Toon posts:

Buffer underruns met Ricoh 9120A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een Ricoh 9120A 12X 10X 32X 6X CDR/DVD combi gekocht, maar met Nero 5 en Justlink had ik nog 291 buffer underruns!
De cd is goed ( op 12 speed 14 min ), maar weet iemand waar dit aan ligt??? :-(

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

[semi grappig mode]
die ricoh van je heeft geen BURN proof :)
[/semi grappig mode]
nee ik zou het niet weten

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Te weinig geheugen, teveel recident,defragmenteren.

Verwijderd

Ik moest op m'n Plextor 12/10/32A DMA aanvinken om het leeglopen van m'n buffer tegen te gaan en dat nog wel in combinatie met een Plextor 40x SCSI cdrom speler .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 190 MB en net mn pc opnieuw geinstalleerd met Win millennium

Verwijderd

Moet genoeg zijn

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 15:45

Rashann

Zoek de hond...

Ik had het ook met m'n 12/10/32 Plextor toen ik hem nog als slave bij de HD had hangen. Nu is ie master op de secondary, en weg bufferunderruns (nou ja, weg lege buffer :))

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat ie ook master op de sec.
Verder is mn pc volop traag als ik aan het branden ben en verder werk in andere programma's/internet...lijkt wel een 486
:-((

Verwijderd

Topicstarter
Weer 271 buffer underruns.... volgens mij is het een kat in de zak :-((

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Brandt je vanaf dezelfde hdd als waar windhoos op staan? Hoe snel is die hdd? Heb je ook underruns als je niet doorwerkt? Heb je ook underruns als je op bv 4x brandt?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik brand vanaf een andere schijf.
Nog niet getest, maar ik zal nu eens met 4X speed branden en een biertje drinken :-)

Verwijderd

Topicstarter
Met 4 speed heb ik het zelfde, de cd is perfect (muziek) maar toch nog 212 b.underruns.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Probeer het branden gewoon eerst met RW's, dan verklooi je geen CD's...
Suuk6

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

zet in nero gewoon eens je buffer op 100 MB bijvoorbeeld, als je dan nog een bufferunderun krijgt dan zal er hardwarematigs wel iets niet oke zijn

Verwijderd

14 minuten met een 12x drive is ook niet egg gezond en optimaal he??

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Installeer voor de grap eens MemMax. (Kzit nu niet thuis maar je kan het vinden bij tweakfiles.com ).
Het geeft aan hoeveel RAM/VMem je over hebt en kan ook RAM vrijmaken. Millennium heeft bij mij toch echt last van een geheugenlek, maar als ik voor het branden ff memmax, heb ik weer 180 van de 256 vrij en 100% VMem.
Je kan het trouwens ook als command line runnen via de shortcut voor Nero. Verder heb ik 100 MB RAMbuffer ingesteld in Nero en de schijfbuffer staat op de snelste schijf (volgens Nero dan).

EDIT: en inderdaad is 14 minuten in de praktijk 6 speed. Wat voor CPU en schijven heb je eigenlijk?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 10:50 schreef Mike_2000 het volgende:
zet in nero gewoon eens je buffer op 100 MB bijvoorbeeld, als je dan nog een bufferunderun krijgt dan zal er hardwarematigs wel iets niet oke zijn
Ik denk dat dit je probleem zal oplossen. Zelf heb ik door het handmatig instellen van de buffer geen last meer van bufferunderuns!
Pagina: 1