[Debian] gaim installeren

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
na 5 dagen gepruts :+ om debian sid te installeren is eht me toch eindelijk gelukt en ben nu lid van de debian club :P
het volgende het compilen van mijn eerste xfree en eerste 2.4 kernel ging mij nog niet tever, en nu een simpel proggie installen als gaim levert me allerlei problemen op :D

apt-get install gaim
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
debhelper: Depends: debconf-utils but it is not going to be installed
gaim: Depends: gaim-common (= 1:0.57-2) but it is not going to be installed
Depends: libgdk-pixbuf2 (>= 0.17.0-1) but 0.16.0-1 is to be installed
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution)

nou dan doe ik dus die paar losse pakketjes te installeren, en de unmet dependenc's stapelen zig gewoon op, wel meer als 20 (ik heb dus nix van gnome geinstalled)
probeer ik dus maar compleet gnome te installen krijg ik ook honderden van die unmet dependencies :(
via een .deb package gaim installeren werkt gewoon weg ook niet.
zit al de hele dag in de irc channel van debian maar ook die komen er niet uit :'(
iemand nog goede ideeen ???

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

apt-get -f install

[edit]
Sorry, die was een beetje flauw. Maar je hebt niet gezegd dat je dat al hebt geprobeerd.

Een oplossing zou zijn om synaptic of gnome-apt te gebruiken. Dat zijn grafische progjes waar je in de lijst kunt kiezen welke pakketten je wilt installeren. Ze bevatten zo'n geweldig "Fix broken" knopje. :P