Probleem met Character Escaping

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik heb een form gemaakt waarin mensen een bericht kunnen typen, en dat wordt dan geplaatst in een mySQL database.
Nou heb ik daarnaast een pagina gemaakt waarin de posts kan aanpassen.
Nou gebruik ik daar een reeks Character-escapes bij:[quote]
set afzender1= Request("afzender")
set titel1= Request("titel")
set bericht1= Request("bericht")

afzender1=Replace(afzender1,"'","''")
titel1=Replace(titel1,"'","''")
bericht1=Replace(bericht1,"'","''")
afzender1=Replace(afzender1,"&","&")
titel1=Replace(titel1,"&","&")
bericht1=Replace(bericht1,"&","&")
bericht1=Replace(bericht1,Chr(13),"<BR>")
bericht1=Replace(bericht1,"[img]","[img]") bericht1=Replace(bericht1,"[/img]",">") [/quote] Dit[/img]".
Terwijl die Chr(13) al ge-escaped had moeten zijn bij het posten van het bericht.
Nu hoorde ik van iemand dat ik dan met "InStr" moest zoeken naar een <BR>, en dan moest opgeven dat ie 'm niet wéér zou escapen. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik snap je probleem niet helemaal je hebt:

1) Een HTML-form + een script waarmee je een bericht kan toevoegen. Het script past bovenstaande procedure toe op de tekst voordat het de DB in gaat?

2) Een HTML-form + een script waarmee je een bericht kan wijzigen. Wordt hierbij bovenstaande procedure omgekeerd gedaan om de <TEXTAREA> te vullen? Worden in het wijzig-bericht-script de chars dan weer gereplaced volgens bovenstaande procedure?

M.a.w. meer info graag :) Ook is het handig om de script-taal in je titel te vermelden, dan krijg je reacties van mensen die verstand hebben van juist die taal.

This can no longer be ignored.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 21 mei 2002 19:47 schreef Emerge het volgende:
Terwijl die Chr(13) al ge-escaped had moeten zijn bij het posten van het bericht.
Ow? :)

Wat leuk, waarom??