Verwijderd

Topicstarter
Allo,
Ik heb een probleem met mijn camera. Het is een Canon Powershot G2, en daar ben ik heel tevreden over, maar de ingebouwde flitser is niet echt geweldig.
Dus dacht ik: ik pak de flitser van een normale camera (een Minolta XG-M, heeel oud)
Die normale flitser is vrij oud (8 jaar?) maar heeft wel een normale gangbare flitser montage.
Het gekke is: de flitser zelf werkt prima (hij flitst als ik met de oude camera een foto maak) maar als ik hem op mijn G2 zet, doet hij vrij weinig, zeg maar nix dus.
Mijn digi cam heeft wel door dat ik een externe flitser erop doe, want op dat moment kan ik niets meer instellen qua flitsen.
Zodra ik een foto schiet, knippert het lampje van de flitser wel (er komt dus een signaal door) maar flitst vervolgens niet. Hoe kan dat?
Is de montage niet goed, of is mijn flitser kapot?
De flitser is een Vivitar AT2800, de camera een canon PS G2.
BVD

Verwijderd

misschien dat flitser en camera toch niet helemaal compatible zijn
misschien heb je de mogelijkheid tot het testen van een andere flitser op de camera

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 22:14 schreef enigma het volgende:
misschien dat flitser en camera toch niet helemaal compatible zijn
misschien heb je de mogelijkheid tot het testen van een andere flitser op de camera
Dst heb ik dus niet. En ik kan er dus ook niet mee naar een fotozaak (heb me G2 gekocht via compu-leverancier)
Maar hoe kan het dat zo iets simpels niet compatible is?
Zijn er verschillende montage standaarden ofzo?
Em zijn er andere mensen out there met een G2 die wel eens geflitst hebben met een externe flitser dan?

Verwijderd

zijn die contactpunten van de flitser wel goed schoon? moet toch wel iemand in de buurt zijn met een flitser? de buurman ofzo?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Keb gelezen dat je goed naar voltage moest kijken van flitser (waarmee ie getriggerd wordt door cam), dit verschilt nogal en niet alle worden ondersteunt door de G2..
Kzou ook niet weten of het kwaad kan om er zo maar een flitser op te klikken.
Ik heb zelf ook een g2 en wil misschien ook wel eens een externe flister gebruiken.

Verwijderd

Mijn vader wilde ook een G2 kopen en de verkoper zei dat je dan een aparte flitser moest kopen (die van de spiegelreflexcamera zou niet werken). Daaruit concludeerden wij dat er verschillende standaarden zijn.

Het kan ook zijn dat het iets te maken had met dat de G2 wacht op signalen van de flitser. Ik dacht namelijk dat de G2 communiceerde met de flitser en niet alleen maar een signaal om te flitsen geeft. Misschien werkt het daardoor niet :?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op woensdag 22 mei 2002 10:20 schreef InfraC het volgende:
Mijn vader wilde ook een G2 kopen en de verkoper zei dat je dan een aparte flitser moest kopen (die van de spiegelreflexcamera zou niet werken). Daaruit concludeerden wij dat er verschillende standaarden zijn.

Het kan ook zijn dat het iets te maken had met dat de G2 wacht op signalen van de flitser. Ik dacht namelijk dat de G2 communiceerde met de flitser en niet alleen maar een signaal om te flitsen geeft. Misschien werkt het daardoor niet :?
De G2 kan idd aan de flitser meegeven hoe fel er geflitst moet worden, je ziet ook 4 extra contactpuntjes..

Maar eigenlijk had ik wel verwacht dat elke flitser er wel op zou passen.

Verwijderd

Overtuig je ervan dat je kamera geen instelling nodig heeft om een externe fliser aan te sturen, zoals mijn Fuji Finepix 6900.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 12:01 schreef Voltageampere het volgende:
Overtuig je ervan dat je kamera geen instelling nodig heeft om een externe fliser aan te sturen, zoals mijn Fuji Finepix 6900.
Nee je kan verder nix instellen - de ingebouwde flitser wordt uit gezet en thats it.

Verwijderd

Lees aub het hele verhaal op
http://www.botzilla.com/photo/G1strobe.html
voordat je je camera sloopt
Pagina: 1