Toon posts:

[flash] GoTo in Movieclips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je een GoTo command aan de praat als deze functie op een knop staat in een movieclip? Gebeurt namelijk niets met de hoofdtijdlijn... _root. ??

Snel vraagje dus!!

Verwijderd

code:
1
_root.gotoAndPlay();

Verwijderd

Topicstarter
wil niet werken
code:
1
2
3
4
5
6
7
on (release) {
    if (geldover<0) {
        text = "Zoveel geld heb je niet!!";
    } else {
        _root.gotoAndPlay("oc", 1);
    }
}

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
wat voor dinge zitten er nog meer in het flash fipje missn og meer code voor zover lijkt hij okey :?

Verwijderd

Dat probleem had ik ook, je wilt dus vanuit een movieclip linken naar een andere scene?
Dit is mij niet gelukt. Wat wel gelukt is een ietwat omslachteriger manier. Namelijk:

In de root, plaats je ergens waar niks meer is*, een lege keyframe met framelable!, in deze lege keyframe plaats je een action die gewoon op een normale manier linkt naar de scene (en frame). En in de code link je dus naar dat framelable. Zo werkt het wel. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. ;)

* hint: het mag niet zo zijn dat het automatisch naar die key gaat, anders gaat hij vanzelf naar de andere scene, en dat wil je niet denk ik.

Edit... Dus:
Code van framelable:
code:
1
gotoAndStop("Scene ???", 1);

Code van button:
code:
1
2
3
4
5
6
7
on (release) {
    if (geldover<0) {
    } else {
        _root.gotoAndPlay("FRAMELABLE");
    }
}

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 22:19 schreef Cool_Duck het volgende:
Dat probleem had ik ook, je wilt dus vanuit een movieclip linken naar een andere scene?
Dit is mij niet gelukt. Wat wel gelukt is een ietwat omslachteriger manier. Namelijk:

In de root, plaats je ergens waar niks meer is*, een lege keyframe met framelable!, in deze lege keyframe plaats je een action die gewoon op een normale manier linkt naar de scene (en frame). En in de code link je dus naar dat framelable. Zo werkt het wel. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. ;)

* hint: het mag niet zo zijn dat het automatisch naar die key gaat, anders gaat hij vanzelf naar de andere scene, en dat wil je niet denk ik.

Edit... Dus:
Code van framelable:
code:
1
gotoAndStop("Scene ???", 1);

Code van button:
code:
1
2
3
4
5
6
7
on (release) {
    if (geldover<0) {
    } else {
        _root.gotoAndPlay("FRAMELABLE");
    }
}

Ik snap wat je bedoelt!! :)

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Tipje: niet met scenes werken. Scenes zien er misschien handig uit maar zorgen vaak voor problemen zoals je ziet.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
zirus:
wat voor dinge zitten er nog meer in het flash fipje missn og meer code voor zover lijkt hij okey :?
Hmm, check anders even je spelling voordat je wat post... :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je met externe swfs werkt loont het de moeite om met _level0.movieClip te werken

Stoer; Marduq

Verwijderd

offtopic:
Seraph Heb je msn?
zoja wat is het?
of voeg me toe: -= flexx_k@hotmail.com =-

Verwijderd

als je scenes gebruikt moet je je framenummers doortellen:
scene1 frames = n * frame
scene2 frame5 = scene1 frames + 5

je zou dus ook kunnen proberen te verzijzen naar een nummertje ipv een framelabel ... minder handig, maar met scenes is het zowiezo behelpen ;)
Pagina: 1