Oeps MISKOOP! :(

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik had weer wat geld enmoest even 2 pc's samenstellen. Ik ging voor de celeron2, maar aangezien ik geld zathad nam ik een cel2 667 en een cel2 600... Het is niet de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar het geldhad ik en ik hoopte de 900Mhz te halen.

Helaas... de cel2 667 kreeg ik niet hoger dan 833 Mhz en de cel2 600 niet hoger dan 750 :(

Klopt het dat deze 2 cels gewoon niet goed overgeclocked kunnen worden? Of licht hety toch an me systeem config.?

Ik heb nog niet echt veel geprobeerd, ik wil alleen voordat ik weer 2 dagen kwjit ben aan het nagaan waarom me cel2's niet zo hoog gaan, even zeker weten of die processors niet gewono gaar zijn? :)

bvd

Hans...

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Darn!

Als je de 566 had genomen had je er 942 Mhz mee gehaald...

Don't You stare there, Operate!

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb een celeron2 600 en die heeft nog nooit op 600 gelopen. Zo uit de doos er in 1.7v core en op 900mhz. SUPERSTABIEL op een abit be6-2

• Aphax
Ik had hiervoor een cel566 die kreeg ik niet hoger dan 850 Mhz. Had denk ik met mijn randapparatuur te maken, of ik had gewoon een slechte core. Anyway na een akkefietje met een verkeerd gedecteerd voltage was ie kapot :(

Verwijderd

Getver Celeron 2... Afgekeurde P3's...
Waarvan 87% onstabiel draai :(. En ook nog duurder dan de goeie Processoren.
Kijk nou naar AMD Duron, werkt bijna even goed als een Gewoone AMD ATHLON TB.
En een heel stuk goedkoper, beter overklokbaar..haha. Nee Celeron was een mooie goedkope Processor, maar zijn opvolger is toch wel achteruitgegaan met de tijd mee gezien. Celeron 366Mhz@1026Mhz dit was wel mooi!!

Wat nou helemaal lastig is is om een QUAD te overklokken :(

Verwijderd

HAHAHA, denk je echt dat jouw leverancier na zal gaan waarom je celeri niet zo hoog komen!!!!!!!!!
Succes

• Edgar wolf
  • Laatst online: 18-09-2020
Voor mensen die nog een bruikbaar moederbord hebben voor een intel processor is het goedkoper om een afgekeurde pentium3 te kopen ipv een nieuw moederbord en een nieuwe processor.

• Aphax
Vinnik een beetje offtopic :(

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waarvan 87% onstabiel draai[/quote]gnagna jij hebt zeker die 87% of niet ?

Verwijderd

Als ik zo de postings van de laatste weken lees krijg ik stellig de indruk dat de huidige Celeron2's die in de winkel liggen beduidend slechter te OC'en zijn dan die van mei/juni/juli...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Celeron 366Mhz@1026Mhz dit was wel mooi!![/quote]ahum !!

Verwijderd

Nee CELERON is voor mij , en voor velen andere verleden tijd, of ze moeten al fansoenlijk een eigen productie beginnen en niet afgekeurde pIII's gebruiken. Celeron II is namelijk een PIII waarvan het cache geheugen niet helemaal werkte.. dus neem ik zelfs niet alleen aan dat de Celeron IIs slecht zijn maar de PIII waarvan het cach geheugen wel werkte maar ook net niet helemaal gewoon verkocht worden als een PIII. Dit betekent dus: de Copermine Productie is niet helemaal 100% verlopen.

.................................................
ChukE ( http://www.cultdeadcow.com )

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>cel2 667 en een cel2 600... [/quote]CELERON???? :r

Ik vind het heel naief van jou dat jij dat gekocht hebt, een Duron is echt vele malen beter!
Eigen schuld dikke bult!

Verwijderd

gelukkig heb jij een quad xeon of niet ChukE?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nee CELERON is voor mij , en voor velen andere verleden tijd, of ze moeten al fansoenlijk een eigen productie beginnen en niet afgekeurde pIII's gebruiken. Celeron II is namelijk een PIII waarvan het cache geheugen niet helemaal werkte.. dus neem ik zelfs niet alleen aan dat de Celeron IIs slecht zijn maar de PIII waarvan het cach geheugen wel werkte maar ook net niet helemaal gewoon verkocht worden als een PIII. Dit betekent dus: de Copermine Productie is niet helemaal 100% verlopen.[/quote]Je neemt maar dingen aan.. waar is het bewijs?

Intel heeft yield-problemen, ja, maar het lijkt me heel sterk dat ze onstabiele procs op de markt gaan zetten. Dat zou wel ongeveer het stomste zijn wat ze kunnen doen. En dan nog is de vraag naar cellys waarschijnlijk vele malen hoger dande hoeveelheid PIIIs afgekeurd op de cache.

Verwijderd

1e. Ja moet wel he, een Quad, we verkopen hier ja dat spul. Dus waarom niet.

2e. WEBSPY: De manier waarop de CELERON II wordt gefrabiceerd, is heel opmerkelijk: bij de productie van de Pentium III Copermine-processors worden alle exemplaren waarvan een gedeelte van de cache niet werkt eruit gefilterd. Als minimaal 128KB van de 256KB cache functioneel is, word de helft gewoonweg uitgeschakeld en krijgt de processor het predikaat Celeron II in plaats van Pentium III. In principe zijn Celeron II-processoren dus afgekeurde Pentium III-processoren. Intel heeft geen apparte productie voor de Celeron II-processoren gemaakt i.v.m te veel afgekeurde Pentium III-processoren.

Dus neem ik aan dat de hele Coperminde productie is misgelopen. Vandaar de hoge prijzen van de PIII's en Cely II's.

.................................................

Verwijderd

hmm ik kan zo'n cel 2 mooi in ouwe mobo vrotten, ga echt niet 4 meier betalen voor KT7/A7V etc. lekker cheap upgrade

• Aphax
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>CELERON????
Ik vind het heel naief van jou dat jij dat gekocht hebt, een Duron is echt vele malen beter!
Eigen schuld dikke bult![/quote]Daar hebben we andere topics voor, tot nu toe heb je me nog niet echt geholpen

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb een Celeron 533 2.00v PPGA @ 633 2.05v Stable verder heb ik nog niet geprobeerd. Veel verder zal ook wel niet lukken. VIA Apollo Pro 133a chipset is niet het probleem, maar PC-66 geheugen wel.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik denk dat je gare celly's hebt, maar eventueel zou je iemand kunnen zoeken die een celly533/566 hoog heeft gekregen en in zijn systeem jouw procs testen.

over alle negatieve reacties over de celly2:
het feit dat celly2's afgekeurde p3's zijn lijkt me niet negatief maar juist positief. erg veel verschil tussen een net afgekeurde coppermine en en een net goedgekeurde coppermine zal er niet zijn. en de celly is zo goedkoop dat hij voor budget oc systemen interessanter is dan p3.

ik heb zelf een celly, het had ook een duron kunnen zijn, alleen waren die nog niet uit toen, en ik had geen zin om te wachten. maar om te zeggen dat een duron 'velen malen beter' is dan een celly, dat gaat toch te ver lijkt me. de strijd tussen duron en celly2 gaat ongeveer gelijk op. tenminste dat is wat ik zie als ik naar de voor en nadelen en de benchmarks kijk.

het zal zeker zo zijn dat in sommige situaties (bijv. een al aanwezig mobo) de duron beter is of de celly. maar voordat iemand beweerd dat de duron zo vreselijk veel beter is dan de celly zou ik graag wat argumenten zien.

Verwijderd

ja precies
iedere amd fanaat loopt die cellie's af te zeiken
maar als je zoals ik nog een bx bord hept
hep je een erg goedkope upgrade !!!
(300 piekies :) )

dan hoef je toch niet ineens een duron aan te schaffen om slim te zijn ofso

Verwijderd

Uhm... Celeron II kan alleen niet in multiprocessorssystemen werken.
En de Celeron II heeft zeer opvallende lage scoren bij alle Programma's en games, tegenover de PIII,AMD DURON,AMD Athlon Clasic en TB.

-------------------------------------------------

• Wimo.
  • Laatst online: 00:16

Wimo.

Shake and Bake!

Ach als je er alleen maar spellen mee speelt dan is een cel2 harstikke goed.. zeker icm een goede videokaart.

• aatos
chuke, de laatste benchmarkvergelijkingen die ik me kan herinneren (in CT) lieten dat verschil niet zien.

bovendien, als je de celly2 met de p3 vergelijkt, neem je dan wel mee dat de celly VEEL minder kost? bijvoorbeeld:
we nemen de populaire celly2 566. die kost volgens pricewatch f250,- het is veilig om aan te nemen dat deze oc baar is tot 850 mhz.

wat voor een p3 hebben we nodig om op 850 te komen? ongeveer een 650 laten we zeggen (toch niet onaannemelijk?). deze kost fcpga wel f489,- , dus bijna 2x zo duur als de celly. natuurlijk presteert de celly minder maar is wel de helft van de prijs...

je kan het ook zo bekijken: met welke snelheid van een p3 is een celly2@850 vergelijkbaar? zo rond de 700 lijkt me aan de veilige kant. wat voor p3 hebben we nodig om op 700 te komen? een 550? in fcpga kost deze f439,-

we vergelijken nu dus twee procs die dezelfde performance hebben en dezelfde kans om tot die snelheid overgeklokt te worden:

een celly2 566@850
een p3 550@700

de celly kost f250,-
de p3 f439,-

de p3 is dus 75% duurder dan een vergelijkbare celly.

Verwijderd

Je kunt het ook zo bekijken ja, maar als het aan mij ligt kies ik helemaal niet meer voor INTEL, ik heb voor het bedrijf wel nog een aantal P 4s besteld van 1,7Ghz... daar kan AMD nog niet tegen op.

En AMD is voor jullie gewoon stukke beter, voor de games die jullie willen spelen en zo.

Dus, we raden een AMD DURON nou op dit moment aan, de Duron is bijn gelijk aan de Thunder Bird.

Groetjes,

-------------------------------------------------

• aatos
als iemand nu een compleet nieuw game budget systeem koopt raad ik ook een duron aan (wel oc'en natuurlijk).

maar als iemand al een mobo heeft waar hij mooi een celly2 op kan plakken dan is dat toch iets interessanter dan den duron waarvoor een nieuw mobo van 400 piek aangeschaft moet worden.

Verwijderd

Waar gaat deze discussie nu eigenlijk over, laat a.u.b intelgebruikers in hun waarde en ga niet appels met peren gebruiken, koop je een duron heb je geljik ook een nieuw mobo nodig dus tel dat bij de prijs van de duron op en is de celeron goedkoper.Oh ja als intel weer terugkomt ga je dan ook bleren dat amd niks is.Dit lijkt allemaal sterk op de discussie over 3dfx en nvidia.By the way mijn celeron 2 566 draait op 850 mhz.

• Aphax
Mja eigenlijk ben ik tot nu toe bestwel Intel fanaat geweest, en dat heeft denk ik ook zeker meegewogen in mijn besluit welke cpu ik zou gaan nemen, ook omdat ik meer van intel's cpu's afweet dan de amd's. Maar de hoofdreden is wel omdat ik dan een extra moederbord had moeten kopen. Ik had nog een Asus CUV4x liggen en een abit BH6. Vandaar.
Ik ben ecxht niet naïef ofzo :)

Als ik ooit nog een cpu ga kopen zal de duron echt wel een kans maken hoor. Maar dat zie ik dan wel weer.
Pagina: 1