[x question]Howto over xwindow forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eeej guy's,

weet iemand van jullie waar ik een goede howto cq tutorial over xwindow forwarding kan vinden? Of kan iemand me op weg helpen? Want ik kan in google (query's "xwindow forwarding", "x forwarding", forwarding)en hier op got (zelfde query's) er niks over terug vinden.

bvd

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Wat wil je precies doen?

Alleen je X forwarden?

Dan zul je een Xserver (zoek hier eens op met de search) moeten starten op je andere pc.

B.V. Exceed voor Windows of gewoon XFree86 voor Linux.
Dan geef je op je linux bak aan in bash: Export DISPLAY=192.168.1.2:0.0 (je ip van je pc waar de xserver op draait) en start je een programma (b.v. xterm) dan zal dit starten op je pc die de xserver draait.

Oh ja, als je XFree86 draait als xserver, dan moet je even aangeven dat hij de sessie accepteert met het commando xhost +192.168.1.1 b.v.

Succes

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
waar vind ik exceed? want tucows, freshmeat en sourceforge geven geen antwoord :(

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Is niet gratis.

Er zijn wel andere programma's, gebruik de search optie maar eens.
Maar dat zijn b.v. 30 dagen versies etc.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom niet Cygwin/XFree86 gebruiken? Heb je een 100% compatible X-server die op dezelfde manier werkt als de machine die de X-server host :)

Verwijderd

kon ssh dit niet ???

• _JGC_
  • Nu online
ssh kan dat idd ja, maar dan open je dus een ssh verbinding naar je server en plopt elk programma die je start op je X-server die je ook nog nodig hebt. Dit kan alles zijn van Exceed tot Cygwin/XFree86.

Overigens nog een vraagje: Je schijnt ook compressie te kunnen gebruiken, ik gebruik geen ssh, aangezien ik in een firewalled netwerk zit en geen belang heb bij die extra encryptie van ssh. Als ik nu inlog met win98, gaat mn switch over de rooie en hangt die win98 bak net zolang tot ik ingelogd ben.

Verwijderd

Met de standaard geinstallde software (XFree86 / ssh), kun je de volgende 2 truuks uithalen:

Remote X:
op remote: export DISPLAY="jouwhostname:0"
op jouwhostname "xhost +remote"
start nu bv xterm, en een venster zal opkomen

SSH X tunnel
op remote: zorg dat X11Forwarding yes in je sshd_config file staat en herstart de ssh daemon
op jouwhostname: ssh -X user@remote xterm
een xterm zal nu opkomen

<edit>
zie ook http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Remote-X-Apps.html
en hier http://www.cag.lcs.mit.edu/~wentzlaf/faq/ssh_X.html
</edit>

• _JGC_
  • Nu online
Heb net ff IPTraf gedownload, maar als ik dan zo de stats zie: hooguit 200K/s gaat erdoor. Hierbij draai ik dan OpenOffice en xmms, speel een lijstje met MP3s af.
Enige wat nogn iet helemaal juist is: ALT+F4 sluit normaal een KDE venster af, nu mn hele fullscreen X-sessie :D
kan je ook aanpassen heb ik gelezen.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Met de -C switch zet je compressie aan voor ssh, dus "ssh -C -X blah blah blah".

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 12:46 schreef _JGC_ het volgende:
Heb net ff IPTraf gedownload, maar als ik dan zo de stats zie: hooguit 200K/s gaat erdoor. Hierbij draai ik dan OpenOffice en xmms, speel een lijstje met MP3s af.
...
Ja dat kan kloppen, X traffic is over het algemeen erg stabiel, aangezien er alleen maar pixels over worden gestuurd. dwz zo ongeveer kun je het berekenen ((resX * resY)*bytesperpixel)) * Refreshrate oid, wiskunde is voor mij lang geleden ;)

Verwijderd

Let alleen wel even op met het aan of uitzetten van die compressie met SSH, hier staat een amd-350-96mb, terminal, met een amd-1400-512 mb server, over een 100mbit full duplex lijntje en ik kan je vertellen dat het langzamer werkt met compressie, raar maar waar, misschien is het cpu gerelateerd dat weet ik niet, hou er in iig rekening mee.
Pagina: 1