Toon posts:

home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een homecinema set die aan de volgende eisen voldoen:

-hij moet mp3 cd's kunnen lezen
-hij moet super video cd's lezen

Nu zag ik bij de megapool het volgende

SAMSUNG HTDL70(SYS) Home Cinema set

Features

Versterker
Dolby Digital, DTS, DPL decoder
Vermogen (RMS THD 10%):
- front: 5 x 30 Watt
- subwoofer: 30 Watt
PMPO vermogen: 1000 Watt
'DSP' (5 modes)

Digitale tuner
30 voorkeuzezenders
Ontvangst van FM, MG en LG

DVD speler
Weergave van DVD, VCD, S-VCD CD, CD-R, CD-RW, CD-MP3
PAL uit

Luidsprekers
5-luidspreker systeem
Specificaties
Aansluitingen vooraan
Hoofdtelefoon
Microfoon met niveauregeling

Specificaties

Aansluitingen vooraan
Hoofdtelefoon
Microfoon met niveauregeling

Aansluitingen achteraan
Video in/uit
S-video
AUX in (cinch)
Optisch in/uit
Scart

Algemeen
Infrarood afstandsbediening
Afmetingen bxhxd set: 35.0x7.0x30.0 cm
Afmetingen luidsprekers
- surround : 10x15x12 cm
- center: NNB cm
- subwoofer: 25x40x34 cm
Gewicht set: NNB kg
Gewicht luidsprekers: NNB kg (paar)

479,99

Is dit wat of hebben jullie andere suggesties tot 550,-

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:46

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Samsung is altijd wel lekker.
Vooral de regio "hack".
En de sub is soort actief (zit aparte versterker in de set ingebouwd dus niet in de sub zelf) klinkt ook wel leuk.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
ik zou er voor gaan(aangezien hij goed aan je eisen voldoet)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op dinsdag 21 mei 2002 21:51 schreef dave01 het volgende:
ik zou er voor gaan(aangezien hij goed aan je eisen voldoet)
Ga em wel ff luisteren, want verschillen kunnen er zitten, neem een willekeurig setje vvan 550,- (maak niet uit welke, gewoon eentje die je tegenkomt) luister beide, laat ze een Demo geven, en vergelijk ze dan.

Ik heb ook een Set gekocht, eerst dacht ik dat je bij et beluisteren, nagenoeg geen verschil hoort tussen de sets, maar qua volume en kwaliteit dus degelijk wel, dus luister ff , en vergelijk hem met een andere set :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt die regio hack eigenlijk in? Heeft dat iets te maken met het lezen van dvd's die niet voor Europa bestemt zijn?

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 08:48 schreef Macklion het volgende:
Wat houdt die regio hack eigenlijk in? Heeft dat iets te maken met het lezen van dvd's die niet voor Europa bestemt zijn?
Ja zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst een stukje over dat een 5.1 set bij klasieke muziek alleen maar hoge tonen weergeeft en de sub eigenlijk op non actief staat, de kwaliteit van de muziek zal dan slecht zijn! Heeft iemand hier ervaringen mee, of is dit niet juist?

Verwijderd

Mijn subwoofer doet het gewoon hoor met klassieke muziek..

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Het is idd altijd handig om ook eens naar andere merken te kijken van dezelfde prijsklasse. Er zit meestal toch wel wat verschil tussen de verschillende setjes. Maar als deze aan jouw eisen voldoet moet je hem idd gewoon kopen.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02
Hoi,

Ik heb ook een tip voor je, al is ie iets boven je budget. Het is namelijk de JVC Th-A5r, erg mooie set en ik ben er erg tevreden over..

bij www.diga4u.nl kun je krijgen voor 615 Euro.

Ze hebben daar ook een Samsung set de Samsung Htdl100 voor 458 Euro

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij ook ervaring met de afhandeling van dig4u??
Is de service een beetje oke? Want ze zijn een stuk voordeliger dan andere winkels! Met de prijs zit het dus wel goed!!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 22 mei 2002 10:22 schreef Macklion het volgende:
Ik las laatst een stukje over dat een 5.1 set bij klasieke muziek alleen maar hoge tonen weergeeft en de sub eigenlijk op non actief staat, de kwaliteit van de muziek zal dan slecht zijn! Heeft iemand hier ervaringen mee, of is dit niet juist?
Dat is gewoon onjuist.

Dan moet je je ook nog afvragen. Is de muziek waar je het over hebt afgemixed op 5.1 of gewoon 2.0 (stereo).

Sataliet/sub systemen proberen gewoon een redelijk fullrange signaal te produceren hoor. Alles wat de satalietjes niet weer kunnen geven wordt door de sub gedaan. Dus als de muziek laag bevat zal dit door het subje worden weergegeven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 21 mei 2002 21:36 schreef Macklion het volgende:
Ik ben op zoek naar een homecinema set die aan de volgende eisen voldoen:

Features

Versterker
Dolby Digital, DTS, DPL decoder
Vermogen (RMS THD 10%):
- front: 5 x 30 Watt
- subwoofer: 30 Watt
PMPO vermogen: 1000 Watt
'DSP' (5 modes)
Vooral het stukje over vermogens is al best eng. 10% Total Harmonic Distortion is niet gering :o Het verhaal van vermogens moet je zoiezo al achterwegen laten, maar in dit geval dus helemaal, vooral de PMPO waardes vind ik altijd prachtig ! :o

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Deze gegevens had ik rechtstreeks van de samsung site geplakt. Dus vandaar dat stukje over het vermogen. Ik weet dat je nooit naar dat pmpo gedoe moet kijken, maar kun je nou echt verschil horen tussen een setje met 30Watt speakertjes, of een met 40Watt speakertjes? Want als ik in een audio zaak luister hoor ik eigenlijk niet zoveel verschil,terwijl de verkoper je eigenlijk constant de verschillende vermogens voor houdt! Of is dit een verkoop praatje??

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Meeste autoradio's hebben een vermogen tussen de 12-15 watt continu per kanaal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/HT-DL70(H).jpg

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
En is dat genoeg vermogen voor in een kamer??Of krijg je dan te maken met iel geluid???? Vaak zeggen verkopers dat je bij een laag vermogen te maken krijgt met rommelig hoog en ongecontroleerd laag. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?????

Verwijderd

Hoe groot is je kamer ?

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 30 vierkante meter.

• Asclepius
Op donderdag 23 mei 2002 13:37 schreef Macklion het volgende:
Deze gegevens had ik rechtstreeks van de samsung site geplakt. Dus vandaar dat stukje over het vermogen. Ik weet dat je nooit naar dat pmpo gedoe moet kijken, maar kun je nou echt verschil horen tussen een setje met 30Watt speakertjes, of een met 40Watt speakertjes? Want als ik in een audio zaak luister hoor ik eigenlijk niet zoveel verschil,terwijl de verkoper je eigenlijk constant de verschillende vermogens voor houdt! Of is dit een verkoop praatje??
Tussen 30 watt boxen en 40 watt boxen zit weinig verschil.
Natuurlijk zal een verkoper altijd proberen je iets aan te smeren, en daar zal ie dus ook z'n verkoopppraatjes bij gebruiken. Trek je daar niet al te veel van aan. Het verschil in geluidsdruk tussen 30 watt boxen en 60 watt boxen is zelfs maar enkele db's.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dit vermogen nu genoeg voor een kamer van +/- 30 vierkante meter?Of heb je dan echt meer vermogen nodig?

• JT

JT

VETAK y0

30 m2 ? Nou, ik denk het niet...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat ook een iets grotere broer van de HT-LD 70 dat is de HT-LD 100,deze heeft de volgende specs.

- 5 maal 40 watt
- subwoover 70 watt

Komen deze specs. meer in de buurt?? Dit set zit nog wel binnen mijn budget als ik hem via internet koop. Maar zijn er mensen die ervaringen hebben met de volgende shops,

- diga4u
- bestekeus.nl
- bestsellers.nl

Ik koop eigenlijk normaal nooit via internet,omdat ik bang ben dat de service niet zo oke is. Heeft iemand hier ervaring mee???

• JT

JT

VETAK y0

Je kan ook beter naar een gewone zaak gaan. Ik ben bang dat je onder de 2000 gulden/900 euro helemaal niks gaat vinden wat je huiskamer goed vult met geluid.

EDIT: wel als je het goed besteed aan losse componenten en zonder DVD speler :)

Ecodan warmtepomp

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 19:44

Dr C

met C en CK

Op woensdag 22 mei 2002 10:22 schreef Macklion het volgende:
Sataliet/sub systemen proberen gewoon een redelijk fullrange signaal te produceren hoor. Alles wat de satalietjes niet weer kunnen geven wordt door de sub gedaan. Dus als de muziek laag bevat zal dit door het subje worden weergegeven.
Is wel in bepaalde mate waar. Het nadeel bij subwoofer/sataliet systemen is dat er een enorm gat zit in de frequentie range. Dit soort setjes zal ook tenenkrommend werken bij audiofielen. Het probleem is namelijk dat een subwoofer niet verder gaat dan 150-200 Hz en satelietboxjes pas veel hoget beginnen met freq.respons. De lagere tonen zullen wel weergegeven worden, maar in zeer slechte mate. Je hebt hier natuurlijk wel veel verschillen in per merk/prijsklasse. Feit blijft dat subwoofer systemen fantastisch zijn voor films en house/trance muziek en veel minder voor Jazz en klassiek ed.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor mij zelf maar voor m'n ouders.(kado)Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan een goede versterker met cd speler en een paar goede speakers. Maar mijn ouders zijn niet echt van die muziek luisteraars, het is voor hun al voldoende als ze gewoon leuk naar wat muziek kunnen luisteren en wat films met een leuk geluidje kunnen kijken. Audiofielen zijn het dus echt niet! In dat geval raden jullie het dan echt nog sterk af??? En nogmaals is er iemand die ooit eens audio/video heeft aangeschaft bij 1 van de eerder genoemde zaken??

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op donderdag 23 mei 2002 13:39 schreef JT het volgende:
Meeste autoradio's hebben een vermogen tussen de 12-15 watt continu per kanaal.
Daarom is een eindversterker in een auto ook bijna altijd een must :+

Overigens doen enkele van de 4x50watt modelletjes van tegenwordig al 16watt RMS ;)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Asclepius
Op donderdag 23 mei 2002 18:31 schreef Macklion het volgende:
Het is niet voor mij zelf maar voor m'n ouders.(kado)Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan een goede versterker met cd speler en een paar goede speakers. Maar mijn ouders zijn niet echt van die muziek luisteraars, het is voor hun al voldoende als ze gewoon leuk naar wat muziek kunnen luisteren en wat films met een leuk geluidje kunnen kijken. Audiofielen zijn het dus echt niet! In dat geval raden jullie het dan echt nog sterk af???
Zoals je zelf al schrijft zijn je ouders geen audiofielen. Als zo'n setje voldoet aangezien ze alleen een filmpje kijken en wat muziek luisteren zie ik geen rede om dit setje niet te kopen. Wat ik uit je verhaal opmaak is dat ze niet al te hoge eisen stellen, en dan zal zo'n setje als dit prima voldoen.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 23 mei 2002 19:39 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Daarom is een eindversterker in een auto ook bijna altijd een must :+
Later komt er bij mij lekker 2x50 en 1x100 in, genoeg om doof te worden als je het voluit gooit en toch niet peperduur. Denk van JBL, Rockford, Infinity, en nog een paar andere merken zijn kandidaat.
Overigens doen enkele van de 4x50watt modelletjes van tegenwordig al 16watt RMS ;)
Overhitten ze dan niet ? >:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 19:47 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Zoals je zelf al schrijft zijn je ouders geen audiofielen. Als zo'n setje voldoet aangezien ze alleen een filmpje kijken en wat muziek luisteren zie ik geen rede om dit setje niet te kopen. Wat ik uit je verhaal opmaak is dat ze niet al te hoge eisen stellen, en dan zal zo'n setje als dit prima voldoen.
Dus ik moet mij niet al te druk gaan maken over de kleine vermogens verschillen? Ik twijfel alleen nog even tussen de Samsung HT-LD70 en de HT-LD100. Ik denk dat ik even naar de winkel ga en het verschil even bekijken en beluisteren! En dan denk ik dat ik hem toch maar via internet bestel!(scheelt hoop in prijs!!!)Tenzij iemand nog komt met negatieve info over deze webshops! Heeft iemand hier op tweakers ook een samsung home cinema set??????

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben effe bij megapool langs gegaan om te kijken. Maar die hebben de HT-LD100 niet staan. Weet iemand een grote keten die de HT-LD100 verkoopt??

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op vrijdag 24 mei 2002 11:18 schreef Macklion het volgende:
Ik ben effe bij megapool langs gegaan om te kijken. Maar die hebben de HT-LD100 niet staan. Weet iemand een grote keten die de HT-LD100 verkoopt??
Mediamarkt misschien?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Zitten die winkels ook in overijsel????

• Asclepius
Bedoel je de mediamarkt? Die zit dacht ik niet in Overijsel. Wel in Groningen en Leeuwaarden. Verder zitten ze ook in Rijswijk, Rotterdam en Amsterdam. Kijk anders effe op www.mediamarkt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geluisterd in een winkel naar beide setjes. Er zit behoorlijk aardig geluid in!! Maar mijn vraag is nog steeds is het vermogen genoeg voor in een kamer van +/- 30 vierkante meter???? Heeft iemand hier ervaring mee?? Want ik ben zo bang dat het geluid iel gaat klinken!!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02
Heb echt goede ervaringen met diga4u, ik heb er al heel wat gekocht (digicam, Home Cin, Tv enz enz)

Goede service snelle afhandeling en altijd de laagste prijs. Voor mij geen gewone winkel meer ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1