

Verwijderd

Subject editted

Verwijderd

Topicstarter
thnx, is inderdaad wat duidelijker!:D

Verwijderd

Waarom zou je t willen?

Ik heb mijne sinds zaterdag aanstaan, en er zijn nu 2 streepjes af...

Voor mij iig genoeg standbytijd :)

Verwijderd

lijkt mij alleen een verschil in capaciteit...als het voltage gewoon klopt, kun je er idd langer mee doen.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:07 schreef RunneR het volgende:
ik ben de trotse bezitter van de Nokia 6510:+ en ik kan vertellen dat het echt een aanrader is!

Nu mijn vraag: Ik heb op www.koopjessite.nl een batterij gezien van 1000mAh ipv 750mAh. Het merk zou ik niet weten maar hij is niet orgineel van Nokia dacht ik. Is het 'slecht' voor mn mobieltje, raden jullie het mij af? Of is het een goede keus als je wat meer standby-tijd wilt?
Ik ken de 6510 niet, maar issie met x-press om cover? Zo niet, dan kan ie wel eens dikker zijn (dit trucje past Ericsson ook toe in de T serie)
Verder lijkt het me dat een andere accu geen schade aan kan richten aan je telefoon, omdat een accu een bepaald voltage heeft (deze moet wel hetzelfde zijn!) en aangezien je Nokia het voltage zelf in de hand heeft bij het laden kan er vrij weinig mis gaan. De stand-by tijd wordt natuurlijk hoger omdat de accu een grotere capaciteit heeft. Het enige wat de accu misschien niet heeft, is de zelfde kwaliteit als een Nokia accu (qua laadcycli)

Verwijderd

Ik heb er zo eentje gehad van 1600mAh.... Deed ie het lang op, totdat ie na een maand of 4 volledig de geest gaf:( De bon had ik niet meer |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:10 schreef m0_oh het volgende:
Waarom zou je t willen?

Ik heb mijne sinds zaterdag aanstaan, en er zijn nu 2 streepjes af...

Voor mij iig genoeg standbytijd :)
2 streepjes eraf sinds zaterdag??? Dan bel je zeker haast niet? Ik moet hem ongeveer om de 3 dagen opladen. Ik bel dan wel af en toe en gebruik het menu en dergelijke wel(geen spelletjes). En ohjah de eerste 3 keer heb ik hem helemaal opgeladen en ontladen zoals Nokia voorschrijft.

Verwijderd

ik bel ongeveer 10-20 minuten per dag...
Spelletjes heb ik nog niet gedaan :)

Mebbe heb ik een uberbatterij >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:17 schreef Coen het volgende:
Ik heb er zo eentje gehad van 1600mAh.... Deed ie het lang op, totdat ie na een maand of 4 volledig de geest gaf:( De bon had ik niet meer |:(
Waar had je die batterij gekocht als ik vragen mag??? :7
Ik neem aan dat ie je mobieltje niet gesloopt heeft?!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:22 schreef m0_oh het volgende:
ik bel ongeveer 10-20 minuten per dag...
Spelletjes heb ik nog niet gedaan :)

Mebbe heb ik een uberbatterij >:)
Dan bel je nog meer als mij |:( HOE kan dat nou weer??? Ik heb mn gsm trouwens daarnet ff op Half Rate gezet,misschien dat dat helpt.... :? :?

Verwijderd

Hoe doe je dat?

Was dat die code dat je geluidskwaliteit slechter wordt?

Kun je dat dan ook weer uitzetten?

Ik ga kijken hoelang ik met mn batterij doe als ie helemaal leeg is, met die half rate...

Ik zie btw net dat er een streepje is afgegaan :'( ;)

Verwijderd

Topicstarter
Half Rate(betere standby tijd)
aan: *4720#
uit: #4720#

Enchanged Full Rate(betere geluidskwaliteit)
aan: *3320#
uit: #3320#

d8 ik......

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op dinsdag 21 mei 2002 23:24 schreef RunneR het volgende:

[..]

Dan bel je nog meer als mij |:( HOE kan dat nou weer??? Ik heb mn gsm trouwens daarnet ff op Half Rate gezet,misschien dat dat helpt.... :? :?
Mijne staat gewoon nog op het standaard (FR of EFR dat weet ik niet precies) maar ik kan er ook een kwartiertje per dag mee bellen en dan haalt hij ongeveer een weekje standby-tijd. Ook WAP (via GPRS) ik een aantal keren per dag, en speel soms een spelletjes. Dus ik denk dat je een gare accu heb ?:?

PS: Ik heb trouwens wel een 8310 maar daar zit dezelfde accu in, en de telefoon is technisch ook bijna gelijk.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Wat ook uit maakt is op welke frequentie dat je belt, 900 of 1800 mhz. Ik heb ergens gelezen dat de 900mhz band minder stroom verbruikt...

Nokia komt zelf ook al met zwaardere batterijen, lees test van de 6310i maar eens:
http://www.gsmtest.nl/reviews/nokia/6310i/6310ireview.htm

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 11:52 schreef reboq het volgende:
Wat ook uit maakt is op welke frequentie dat je belt, 900 of 1800 mhz. Ik heb ergens gelezen dat de 900mhz band minder stroom verbruikt...

Nokia komt zelf ook al met zwaardere batterijen, lees test van de 6310i maar eens:
http://www.gsmtest.nl/reviews/nokia/6310i/6310ireview.htm
900 verbruikt juist meer stroom dacht ik....

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 12:11 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

900 verbruikt juist meer stroom dacht ik....
Dat klopt. Ik heb een Ericsson T28 World gehad en die werkt op de 900 - 1900 band (europa / amerika).
En die is een stuk sneller leeg dan een normale T28 met 1800 Mhz ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar ik die 1600mAh batterij kan kopen?? Of is de 1000mAh het grootst qua capaciteit?
Pagina: 1