twee internet verbindingen en netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

Topicstarter
okay het probleem is het volgende.
ik heb thuis een netwerk,draait prima niks aan de hand.
heb een computer met internet verbinding en die staat via de standaard windows xp gedeeld.deze pc heeft twee netwerk kaarten.

nu hebben we sinds kort het hubje van de buurman eraan gekoppeld.Hij heeft een router in zijn netwerk,die gekoppeld is aan zijn internet verbinding.

Nou wil ik niet de internet verbinding van de buurman gebruiken,maar die van mijzelf.
ik heb al geprobeerd mijn eigen server een statisch ip-adres te geven,dus bij het netwerk kaartje waar het netwerk opzit.Nu had ik bij de andere pc's het ip-adres van de server opgegeven als default gateway.

maar dit doet het niet,als ik dan een site wil opvragen werkt hij niet. :'( :'( :'(

wie kan mij helpen!?

wisdom is rarely common

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
:?

Er van uitgaande dat je de winxp pc goed ingesteld hebt zal je wel vergeten zijn een dns server op te geven...

Try 195.241.48.33

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Idd, DNS is van levensbelang :)

BOINC stats

• Alphafox

Alphafox

wat zeggie!

Topicstarter
moet ik dan de dns invullen van mijn internet verbinding of moet ik zelf een dns server starten?! :? :? :?

btw. ik heb windows xp professional. Ik heb dus geen active directory (dacht ik)

wisdom is rarely common

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op dinsdag 21 mei 2002 23:21 schreef Alphafox het volgende:
moet ik dan de dns invullen van mijn internet verbinding of moet ik zelf een dns server starten?! :? :? :?
Van je internet verbinding of als je via de buurman gaat, van de buurman...

BOINC stats

• Alphafox

Alphafox

wat zeggie!

Topicstarter
hmmmz okay ik heb de dns adressen van mijn provider op mijn thuisnetwerk kaartje gestopt, ik heb ze in mijn internet modem kaartje gestopt. Ik heb ze ook nog eens in de netwerk pc's gestopt maar nog steeds niets.

ik heb alle mogelijke combo's geprobeerd volgends mij, maar nog steeds niets. |:( |:( |:(

wisdom is rarely common

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
een probleem als dit is vorige week ook langs geweest met iemand die 2 verbindingen had maar het verkeer wilde scheiden, ik zou zeggen stel ff in dat je alle topics van de afgelopen week ziet of gebruik effe de search.
Volgens mij werd er toen ook gesproken over een vpn.
succes

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op je client pc's moet je dus gateway en DNS... en als je de hub van je buurman eruit trekt? doet tie het dan wel?? sorry, maar ik ga nu wel richting mijn bed, ik hoop dat de andere tweakers je kunnen helpen...

BOINC stats

• schwarzenegger
je moet op de server van je eigen verbinding de verbinding met de isp maken, dan vul je op die clients de dns-en in van je provider en als gateway vul je het ip-adres in van de server (de netwerkkaart die verbinding maakt met het netwerk). Dan zou het moeten werken. >:)

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op dinsdag 21 mei 2002 23:39 schreef larsemenneke het volgende:
je moet op de server van je eigen verbinding de verbinding met de isp maken, dan vul je op die clients de dns-en in van je provider en als gateway vul je het ip-adres in van de server (de netwerkkaart die verbinding maakt met het netwerk). Dan zou het moeten werken. >:)
Dat bedoelde ik ook... :z ben niet meer echt helder..

BOINC stats

• schwarzenegger
Op dinsdag 21 mei 2002 23:40 schreef BachW het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook... :z ben niet meer echt helder..
/offtopic/

welterusten :Z :z :Z :z :Z :z :Z :z

/offtopic/

• Alphafox

Alphafox

wat zeggie!

Topicstarter
Ja hij doet het eindelijk! en hij werkt prima hartelijk bedankt voor jullie hulp!

wisdom is rarely common

Pagina: 1