Toon posts:

Webcam versus CCD-module

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt voor 130 gulden een ccd-kleurenkamera-module kopen. Die geeft iets van 700 bij 500 pixels en gewoon vloeiend 'tv-beeld' (dacht ik).
Is zo'n module nou veel beter dan een webcam met 300 bij 200 pixels/1 beeld per seconde?

Kun je die CCD niet gewoon op je video-in van je tv-kaart aansluiten, en dan het web op? (bijv. met SupervisionCam).
Heeft iemand hier ervaring mee opgedaan?

Tell it to me, please!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Hmm, bij welke winkel/site heb je die zgn. CCD-module dan gezien? Als de video-out van dat ding gewoon een composite- / s-video uitgang is, dan zou je hem aan je tv-kaart moeten kunnen hangen, ja. Beeldkwaliteit zul je dan zelf moeten beoordelen.
Ik heb eventueel wel belangstelling in zo'n apparaatje, als ik nu wil webcamm'en, dan moet ik de videocamera aan de tv-kaart hangen, maar ik vind een videocamera net iets te groot voor een webcam. :(

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

Ben benieuwd of dit kan. Die ccd modules zijn gewoon te koop bij bv www.conrad.de

Verwijderd

Zijn er mensen die een videocamera draaien, via de tc-kaart (video in), en zo een webcam hebben gecreëerd?

Heeft iemand wel eens zo'n ccd-module en een webcam vergeleken?

Die modules kun je bij elke electronicazaak kopen. Bij Conrad: zwartwit vanaf 50 piek (typenummer 190292-24), kleur vanaf 129 piek (typenummer 190317-24). In andere zaken vaak duurder.

De resolutie is echter onduidelijk: 625H x 582V pixels en 340 TV-lijnen. Wat bedoelen ze hier nu mee? 340 is toch de webcamresolutie? Dus toch een slecht beeld?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik zelf hang dus weleens de videocamera een de composite- of s-vhs ingang van mijn tv-kaart (hauppauge) om hem als webcam te gebruiken. Dit werkt op zich leuk en met zeer hoge kwaliteit, echter je hebt dan toch een relatief lomp gevaarte in je kamer staan, als je hem op een statief zet.
Het schijnt dat hauppauge ook een bijpassend klein camera'tje heeft gemaakt voor bij tv-kaarten.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:22
Kheb zelf soms een Sony camera aan m'n Miro TV kaart hangen en dat werkt goed. Maar idd is het wat groot allemaal.

Beeldkwaliteit van zo'n print CCD dinges kun je zien op http://www.sterlet.com/

Verwijderd

ja ccd module is veel beter inderdaad gewoon op een tvkaartje en hoppe kei mooi strak beeldje
Pagina: 1