Abit BD7 en Samsung PC2700 , is disaster??

Pagina: 1
Acties:

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Hallo , ik zit er nu aardig doorheen moet ik zeggen :( .
Het probleem is als volgt :
Ik heb een Abit BD7 mobo , 1x 512 MB Samsung PC2700/DDR333 en een P4 Northwood 1.8a.

Ik krijg deze config met geen mogelijkheid aan de praat.
Heb al het Ram opgestuurd (vernieuwd), Mobo opgestuurd (vernieuwd) en nix helpt .
Ik krijg met opstarten een error debug code E2.
En kom dus niet eens in de Bios.

Heb het ram op alletwee de banken geprobeerd , nada.
Heb 4 videocards er in gehad (AGP,PCI verschillende sloten) , nada.
Alle IDE disconnect , dus minimaal opstarten ,nada.

Dit alles in een Chieftec Dragon Midi Tower met 340 Watt voeding (voeding ook in een ander sys gehad en werkte oke).
Het ram heb ik ook laten testen en werkend gezien.

Ik heb op het net al verschillende revieuws van de BD7 gelezen en die werden dan getest met Samsung PC2700 dus het moet toch kunnen.

Wie het weet mag het zeggen , ik heb al vaker systemen in elkaar gezet maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Eh, cpu? (ja, als je het bord en de DIMM al vevangen hebt blijft die over zou ik denken).
Ik weet niet wat er aan jumpers op het bord zit, maar kijk daar evt. ook nog even naar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
CPU is ook al getest en is oke , cmos is ook al gecleared.
Begin te denken dat dit board zwaar zuigt , heb er geen andere verklaring meer voor.
Ik zie net op de Abit site dat er een BD7II uit is, misschien zegt dat ook wat , maar weet het niet zeker.

edit:

Ik heb op het vorige board ff een twinmos 256 reep gehad (zat hetzelfde Samsung mem op) , die het alleen in de 2de bank deed.
Na een bios update gedaan te hebben wilde ik mn 512 Samsung weer ff testen en dat werkte toen nog steeds niet.
Daarna weer die twinmos dr in en die deed het toen ook al niet meer (werkte later wel gewoon in een ander systeem dus niet kapot ofzo) , ik kreeg daar toen de error code A7 bij.

Ik begin te denken dat die ramslots op die BD7 extreem brak zijn.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |