Toon posts:

Scsi vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scsi writer en een scsi cdrom nu ga ik hierbij een scsi dvd speler kopen (alles intern) maar aan m'n kabel zitten maar 2 connextoren dus moet ik ook een andere kabel kopen nu heb ik een aopen bigtower dus ik heb een vrij lange kabel nodig nu is mijn vraag als ik een kabel koop met bv 4 connextoren maakt het dan niet uit als ik een connextoor overslaat of moet je ze allemaal gebruiken.

ps dit vraag ik omdat vanaf m'n scsi kaart naar m'n eerste scsi device nogal een eind is.

b.v.d

Mzzl, :)

Verwijderd

Maakt niets uit, je hoeft bij scsi alleen te letten op de scsi id's van je harddisks op de lun en de lengte van je kabel.

Als je de nieuwe drives tussen je bestaande harddisks zet en termination uit dan zou het goed moeten gaan omdat het nu ook al werkt. Laatste Harddisk, zit aan het eind van de kabel, moet termination aan hebben staan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik heb zelf een kabel met 7 of 8 connectoren en maar 4 interne scsi-devices aangesloten. werkt perfect. maar zorg idd wel dat het laatste apparaat op de kabel getermineerd is.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

En om problemen te voorkomen is het ook raadzaam een terminated device op de laatste connector te zetten. D'r mogen best wel lose connectors tussen zitten.

Er zijn veel probleemgevallen geweest die probs hadden omdat de laatste conn. loos was.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

die connector is alleen maar een 'opening' in de kabel. Als er niets aan zit 'ziet' hij ook geen aansluiting ofzo