Je kan hier beter niets zetten....
licht dit puur aan de capaciteit van de voeding of zit er dan ook een andere connector op??
zou ik wel es willen weten
Meneer 1000 has spoken......
de aansluitingen zijn niet anders, maar je heb wel idd min. 300 wat nodig. ik raad je aan ook met oog op cooling om gewoon een nieuwe kast te kopen.
hij had het beste onder O&H gekundd denk. 300Watt is idd wel aan te bevelen.
Powered by KPN
Het ligt niet aan het vermogen, maar voor de pentium 4 zitten er ook andere stekkertjes op d8 ik. Daar moet je dus wel even op letten bij het kopen van een voeding. Effe informeren dus of hij geschikt is voor p4. Maar de meeste voedingen hebben dit tegenwoordig standaard, dus dit moet geen probleem zijn. Succes.Op dinsdag 21 mei 2002 22:02 schreef dude123 het volgende:
licht dit puur aan de capaciteit van de voeding of zit er dan ook een andere connector op??
edit:
hier een pic van de stekkertjes:

hier een pic van de stekkertjes:

mag ik vragen waarom? Als je een A-open miditower pakt, zijn die volgens mij nog steeds het zelfde ingedeeld aan de binnenkant, als de P2 tijd....Op dinsdag 21 mei 2002 22:02 schreef weareborg het volgende:
de aansluitingen zijn niet anders, maar je heb wel idd min. 300 wat nodig. ik raad je aan ook met oog op cooling om gewoon een nieuwe kast te kopen.
een aopen misschien wel, maar er zijn heeel veel p2 kasten die daarvoor gewoon niet geschikt zijn.Op dinsdag 21 mei 2002 22:05 schreef FunFactory het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom? Als je een A-open miditower pakt, zijn die volgens mij nog steeds het zelfde ingedeeld aan de binnenkant, als de P2 tijd....
ik zie het vaak genoeg dat mensen een athlon in zo'n oud barrel kassie te proppen.
vette bende word het en dan vragen ze zich af waarom de temp zo hoog is
ik kwam zelfs een keer iemand tegen die een at kast had gemod om zo'n een atx bord erin te proppen. da was helemaal erg
Die brede witte kabel, werd ook al gebruikt in een P1. Twee van die kabel zaten eraan. Maar dat kleine kabeltje ernaast, zeg me niets. Waar dient het voor? Verder nog bijzonderheden?Op dinsdag 21 mei 2002 22:03 schreef M v Akkeren het volgende:
[..]
Het ligt niet aan het vermogen, maar voor de pentium 4 zitten er ook andere stekkertjes op d8 ik. Daar moet je dus wel even op letten bij het kopen van een voeding. Effe informeren dus of hij geschikt is voor p4. Maar de meeste voedingen hebben dit tegenwoordig standaard, dus dit moet geen probleem zijn. Succes.
Verwijderd
Het is net dat kleine kabeltje dat je nodig hebt als je een pentium4 wil ineen stekenOp dinsdag 21 mei 2002 22:42 schreef FunFactory het volgende:
[..]
Die brede witte kabel, werd ook al gebruikt in een P1. Twee van die kabel zaten eraan. Maar dat kleine kabeltje ernaast, zeg me niets. Waar dient het voor? Verder nog bijzonderheden?
Die andere grote stekker die wat lijkt op een oude at-voeding stekker (die er toen met 2 opzaten overigens) heb je normaal niet nodig, tenzij bij sommige high'tech moederborden voor servers...
Thnx, weer wat geleerd, ik heb namelijk geen ervaring met die p4 en ik wist niet dat je die oude at-stekker niet nodig had.Op dinsdag 21 mei 2002 23:23 schreef sniper het volgende:
[..]
Het is net dat kleine kabeltje dat je nodig hebt als je een pentium4 wil ineen steken.
Die andere grote stekker die wat lijkt op een oude at-voeding stekker (die er toen met 2 opzaten overigens) heb je normaal niet nodig, tenzij bij sommige high'tech moederborden voor servers...
maar het gaat gewoon passen in die kast.
ATX is een standaard, en als je ATX borden hebt moet het lukken.
tenzij je microATX hebt natuurlijk.
Dus alle borden, na de P1's, zijn standaard ATX? Dus, ik zal waarschijnlijk een nieuwe voeding moeten kopen voor dat kassie.Op woensdag 22 mei 2002 10:06 schreef Terw_Dan het volgende:
maar het gaat gewoon passen in die kast.
Geldt deze discussie ook voor AMD's of alleen voor P4's?
Verwijderd
Het is niet zo dat alles "na de P1" ATX is. Ik ben in een grijs verleden wel eens een p2 met BAT moederbord gezien (dus met een AT voeding), maar ook P1 borden met atx voeding bestonden/bestaan.Op woensdag 22 mei 2002 10:48 schreef FunFactory het volgende:
[..]
Dus alle borden, na de P1's, zijn standaard ATX? Dus, ik zal waarschijnlijk een nieuwe voeding moeten kopen voor dat kassie.
Maar in het algemeen is een nieuwe voeding wel handig.(gezien het wattage van oudere voedingen en vanwege de soms enorme hoeveelheid stof die zich soms in zo'n ding ophoopt na verloop van tijd.)
[mbt AMD/intel]
In meeste morderne systeemkasten past zowel een AMD mobo-proc. combinatie als p4+mobo (het aopen kistje dat ik een paar weekjes terug voor mijn zusje kocht had beiden op de doos staan (in veel te grote schreeuwerige letters, dus 't zal wel zo zijn)
Mijn gevoel ligt nu dus bij AMD.
Maar, als ik een MSI KT3 Ultra koop, moet er dan nog een andere voeding in, als ik mijn A-open kast gebruik, waat nu mijn 333 Cellie in zit?
Maar, als ik een MSI KT3 Ultra koop, moet er dan nog een andere voeding in, als ik mijn A-open kast gebruik, waat nu mijn 333 Cellie in zit?
Nee, er zijn nog wel wat andere standaarden hoor, maar daar moet je gewoon even op letten.Op woensdag 22 mei 2002 10:48 schreef FunFactory het volgende:
[..]
Dus alle borden, na de P1's, zijn standaard ATX? Dus, ik zal waarschijnlijk een nieuwe voeding moeten kopen voor dat kassie.
Verwijderd
Als ik me niet vergis, waren alle voedingen in de P2 allemaal 230 watt.
Deze voeding zou je kunnen gebruiken, want hij heeft de goede aansluiting, alleen voor betere prestatie's zul je toch echt een 300 watt voeding moeten kopen.
Maar als je geen geld genoeg hebt, draai dan ff met 230 wat.
Is geen probleem
Deze voeding zou je kunnen gebruiken, want hij heeft de goede aansluiting, alleen voor betere prestatie's zul je toch echt een 300 watt voeding moeten kopen.
Is geen probleem
Op dinsdag 21 mei 2002 22:03 schreef M v Akkeren het volgende:
[..]
Het ligt niet aan het vermogen, maar voor de pentium 4 zitten er ook andere stekkertjes op d8 ik. Daar moet je dus wel even op letten bij het kopen van een voeding. Effe informeren dus of hij geschikt is voor p4. Maar de meeste voedingen hebben dit tegenwoordig standaard, dus dit moet geen probleem zijn. Succes.
dot.blaat
Even lui, maar weet iemand een linkje waar wordt uitgelegd hoe je een nieuwe 300 watt voeding in een P2 kast moet inbouwen?Op zondag 26 mei 2002 20:56 schreef Cybercool het volgende:
Is geen probleem
Ben een n00b met electronica, al heb ik wel electro in een grijs verleden gedaan..
Wat bedoel je met een betere prestatie? Meer snelheid, haalt de proc geen volledige snelheid met 230Watt?Op zondag 26 mei 2002 20:56 schreef Cybercool het volgende:
Is geen probleem
Pagina: 1