Hee, ik heb ff iets over gelezen in de MX help. Ik wilde graag advies als iemand het weet, of het beter is om runtime of authortime te doen. Ik wil namelijk 'master page' elements gebruiken, dus assets die ik in verschillende swf's kan gebruiken. Interessante topic?
je haalt vooral veel dingen door elkaarOp dinsdag 21 mei 2002 23:02 schreef Cool_Duck het volgende:
Hee, ik heb ff iets over gelezen in de MX help. Ik wilde graag advies als iemand het weet, of het beter is om runtime of authortime te doen. Ik wil namelijk 'master page' elements gebruiken, dus assets die ik in verschillende swf's kan gebruiken. Interessante topic?
1) Define beter.
2) Wat wil je runtime doen?
3) Flash is vooral authortime, wat wil zeggen dat je tijdens het maken van je flashfilmpje libraries kan sharen. Tijdens compile-time worden deze dan gepublished naar een swf. Het sharen van assets runtime kan alleen gebeuren via andere SWF-jes die je vantevoren al hebt gemaakt.
"You're only as good, as what you did last week."
Het is me nu gelukt, ik heb een swf waar alles in staat, en ik laat het runtime sharen. Maar als ik een movieclip in de 'bron' aanpast, is deze dan ook meteen aangepast bij de 'destination'? Of moet ik de destination opnieuw exporteren?