Toon posts:

Maxtor 40 GB Word niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor 40 gb hardeschijf, met een bora pro babyboard. Hij wil niet gevonden worden in de bios :(
De jumpers staan goed ingesteld op master.
Ik heb alleen gehoord dat er programmatje voor is, maar weet iemand me duidelijk uit te leggen hoe dit
progje werkt ;(

Greetz, Unicorn

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even een snelle tip..

Als jouw moederbord geen 40 GB schijven ondersteund (wat ik verwacht), dan kun je de schijf instellen als een kleiner type (bijv. 8 GB ofzo), en een tooltje van de fabrikant installeren..

Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[titel]Word -> wordt (damn, dat examen NL ook vandaag, werkt nog lange tijd na)

Alle schijven even los kopelen (inc cdrom). Dan alleen de Maxtor 40 GB op master zetten en aan een ide kabel doen, voeding aansluiten (niet vergeten!). In de bios even mogelijk maken dat de primary master wordt herkend (maar dat zal wel goed zitten).

Doet ie het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Nee want ik heb hem alleen als master er in gehangen en tuurlijk |:( de kabels aan gesloten!! Maar dan vind hij in de bios bij auto detection nog nix!? Dus misschien kan die Bora Pro die snelheid / grootte niet aan. En bedankt voor de spellingscontrole!!! :?
Greetz, Ingmar

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 10:16

Super_ik

haklust!

instaleer m zelf in de bios als schijfje van 2 gieg ofzo
dan kun je op de maxtor site een proggie downloaden wat die bios faked, zodat je de complete 40 gieg kunt gebruiken.
wil je linux gebruiken op de hd, dan moet je dit proggie NIET instaleren, maar ook gewoon in de bios instelle als standaart hd van 20 gieg ofzo, dan ziet linux zelf dat t een schijf is van 40 gieg.
suc6 :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-04 16:28
Wat voor mobo is het eigenlijk :? Ik heb hier een tx97-e (intel tx) en die zag hem niet hangen vanwege ata 33 en me nieuwe pc (ata100 raid) zag hem wel hangen.

Het ging hier om de nieuwste 60 gig 7200 RPM van maxtor.

Verwijderd

je zou ook kunnen kijken of er een bios update is voor je mobo. en dan ffkes flushen ben je ook overal van af.
Pagina: 1