[Kernel] Linux Kernel 2.2.21 is een feit

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Volgens officiele berichten helaas de laatste 2.2.x kernel :'(

Voor changes zie: LinuxToday

Nu maar hopen dat de 2.4.x serie snel echt 100% proven word ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Zijn er nog mensen die 2.2.* gebruiken hier? Ik heb zowel op servers als op workstations goede ervaringen met de nieuwe 2.4 kernels, heb ook al een kernel met 320 dagen uptime gehad en kernel 2.4 ;).

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 21:24 schreef jep het volgende:
Zijn er nog mensen die 2.2.* gebruiken hier? Ik heb zowel op servers als op workstations goede ervaringen met de nieuwe 2.4 kernels, heb ook al een kernel met 320 dagen uptime gehad en kernel 2.4 ;).
niet meer... (tot voor kort)... heb een hele tijd op een soort van testbakje een 2.2 kernel gebruikt... paar dagen geleden het bakje stopgezet, ga m even opnieuw installeren (helemaal opnieuw) met een 2.4 kernel... mn main workstation (voor dagelijks gebruik dus) draait met kernel 2.4.18... werkt goed;

• Mark
Ik gebruik nog steeds kernel 2.2.20 op de meeste servers welke ik beheer. Er zit ook wel een 2.4.17 tussen, maar vaak alleen maar vanwegge ondersteuning van vage hardware.
Ik heb nog steeds het gevoel dat 2.2.x zich stukken beter houd onder een langdurige zware load (paar uur een load van 5 a 6).
Heb 1 keer een poging gedaan om een Lotus notes server om te zetten, maar als Notes ging herindexeren ging die hele doos op zijn bek. Kernel 2.2.20 terug en hij liep weer als een zonnetje.
Voor werkstations is 2.4.x al lang goed genoeg, maar imo nog niet voor echte zware server toepassingen.

• jep

jep

Ik dus wel, en met heel veel succes. :) Loads van rond de 3 en pieken van 10.. 24 uur per dag zonder enig probleem :). Met een load van 120+ is het allemaal wat slomer maar 't gaat zeker niet op zijn bek :).

Verwijderd

Zijn er nog mensen die 2.2.* gebruiken hier?
Ik heb op mijn (in april gestolen :'() debian laptopje altijd kernel 2.2.19 gedraaid. Niet echt met een reden, maar het draaide goed genoeg. ;).

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

server draait nog 2.2.20, k'twijfel nu tussen upgrade naar 2.2.21 of een 2.4.x t'is oude hardware, goede performance, k'ga zeker niet rebooten voor een kernel upgrade :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm,

als ik moet rebooten om één of andere reden doe ik ook meteen een kernel-upgrade naar de laatste 2.4.x...

Ik heb immers een uit-zijn-neus-vreet-server-die-op-zolder-staat. Maar voor míj werkt de 2.4 probleemloos..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat dit de laatste 2.2 kernel is.
Ja, de laatste op dit moment.
Maar er zal echt nog wel een 2.2.22 komen, net zoals er een 2.0.40 komt (of is?).
Hij gaat gewoon steeds meer in maintainance mode. Weinig nieuwe features, weinig bug fixes. vooral backwards compatible.

Verwijderd

Ehmmee... wat zijn de voordelen van de nieuwe kernel?

:D :D

Verwijderd

ja hoor, gebruik hier nog 2.2.16 met wat security patches en dergelijke, werkt prima op mijn 486 als server. op mijn speelbak heb ik een hele tijd 2.2.20 gedraait terwijl 2.4 allang uit was.

dus niks mis mee.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik gebruik 2.2 nog op m'n server ja. 2.4 wil ik nog steeds niet aan. Hm, 15 dagen uptime... recompilen maar :Y)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• jep

jep

Op dinsdag 21 mei 2002 22:56 schreef Jotti het volgende:
Ik gebruik 2.2 nog op m'n server ja. 2.4 wil ik nog steeds niet aan. Hm, 15 dagen uptime... recompilen maar :Y)
Stel je voor! ;) :o

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 22:36 schreef CybErik het volgende:
Ehmmee... wat zijn de voordelen van de nieuwe kernel?

:D :D
bug fixes

functionalyteit(ofzo iets)

Verwijderd

Waar komt de info vandaan dat dit de laatste 2.2.x kernel is ? Zelfs 2.0 wordt nog onderhouden meen ik.
Het is toch niet een foute vertaling van latest ??

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Op woensdag 22 mei 2002 00:07 schreef janjanjansen het volgende:
Waar komt de info vandaan dat dit de laatste 2.2.x kernel is ? Zelfs 2.0 wordt nog onderhouden meen ik.
Allemaal na te lezen op: http://www.kernel.org . Evenals changelogs, een paar utilities en wat ander handig spul :) .

edit:

Ik zit weer eens een keer verkeerd te lezen. Sorry.

• Mark
Op woensdag 22 mei 2002 00:07 schreef janjanjansen het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden (ergens rond 2.2.21-pre1 of pre2) ergens een interview gelezen met Alan Cox. Hij gaf aan om officiele ontwikkeling op 2.2.x stop te zetten na deze versie.
Alleen grote bugfixes zouden eventueel in de vorm van patches door worden gevoerd, maar Alan wilde zich helemaal kunnen gaan toeleggen op 2.4.x

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Zijn er nog mensen die 2.2.* gebruiken hier?
Ik gebruik 2.4 op workstations en de meeste servers, maar nog 2 servers draaien op 2.2.
Eentje op 2.2.20, omdat ik gewoon geen zin en geen reden heb gehad hem te upgraden (komt nog wel... er moet meer aan die bak gebeuren) en eentje op 2.2.18, en die blijft daarop omdattie een gave uptime heeft :)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 00:22 schreef Mark het volgende:

Ik heb een hele tijd geleden (ergens rond 2.2.21-pre1 of pre2) ergens een interview gelezen met Alan Cox. Hij gaf aan om officiele ontwikkeling op 2.2.x stop te zetten na deze versie.
Alleen grote bugfixes zouden eventueel in de vorm van patches door worden gevoerd, maar Alan wilde zich helemaal kunnen gaan toeleggen op 2.4.x
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het dan de laatste is.
Ik denk dat hij met ontwikkeling ook echt ontwikkeling bedoelt. Er waren nog mensen die nieuwe drivers op 2.2 maakten. Die mensen zijn nu zo'n beetje geswitched naar 2.4
(of 2.5).
Er komen echt nog wel nieuwe 2.2 releases.
De releases zullen alleen erg langzaam komen. Net zoals 2.0 nog steeds geupdate wordt.

Verwijderd

Ik heb ook 2.2.20 op mijn server. Maar ik zit er toch aan te denken om ook op mijn server over te stappen op 2.4 omdat ik wat met LVM wil gaan doen.

Verwijderd

2.2.19 op de router bak, geen id waarom ik dat zou gaan ombouwen naar een 2.4, biedt mij geen interessant opties. Op de server bak. die de terminals bediend draai ik wel 2.4, vanwege de nvidia opengl drivers (ja zo 3x per jaar wil ik een spelletje spelen), reiserfs (zit in de vanilla dus minder gezeik met patches) en de performance is iets beter in 2.4 merk ik PERSOONLIJK. Verder overal ook nog 2.2 thuis voor de terminals.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 mei 2002 21:42 schreef Digger3 het volgende:
2.2.19 op de router bak, geen id waarom ik dat zou gaan ombouwen naar een 2.4, biedt mij geen interessant opties.
Mja, iptables (die imho beter is dan ipchains), meer hardware support, mogelijkheid tot ext3 (of reiserfs). Dat soort dingen.
Maar ach ja... Als het goed werkt en je bent niet pruts-graag hoef je niet echt te upgraden (eventueel wel naar 2.2.20/21 aangezien 2.2.19 local rootable is).
en de performance is iets beter in 2.4 merk ik PERSOONLIJK.
2.4 is ook uitgebreider geoptimaliseerd (betere VM enzo); hij zou dus ook sneller moeten zijn (en in ruil daarvoor gemiddeld 100 kb groter ofzo).

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 21:56 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Als het goed werkt en je bent niet pruts-graag hoef je niet echt te upgraden (eventueel wel naar 2.2.20/21 aangezien 2.2.19 local rootable is).
[..]

2.4 is ook uitgebreider geoptimaliseerd (betere VM enzo); hij zou dus ook sneller moeten zijn (en in ruil daarvoor gemiddeld 100 kb groter ofzo).
Local rootable is niet zo'n groot probleem want niemand mag er op eigenlijk, ik zelf met beetje moeite :) (Maar alsnog bedankt voor het vermelden)

Nee, nu ff stressen met school dus tijdelijk niet pruts-graag :D

Cache: Sinds 2.4.17 jah, ofzow
Pagina: 1