Toon posts:

computer niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
al even gezocht, niets gevonden

is er nog hoop als ik op de aan/uit knop druk en de computer niets doet? (alleen de eerste keer draait de fan even een heel klein stukje)

(heb alleen een disk.drive, geheugen en vga-kaart aan m'n computer)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Draaien van de fan voor een kwart (is toch een klein stukje) was geloof ik een brakke voeding...Heb ik een keer gehad, maar nu Enermax voeding erin. Perfect

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. zal het niet aan het moederbord liggen?

• tymiek
  • Nu online

tymiek

Op dinsdag 21 mei 2002 20:56 schreef klok het volgende:
hmm.. zal het niet aan het moederbord liggen?
Dacht ik ook tot dat me vriendin zei van:"Joh zou je niet eens de voeding nakijken"(had ze al een paar dagen achter elkaar gezegd toen pas hoorde ik haar) En het ergste (toch ook weer goed hoor) ZE HAD GELIJK :'(

Maar pak een multimeter en kijk de voeding na...Je moet dan twee pinnen in je atx voeding-stekker met elkaar verbinden (zal ff opzoeken welke) dan doet ie het zonder MoBo

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor moederbord + kast is het? AT of ATX?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
atx

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
groen en zwart, scheelt weer wat zoeken. maar ik denk idd ook dat het niet je mobo is, het is niet logisch dat je fan maar een klein stukje draait als het mobo kapoet is. wat wel kan is dat er ergens kortsluiting optreed endat de voeding dus uitgaat

• tymiek
  • Nu online

tymiek

Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef kippetje01 het volgende:
groen en zwart, scheelt weer wat zoeken. maar ik denk idd ook dat het niet je mobo is, het is niet logisch dat je fan maar een klein stukje draait als het mobo kapoet is. wat wel kan is dat er ergens kortsluiting optreed endat de voeding dus uitgaat
en ik was er bijna...Wist het wel maar wou het zeker weten :) Maar ik denk toch echt dat de voeding het niet aankan. Probeer er een van meer watt (hoeveel heb je eigenlijk)

Verwijderd

Topicstarter
mobo vertoonde al heel wat kuren afgelopen week; zoals na het aanzetten niets meer te doen (maar toen ging'ie nog aan). had geen beeld, alleen fan's draaiden. (in begin ratelde de hd ook nog wat)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 21:06 schreef tymiek het volgende:

[..]

hoeveel heb je eigenlijk
230 (is idd watt ja, niet volt)

• tymiek
  • Nu online

tymiek

Als je de mogelijkheid daar is om het in een andere kast te proberen zou ik dat doen. Je kan ook de voeding uit die andere kast eruit halen is makkelijker dan het Mobo meenemen. En dan gewoon die aansluiten en kijken wat het effect is.

Verwijderd

Als je wil kijken of je voeding te zwak is, trek dan zoveel mogelijk dingen eruit, haal je gewoon al je cd-rom en hd's enzo eruit en dan kijk je ff of hij het beter doet :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. ik heb alles er al uit..

en over een andere voeding: ja die is er (anders is hier posten ook vrij lastig) maar ik ben bang dat ik die erbij sloop omdat het moederbord al wat langer vervelend doet..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef kippetje01 het volgende:
groen en zwart: groen is 1 kabel, maar welke zwarte? :? maakt neem ik aan niet uit welke?

• tymiek
  • Nu online

tymiek

Dan moet je ff de truuk doen met het nameten van de voeding. Dan weet je zeker dat ie het doet of niet.
Anders hele zooitje meenemen naar waar je het gekocht heb.

• tymiek
  • Nu online

tymiek

Op dinsdag 21 mei 2002 21:16 schreef klok het volgende:

[..]

groen en zwart: groen is 1 kabel, maar welke zwarte? :? maakt neem ik aan niet uit welke?
volgens Enermax zijn ze allemaal COM. Neem gewoon de gene die het makkelijkst aan te sluiten is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 21:17 schreef tymiek het volgende:
Dan moet je ff de truuk doen met het nameten van de voeding. Dan weet je zeker dat ie het doet of niet.
Anders hele zooitje meenemen naar waar je het gekocht heb.
garantie is al lang verlopen... :'(

• tymiek
  • Nu online

tymiek

Op dinsdag 21 mei 2002 21:22 schreef klok het volgende:

[..]

garantie is al lang verlopen... :'(
Ja en? Een beetje service gaan ze ook niet dood van (werk zelf in elektronica zaak dus weet hoe het is als medewerker maar toch). Tenminste als de winkel in de buurt zit anders ff naar een computer-boer om de hoek gaan. Kan ook wel eens een goede dag hebben en gratis nakijken ;)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Het heel even aanslaan van je fan duidt bijna altijd op een brakke voeding. Gewoon effe alles van je mb af en alleen cpu met cooler. Gaat cooler draaien dan is de voeding brak.

Je sloopt die andere voeding echt niet zomaar hoor, anders test je de "brakke voeding" toch effe op de pc waar je nu achter zit.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
voeding is niet stuk: ik alles er weer in, (kan'nie naar de winkel), druk voor de grap nog es aan, en ja hoor: hij gaat aan, power-lampje doet het, en zelfs beeld. Herkent hd niet, (denk da'k ide even verkeerd om heb) maar hij werkt weer.. maar nu is het dus zo, als hij uit is geweest, en weer aan doe, dan gaat'ie alleen weer aan als de stroom er ong. 10 sec af is geweest... ;(

Verwijderd

strange

• Rocky

Rocky

Remember Gina

En toch hou ik het erop dat je voeding brak is, dit naar aanleiding van je 1ste symptomen.

Ten 2de heb ik al vaker met stukkende voedingen te maken gehad.

Lees ook dit maar eens ook zo'n wazig verhaal met een voeding wat ik heb meegemaakt.

[topic=413878/1/25]

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Zit de computer op een geaard stopcontact? Gezien de symptomen die je hier beschrijft (herstart alleen mogelijk na 10 minuten zonder stroom), lijkt me dit ook iets om naar te kijken.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
ja, geaard ja... (het is 10 seconden trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 22:38 schreef Rocky het volgende:
En toch hou ik het erop dat je voeding brak is, dit naar aanleiding van je 1ste symptomen.

Ten 2de heb ik al vaker met stukkende voedingen te maken gehad.

Lees ook dit maar eens ook zo'n wazig verhaal met een voeding wat ik heb meegemaakt.

[topic=413878/1/25]
a-ma-zing..

ik breng hem binnenkort maar gewoon es weg.. dan mogen ze er gewoon es naar kijken, en ermee worstelen tot ze eruitkomen..ik ben het spuugzat. rotding

Verwijderd

Heb ik een tijdje gelee ook gehad, oplossing: nieuwe voedingskastje erin gezet, en ook nieuw hd en geheugenkaarjte. Het was toch garantie dus heb ik alles maar laten vervangen :)

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Blijf het toch altijd vriendelijk vinden dat mensen spontaan laten weten heo het is afgelopen met hun probleem.

Daar heb je teminste wat aan, tweakers dragen mogelijke problemen aan andere tweakers mogelijke oplossingen.

Zou het niet handig wezen als je een topic leest en ook weet wat nu uiteindelijk het echte probleem en oplossing waren.

Maar ja schijnt allemaal te veel moeite te zijn, wel zeuren als mensen niet snel genoeg reageren maar niet de moeite nemen om effe door te geven hoe het afgelopen is.

Helaas zie ik dit wel vaker en is voor mij een reden om steeds minder te reageren op problemen en/of vragen.

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Ik heb hetzelfde gehad, oorzaak de aan\uitknop maakte sluiting 700 ohm in de ruststand.
Even de connector op het moederbord loshalen en de resetknop op de aansluiting van de aan\uit schakelaar zetten.
Testen en met een beetje geluk is de oorzaak gevonden.

Verwijderd

als je voeding ineens knetters of boem doet weet je dat er overleden is :)

Deed mijn 235 watt ook :( ook moeilijkstarten :)

Dikke hete luchtkachel was ut >:)

beetje teveel belasting :)
Pagina: 1