Toon posts:

Webbased e-mail (squirrel), adressen via LDAP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Debian servertje met Postfix als MTA, Courier als IMAP server en Squirrelmail / Apache-SSL om secure en web-based m'n e-mail te kunnen lezen. Op m'n werkstation thuis gebruik ik Outlook Express.

Handige aan deze configuratie is nu, dat ik overal toegang heb tot al mijn e-mail folders. Dat geldt echter niet voor m'n adresboek, dat wordt door Outlook Express namelijk nog in .WAB formaat locaal op m'n werkstation neergezet. Onhandig, nu ik al m'n e-mail centraal op één punt heb opgeslagen zou ik datzelfde ook willen voor m'n e-mail adressen. Heb al het een en ander zitten lezen, en zag dat Outlook Express ingebouwde LDAP ondersteuning heeft, en volgens mij geldt datzelfde voor Squirrelmail (correct me if I'm wrong). Is het nu mogelijk om alle gebruikers (behalve mezelf een handvol) hun eigen persoonlijke (dus _niet_ gedeeld) adresboek op zo'n LDAP-server te laten opslaan, of kan ik daarvoor beter een andere oplossing kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Een paar uur zoeken verder ben ik er inmiddels achter dat de oplossing die ik hebben moet te vinden is in het IMSP (Intenet Message Support Protocol), hetgeen een overstap vereist naar de Cyrus IMAP & IMSP servers en een wijziging van client (Cyrus Mulberry is de enige die ik heb kunnen vinden met IMSP support).

Ik heb echter geen webmail-systeem kunnen vinden dat ook die IMSP support biedt. Iemand enig idee?

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Kijk eens naar Horde. Dit is een framework met onder andere webmail (imp) en een adresboek (turba) wat ldap ondersteund.

signature has expired

Verwijderd

Mr.Unbreakable Ik gebruik hetzelfde (alleen op gentoo) : Postfix als MTA, Courier als IMAP (SSL) server en Squirrelmail / Apache-SSL + fetchmail om de pop3 mail van mijn ISP op te halen.

Ik zie gelijk mijn kans om hier nog een vraag te stellen, gebruik je nog iets om je mail te sorteren bij binnenkomst? Ik mis de mailregels die ik voorheen in m'n outlook had, heb al meerdere malen ruzie gehad met procmail tot op heden zonder succes... Gebruik jij hier toevallig iets voor?

Mijn probleem met procmail was dat ik de configuratie ervan een beetje onduidelijk vond. Ik kreeg wel keurig de mailregels aan de gang, maar dat dumptje hij dan in plaintextfiles in mijn homedir. Op zich prima, echter ik maak gebruik van maildir directories... Dat was een brug te ver.

[edit]
Toch leuk als het een paar weken later wel lukt :Y) Ik wacht rustig op het verdere LDAP verhaal...

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Zo te zien is ldap niet erg geschikt voor een persoonlijke adreslijst. Dit omdat er in outlook geen mogelijkheid is om in de ldap directory op te slaan. En ik geen enkele client heb kunnen vinden die dit wel kan.

Mr.Unbreakable volgens mij gebruikt postfix met courier imap al maildrop als mailbox command. Maildrop kan ook filteren doormiddel van een .mailfilter in de homedir.

signature has expired

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 12:07 schreef Sihaya het volgende:
Zo te zien is ldap niet erg geschikt voor een persoonlijke adreslijst. Dit omdat er in outlook geen mogelijkheid is om in de ldap directory op te slaan. En ik geen enkele client heb kunnen vinden die dit wel kan.

Mr.Unbreakable volgens mij gebruikt postfix met courier imap al maildrop als mailbox command. Maildrop kan ook filteren doormiddel van een .mailfilter in de homedir.
Uh zijn er ook clients die die .mailfilter kunnen aanmaken?? of moet je dat kreng uploaden met ftp ofzo?

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Ik zie gelijk mijn kans om hier nog een vraag te stellen, gebruik je nog iets om je mail te sorteren bij binnenkomst? Ik mis de mailregels die ik voorheen in m'n outlook had, heb al meerdere malen ruzie gehad met procmail tot op heden zonder succes... Gebruik jij hier toevallig iets voor?
Als je Cyrus gebruikt kan je ook gebruik maken van sieve. Kan je veel met je mail doen bij binnenkomst. Gebruik het hier om de mail in submapjes te gooien.

Suc6
Pagina: 1