Toon posts:

[sqlserver2000]Exporteren DataBase

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Dit is de situatie.

- XP Proffesional
- SQL Server 2000
- Database van 15 MB groot met een filegrowth van 5 MB
- Transaction Log van 5 MB met een filegrowth van 1 MB

Ik moet voor een project van school een Client Server applicatie met daarachter een database maken. Nu wil ik deze van mijn testserver naar de applicatie server verhuizen

Die database is zo goed als af. Alleen als ik hem nu wil exporteren werkt het niet. Backup werkt ook niet.

Iemand suggeties hoe ik die database kan exporteren.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

HOORT te werken, dus kom maar op met je foutmeldingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 20:29 schreef ACM het volgende:
HOORT te werken, dus kom maar op met je foutmeldingen :)
Ja het werkt dus helaas niet. Foutmeldingen kan ik nu niet geven want ik ben op mijn werk.

Het is iets in de richting van. Kan database niet restoren omdat .mdf file niet gevonden kan worden. :( Echt heel vaag.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Het backuppen werkt dus wel, maar het restoren dus niet.
Dit komt omdat de SQL-server thuis in een ander pad is geïnstalleerd als op school.

Je moet de backup file plaatsen in de backup dir van SQL Server.
En daarna moet je bij Options het juiste pad van de Data-dir invoeren (de Data-dir van de pc waarop je de backup wilr restoren).
Dan zou het moeten werken.
Succes.

Verwijderd

Hmmm, als je wel een backup kan maken is het restoren verder geen probleem. Ik doe het meestal als volgt:

1) Maak eerst even een nieuwe database aan op je bak waar hij moet gaan komen. Deze kan je verder leeglaten.
2) Nu ga je deze database restoren. In Enterprise Manager op de database gaan staat, rechter muisknop -> All Tasks -> Restore Database.
3) Vervolgens kies je optie 'From Device' op tabblad 'General'. Daarna 'Select Devices'
4) Nu kan je met 'Add' een Filename selecteren. Dit is dan je backup-bestand.

Op deze manier moet het gaan lukken, tenzij de Backup is gemaakt op een SQL2K-bak terwijl je systeempje elders een SQL7 of lager geïnstalleerd heeft. Dan kan het best weleens problemen opleveren...

:7