Toon posts:

stekker monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een monitor gehad (HP), die op een 486 zat aangesloten. Nu had ik eindelijk tijd om mijn bureau op te ruimen, en de monitor te plaatsen, steed ik de stekker in mijn server... PATS.. server start opnieuw op, en monitor mooie flits (werkt verder nog OK).. ik dus onderzoeken wat het was.. Zit er een pinnetje van de monitor helemaal krom, die dus tegen de buitenkant aankomt.

Nu krijg ik ook geen contact meer, met de monitor op een pc, omdat juist dat pinnetje erg belangrijk is...
code:
1
2
3
  /*****\    /-**-*\     /-K*-*\      /11 15\ 
 /  *****\     /  *-***\     /  *-***\  /  6  10\
/  *****  \   /  *****  \   /  *****  \    /  1   5  \

Legenda...
links: volledige pin bezetting
midden: pinbezetting zoals bij de HP monitor
rechts: pinbezetting met Kapotte pin
nummering: nummers die bij de pinnetjes horen..

* = hele pin
- = ontbrekende pin
K = kapotte pin

pin 12 is dus kapot...

Wat kan ik hiermee doen, kan ik er een nieuwe stekker aantweaken, een brug voor maken, een ander kanaal gebruiken of what ever

Verwijderd

en monitor mooie flits (werkt verder nog OK)..
ff voor de duidelijkheid, hij geeft wel beeld maar gewoon niet wat er uit de computer komt, gewoon dat hij poorten checkt etc? Of werkt hij nog 100 %?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Pinnetje in de juiste positie trekken met een pincet. Voorzichtig een gaatje boren in de stekker.
Vol laten lopen met een lijm die goed uithardt (ik heb een bepaalde transparante crealijm gebruikt, waarvan de naam mij even ontschoten is, wordt op basisscholen vaak gebruikt).
Gun het daarna een dagje om goed uit te harden (dat duurt langer als je 't zo afsluit).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mischien kun je het beste om de plug achterin je monitor heenwerken zodat je als het ware een vaste kabel aan je monitor krijgt.. heeft wel veel nadelen, wat je ook kunt doen is zo'n nieuw inpluggeval halen en deze vastsolderen.

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
rechtbuigen kan niet, zit echt een hele knik in...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:04 schreef Vipertje het volgende:

[..]

ff voor de duidelijkheid, hij geeft wel beeld maar gewoon niet wat er uit de computer komt, gewoon dat hij poorten checkt etc? Of werkt hij nog 100 %?
het lukte me een keer om het pinnentje contact te laten maken met videokaart, toen zag je het beeld verschijnen. Maar aangezien er een kniek in de pin zat, kon ik hem niet doorduwen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Met een punttangetje kun je die pin wel rechtbuigen, en ook de knik er vergenoeg uitkrijgen..

Maar je hebt ook kans dat de pin gewoon afbreekt dan.. Kwestie van proberen en geluk hebben dus :)

Verwijderd

Wat ik altijd doe is het pinnetje een beetje recht buigen (als dat nog gaat). Een oude videokaart pakken en er in pluggen. De pinnetjes gaan dan vanzelf rechtstaan.

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56

Adm.Spock

Duik-Aap

Oude plug afknippen, draadje voor draadje overnemen op nieuwe plug, klaar!

Oftewel, nieuwe plug aantweaken }:O

geeft de meest betrouwbare resultaten, tenminste als je goed kunt solderen.

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:54
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, bij mij lukte het om de pinnetjes recht te buigen maar een tijdje geleden hield ie er mee op. Toen heb ik de stekker er af gesloopt om te kijken of er een draadje loszat, dit was het geval, maar waar kan ik een nieuwe stekker kopen??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op vrijdag 24 mei 2002 11:25 schreef fnoff het volgende:
maar waar kan ik een nieuwe stekker kopen??
Gewoon bij de electroboer :?

Meestal hebben ze die dingen gewoon, en anders bestellen ze hem.. Gewone connectoren is niet zo'n probleem.
Pagina: 1