[USB] hoeveel amp kan een usb poort geven?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ik wil mijn ipaq 3630 gaan opladen met mijn usbpoort, alleen de ipaq trekt 2 ampere, is dat niet wat veel voor een usb poortje?

mobo: asus a7ve
en op school een compaq noname

Gregor van Egdom Krekr

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij hoeveel volt is dat?

Het lijkt me dat ie te veel trekt, dus ik denk dat het niet zo'n goed id is dat ding met je usb poort op te laden.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 23:10
beetje erg veel zelfs ja

0.5A als ik met niet vergis (of was het nou 1A ?)

Repareren doe je zo.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 17:05

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nou hoop ik snel genoeg te zijn:

0,5 A dus 500 mA maar er zijn hub's die meer kunnen leveren alleen ik dacht dat die 500 mA wel de regelmaat is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 22:16 schreef SH007 het volgende:
Bij hoeveel volt is dat?

Het lijkt me dat ie te veel trekt, dus ik denk dat het niet zo'n goed id is dat ding met je usb poort op te laden.
usb is altijd 5 volt

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
maar van sitecom bestaan die laders wel. hebben die dan een soort ampere begrenzer?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

ik laad zelf altijd me gsm op via de usb en die trekt ook best wat dus lijkt me dat het wel moet lukken.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 09:37

AcouSE

Swedish Chef

Volgens de USB standaard moet een hub (zowel op je moederbord als een losse hub) minstens 500mA kunnen leveren. Daarnaast _moet_ er een stroombegrenzing geimplementeerd worden.

Theoretisch zou je dus gewoon kunnen proberen, en claimen bij de fabrikant als je poort kapot gaat. ("Die USB is niet volgens Spec 1.1, ik wil een nieuwe!" :P)
Maar in werkelijkheid zou ik dat niet doen. 2A is wel erg veel, dat gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon niet. Maar het laden van een bijv. mobieltje (met wat minder stroom) gaat prima.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Stroombegrenzing is opgenomen in de USB-standaard.
Probeer je teveel stroom af te nemen dan schakelt de controller de poort uit en krijg je een waarschuwing op je scherm.
Elk apparaat dient ook door te geven hoeveel mA het van plan is op te nemen, is te zien in tabbladen in je apparaatbeheer (als je Windows draait dan, onder Linux zou ik 't niet weten).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ok, en hoe maak ik een stroombegrenzer in mijn lader? iemand een schema daarvoor, want daar heb ik net geen verstand van.

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ik weet dat die stroombegrenzers er voor leds zijn, maar voor zulke grote stromen heb ik er nog nooit een gezien. heft niemand hier een sche,a voor?

Gregor van Egdom Krekr

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 13:56
dat ding opladen verbruikt bijna niets omdat je in dat geval het ding niet hoort te gebruiken ...... en dus alle stroom naar de batterij kan gaan deze laad stroom is meestal 1/4de tot 1/10de van de batterij cappaciteit

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 18:26 schreef Petzl het volgende:
dat ding opladen verbruikt bijna niets omdat je in dat geval het ding niet hoort te gebruiken ...... en dus alle stroom naar de batterij kan gaan deze laad stroom is meestal 1/4de tot 1/10de van de batterij cappaciteit
ja, maar het is dus zoals ik al zei een Li-Ion battery die snelgeladen wordt met 2A.

het ding (950 mAh) zit na +/- een half uur al weer vol

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1