Toon posts:

Cpu te warm !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal
Ik heb net met een programmatje MBM 5 http://mbm.livewiredev.com/
mijn cpu temparatuur gemeten en bij het spelen van spellen wordt hij al gauw 72 graden en zelfs meer. Ik heb een amd th 1000 mhz.
De laatste tijd loopt de computer ook heel vaak vast bij het spelen van spelletjes. Ik heb alles geprobeerd maar niets hielp. Ik windows XP pro.
Ligt het aan het feit dat de cpu te warm wordt waardoor alles vastloopt.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoe gaat t met je cpu coolertje ?
Raak hem is aan weet je snel meer.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tja, het wordt zomer hè...

mijn cpu wordt ook een stuk warmer (maar geen 72)

zorg voor airflow, maak je kast open, zet je raam open :)

maar 72 graden is wel veel, misschien moet je een nieuwe koeler overwegen

er staat trouwens genoeg in de search

[edit]
wat zijn je specs? moederbord, koeler e.d.?

Verwijderd

Topicstarter
hij draait standaard op 4500 rpm,is dat genoeg.
Ik heb gewoon een standaard koeler.
Dus daar ligt het aan dat de computer vastloopt.
Trouwens ik heb de kast al open. In het begin ging het beter, maar laatste tijd loopt hij weer heel vaak vast

Verwijderd

zit de koelprut goed? welke koeler? (draait ie wel :+?)
en hoe zit het met je airflo?, maak je kast eens open en laat hem dan draaien... kijk dan eens als ie dan wel op de juiste temp. zit weet je wat je moet doen... Maak er een "stofzuiger" van (met héééééééél vééééééél fans)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Heb je casefans?? Heb je een Midikast en Fulltower? Wat voor CPU koeler heb je nu?

FF wat meer info posten svp

edit:
Net te laat zie ik, trouwens welkom op GOT pinocan

Powered by KPN

Verwijderd

Die van mij --Zie sig
wordt 71 graden en dat is
tie nu 2 zomers.

Als je een asus a7 hebt
kan je het expert bios proberen

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 19:54 schreef Pinocan het volgende:
hij draait standaard op 4500 rpm,is dat genoeg.
kan je niks over zeggen, de ene koeler koelt met 3000rpm beter dan een ander met 7000rpm

wat is je merk koeler?

• Packardhell
  • Laatst online: 15:38
Trouwens ik heb een 1400MHz Thunderbird en die wordt max. 63 graden in de zomer (kamer temp. nu 29 graden).
Heb een 7000rpm koeler, maar die koelt gewoon niet erg super efficiënt (komt ook door aluminium heatsink). Heb ook een te slechte airflow, wat ik er ga doen zie je in me sig.

Powered by KPN

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 19:56 schreef laurenshof het volgende:
Die van mij --Zie sig
wordt 71 graden en dat is
tie nu 2 zomers.

Als je een asus a7 hebt
kan je het expert bios proberen
wat een hitte, hou je het nog wel uit in die kamer? :P

je moet in de zomer toch wel je cpu onder de 60/65 graden kunnen houden (in de winter 50/55)
dat kost wel wat moeite soms, de thunderbirds worden veel te heet, die van mij ook, maar ik heb voorzorgmaatregelen genomen (zie sig, hij wordt nu 52 graden stressed in de hitte
--> niet overgeclockt)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 20:00 schreef floduR het volgende:

[..]

wat een hitte, hou je het nog wel uit in die kamer? :P

je moet in de zomer toch wel je cpu onder de 60/65 graden kunnen houden (in de winter 50/55)
dat kost wel wat moeite soms, de thunderbirds worden veel te heet, die van mij ook, maar ik heb voorzorgmaatregelen genomen (zie sig, hij wordt nu 52 graden stressed in de hitte
--> niet overgeclockt)
Hij is neit overclockt en de kas heb ik al open gemaakt. Dus waarschijnlijk ligt het aan het feit dat mijn cpu te heet wordt waardoor de computer vastloopt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
niet toevallig een asus mobo?
die geven verkeerde temps aan

Tweakers Discord

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hier een A7V266 met een Ahtlon 1700+ @ 1800+ (1540MHz @ 140FSB) wordt 64 graden... wel stressed :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 20:21 schreef tweakduke het volgende:
Nee, ik heb een Chaintech 7 aja
Maar met een goede cooler moet dit probleem opgelost kunnen worden??????????

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 21 mei 2002 20:22 schreef FastBunny het volgende:
Hier een A7V266 met een Ahtlon 1700+ @ 1800+ (1540MHz @ 140FSB) wordt 64 graden... wel stressed :)
50 graden met een enorme pru cooler :) draait nu op 143 Mhz busnelheid. 1900+ geloof ik nu.

Verwijderd

Inderdaad dat is te warm. Probeer de Molex cooler. Deze koelt goed en is de stilst AMD cooler. ;)

Succes

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 20:25 schreef Pinocan het volgende:

[..]

Nee, ik heb een Chaintech 7 aja
Maar met een goede cooler moet dit probleem opgelost kunnen worden??????????
Ik denk dat je met een beetje airflow (dus een casefan voorin je kast voor koele lucht erin, en een casefan achterin je kast woor hete lucht eruit) ook al heel veel minder last hebt van een te hete cpu :)

Verwijderd

39 graden idle en 48 graden stressed. Tis zo'n brakke (:r) spire cooler met koperlaag (zeer brak). Ik heb er as2 ondergesmeerd en zie 5 graden koeler *D. De omgeving is hier zo'n 20 graden en mijn cpu draait op 1431 @ 1.85V op een Abit KT-7.
Binnenkort wordt het extreme duron morgan 1 gig overclocking. Iemand van jullie een idee hoever deze kan komen? (twordt straks met een HHC-001 met as2 en een zeer goed geventileerde kast. Het mobo is een epox 8k3a, die pas volgende week binnenkomt.)
Ik verwacht wel dat zo'n 1300 moet halen op 1.95V ofzo. :)

Verwijderd

Ik hoop voor je dat je geen Super Orb hebt... die heeft mij 1000Mhz ook gesloopt :(
Klote ding om te monteren, snel de kans stukjes van je proc. af te breken en hij koelt zwaar slecht...

Verwijderd

ik heb een tb 1200 en een standaard coolermaster coolertje, en die wordt na een kwartiertje mijnenveger al 65 graden |:((binnenkort koop ik een zalman, wordt ie wel mooi gekoeld)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
voel eens aan het koelblok, brand je je vingers? nee? dan is de temp sensor niet goed. ja? ouch zorg dan snel voor een nieuwe en beter cooler en voor wat koelpasta

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 21:11 schreef kippetje01 het volgende:
voel eens aan het koelblok, brand je je vingers? nee? dan is de temp sensor niet goed.
Of dan is het contact tussen koeler en cpu niet goed :{
Als je koelblok niet erg warm aanvoelt moet je ook ff conroleren of het koelblok er wel helemaal goed opzit, en of er wel koelpasta is gebruikt :)

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 20:21 schreef tweakduke het volgende:
nou nou, als er één mobo is die nauwkeurig is, dan is het asus. Die oudere modellen zijn wat minder, maar vanaf de 133 zijn ze perfect :)

de asus geeft soms wel wat hogere metingen dan andere borden, maar dat zit alleen maar dichter bij de werkelijk heid (die sensor zit nooit helemaal in de core)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 22:05 schreef floduR het volgende:

[..]

nou nou, als er één mobo is die nauwkeurig is, dan is het asus. Die oudere modellen zijn wat minder, maar vanaf de 133 zijn ze perfect :)

de asus geeft soms wel wat hogere metingen dan andere borden, maar dat zit alleen maar dichter bij de werkelijk heid (die sensor zit nooit helemaal in de core)
Ook mijn P3B-F geeft de temperatuur vrij nauwkeurig weer (dmv. de thermal diode die IN de processor zit). Ik schrok er eerst wel een beetje van dat de temp van mijn (toen)cel 500 richting 70 graden(stressed) ging, maar na removen van de thermal pad en aanbrengen van echte koelpasta ging te temp terug naar 60graden.
Als je een mobo met een "externe" temp sensor hebt kan er (volgens de site van asus) een temp-verschil tot 20graden optreden tussen de core-temp en de temp die gemeten wordt door een externe sensor.
Ik houd de temperatuur van mijn (nu) cel 1GHz nog steeds een beetje in de gaten, maar boven de 55 graden(stessed) komt ie niet (bij een case-temp van 31 graden; 't is hier warm).

Het P2 moederbord van een collega van mij geeft veel lagere temperaturen weer, maar dat komt doordat daar dus wel zo'n extererne temp-sensor bij zit (en die krijg je maar moeilijk tussenn de koeler en de procesor van een slot-1 p2 geperst)

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat er morgen een nieuwe cpu koeler en een case fan inbouwen. Ik laat het jullie nog wel weten. Bedankt voor alles.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, het probleem is verholpen.
Heb er vandaag een nieuwe cooler in laten zetten.
De cpu wordt niet warmer dan 41 graden.
Nu kan ik eindelijk weer eens fatsonelijk spellen spelen.
Iedereen bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Das ook weer klaar dus :D Have fun :)
Pagina: 1