100 Mbit NIC's niet werkend (XP)

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ok, hier is t vage :

Ik heb een systeem (zie sig).
No matter wat ik daar voor 100 Mbit NIC ik erin doe, het wil niet werken. De meesten installeren wel (sommige zelfs niet dus), maar ik krijg geen verbinding met Chello, op de meest rare manieren niet. Ook het onderlinge netwerk komt niet op gang met alle juiste instellingen.
Nu is het vage, dat ik met 3 verschillende soorten 10 Mbit kaarten wel alles voor elkaar krijg, zowel het netwerk als Internet.
Ik vraag me dus echt af hoe dit toch kan, heb al 4 100 Mbit kaarten geprobeerd.
Ik doe een opleiding netwerkbeheer, dat zegt niet veel maar goed, je kan er van uit gaan dat alle standaard instellingen wel ok staan...
:(

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
moederbord probleempje?
heb je de nieuwste bios-versie? >:)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:12
Geef je 100Mbit nic eens het oude mac adres van de 10Mbit kaart die je eerst had.
Doet de nic het verder wel als je m in je netwerk hangt? Is de kabel wel in orde? Is het modem trouwens 10Mbit only? Zet voor de gein je nic eens op 10Mbit full of half duplex (alctel adsl home modem moet op 10Mbit half duplex bijvoorbeeld).

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

aangezien het alleen een 100mbit kaart is kan je chello daar niet op aan sluiten want volgens mij ondersteunt die alleen maar 10mbit kaarten of 10/100mbit kaarten

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op woensdag 22 mei 2002 01:03 schreef dreamer het volgende:
aangezien het alleen een 100mbit kaart is kan je chello daar niet op aan sluiten want volgens mij ondersteunt die alleen maar 10mbit kaarten of 10/100mbit kaarten
Zal toch wel gewoon een 10/100 kaartje zijn aangezien ik nog nooit NIC's heb gezien die alleen maar 100mbit aan kunnen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Klopt, het zijn 10/100 kaarten.
3 andere pc's in het netwerk met allemaal xp en 10/100 kaarten werken wel op de switch en chello.
de 100 mbit krijg ik ook niet werkend in het netwerk, hij geeft wel aan dat er verbinding is maar er worden geen pakketjes ontvangen..
Heb ook al andere kabels geprobeerd. Handmatig instellen van half of full duplex mocht niet baten.

Oh ja Jelmer, ik dacht daar ook aan.
Maar zodra ik mijn bios flash boven versie 2.9, crasht Windows Xp na het inlogscherm, altijd.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Als je met een chello verbinding een nieuwe NIC in je pc stopt, moet je het MAC adres eerste doorgeven aan chello. Of je moet je oude MAC adres kunnen faken, maar dat lukt volgens mij niet altijd.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Misschien staat er een optie 'byte-merge' in je bios. Zo ja, zet dat UIT en je probleem is waarschijnlijk verholpen.
Dat probleem had ik ook, vooral 3Com kaarten kunnen vaak niet tegen byte-merge.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Die optie heb ik niet in m'n bios.

En zoals ik zei, ik heb meerdere NIC's 10 Mbit geprobeerd en die werken juist wel.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
De meeste kaartjes hebben ook geen last van Byte-merge, voor zover ik weet de 3Com 905B en 905C.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Als Chello installatuur kan ik je vertellen dat we werken met 10/100 Realtek/3Com kaarten werken. Ik weet niet wat voor modem je heb maar de meesten kan je gewoon een 100mbit kaart op aansluiten.
het is wel zo dat je je MAC van je NIC zou moeten doorgeven aan chello (zeggen dat bv je een andere PC heb) je krijgt je IP namelijk dmv je NIC MAC en het MOD MAC

n54 power!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 19:22 schreef TMDevil het volgende:
Als Chello installatuur kan ik je vertellen dat we werken met 10/100 Realtek/3Com kaarten werken. Ik weet niet wat voor modem je heb maar de meesten kan je gewoon een 100mbit kaart op aansluiten.
het is wel zo dat je je MAC van je NIC zou moeten doorgeven aan chello (zeggen dat bv je een andere PC heb) je krijgt je IP namelijk dmv je NIC MAC en het MOD MAC
Dat hoefde dus niet, na een complete format en 2x 100 Mbps kaartjes erin herkende hij ze, en kreeg ik een lief ip adresje van Chello. Blijkbaar was mijn install van XP verziekt, mijn USB camera werkt ook niet herkend, nu weer wel.
Thnx voor de replies.
Pagina: 1