Ik probeer een bar-graph te maken met behulp van asp en een table. Ik wil ook negatieve waardes kunnen laten zien. Hiervoor maak ik 2 rijen. De bar maak ik met plaatjes. Door de hoogte en breedte in te stellen probeer ik verschillende bars te maken. Het originele plaatje is 1 bij 1 pixel. Hier is de code:
En dan hierna nog een keer een rij, maar dan met valign=top. Het probleem wat ik heb, is dat de breedte wel instelbaar is, maar de hoogte blijft hetzelfde als de breedte. Het lijkt wel of de breedte-hoogte ratio niet verandert kan worden. In de html pagina die uitgevoerd wordt, staan wel de juiste waardes. Wat doe ik hier fout???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="<%=tablewidth%>" height="<%=tableheight%>"><tr>
<%
barwidth = cint(tablewidth / ubound(scores))-1
for i = 1 to ubound(scores)
if scores(i-1) > 0 THEN
barheight = 10
response.write("<td VALIGN=BOTTOM>[img]'red.gif'[/img]</td>")
else
barheight = tableheight / 2
response.write("<td VALIGN=BOTTOM>[img]'trans.gif'[/img]</td>")
end if
NEXT
response.write("</tr><tr>") |
En dan hierna nog een keer een rij, maar dan met valign=top. Het probleem wat ik heb, is dat de breedte wel instelbaar is, maar de hoogte blijft hetzelfde als de breedte. Het lijkt wel of de breedte-hoogte ratio niet verandert kan worden. In de html pagina die uitgevoerd wordt, staan wel de juiste waardes. Wat doe ik hier fout???
Ik zag, ik nam en ik kwam...