Toon posts:

Mijn 50mm coolmaster fan, met pasta?

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb vandaag mijn plankje, reepje, cpu en koeler binen gehad. Nu vroeg ik me af of ik gewoon mijn koeler op de cpu kan kwakken zoals hij nu is, gaat om de coolmaster dp5-6I31c-a1..... ik zie een laagje zitten, van iets, maar volgens iemand moet je die "kauwgom" weg halen met stukje hout of zo en koelpasta aanbrengen, lijkt me wat vaag om eerlijk te zijn.

Verwijderd

plankje, reepje, cpu en koeler

specs ????

dat laagje kaugom moet je weghalen jah probeer het maar eens met een stanley mes ofzo

Verwijderd

Die 'sticker' zou de warmte geleiding moeten bevorderen, maar dat is niet het gevall.. eraf krabben (zorg dat je geen krassen op je HeatSink krijgt) en koelpasta gebruiken werkt beter!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 18:38 schreef n0va^ het volgende:
Die 'sticker' zou de warmte geleiding moeten bevorderen, maar dat is niet het gevall.. eraf krabben (zorg dat je geen krassen op je HeatSink krijgt) en koelpasta gebruiken werkt beter!
Aha, bij mijn celly 733 heb ik dit overigens niet gedaan, is dit erg??? En waarom werkt het dan niet :?, testen ze toch wel neem ik aan..

Verwijderd

Ongetwijvelt wel wat.. maar koelprut blijft beter!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 18:45 schreef n0va^ het volgende:
Ongetwijvelt wel wat.. maar koelprut blijft beter!
...Mjah, zou het van essentieel belang zijn met mijn 50mm koeler?? ( dp5-6I31c-a1 koelmaster)

EDIT: gaat gebruikt worden op een amd xp 1800... waarschijnlijk ga ik nie overclocken.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
jah arctic silver oid geleid de warmte gewoon veel beter dan het standaard stickertje dat op je koeler zit. Kan toch aardig wat graden schelen, en dat is weer bevorderlijk voor de levensduur van je proc...

Verwijderd

afhankelijk van wat je wil gaan doen, hoef je niet perse de dure pasta te kopen, mag ook best standaard conrad (zaaddodende- :+) pasta gebruiken...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 21 mei 2002 18:37 schreef T-Mug het volgende:
plankje, reepje, cpu en koeler

specs ????

dat laagje kaugom moet je weghalen jah probeer het maar eens met een stanley mes ofzo
dan tast je misschien met krabben het oppervlak van je heatsink aan, moet natuurlijk zo glad mogelijk blijven ;)
Ik krijg het er gewoon wel af met remreiniger of wasbenzine. Ff erop flikkeren, in weken en met een wc papiertje krijg je die rotkauwgom er zo af :Y)

Verwijderd

Ik had op m'n oude TB1000 ook zo'n sticker, hij werd voor me gebouwd (sorry, wist toen nog niet beter ;() Maar toen ik en nieuwe pc maakte met die TB1000, met nieuwe koelprut (artic silver2) scheelde het maar 2 graden, dus je kan het gewoon gebruiken als je niet wil klooien met koelprut...

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 18:46 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

...Mjah, zou het van essentieel belang zijn met mijn 50mm koeler?? ( dp5-6I31c-a1 koelmaster)

EDIT: gaat gebruikt worden op een amd xp 1800... waarschijnlijk ga ik nie overclocken.
hmmm slim een 50mm op een xp1800.

ff zonder ongein, die koeler die je hebt is waarschijnlijk een 60mm.

essentieel, nee niet echt. Als je hem op een standaart snelheid draait, gaat het absoluut goed.

Verwijderd

Topicstarter
HI,

Ik draai net ff een test run met dat standaard stikkertje, en hij loopt 44 graden celcius, terwel ie geneens op full speed draait, en hij verder niks doet, dan de bios in zien.... ik heb verder geen idee, op hoeveel hij kan voordat ut gevaarlijk gaat worden... dus?? Wat opmerkingen? (onder tussen ga ik ff mn hard disk uit een comp slopen :))

Verwijderd

Topicstarter
.....

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb win xp er net op gekwakt :), draait opzich goed. Kheb verder nog nie veel geinstalled, wel ff een temp checker, hij zegt:
Mainboard: 35 graden
Cpu: 48 graden... terwel ik nog niks doe, dan beetje msn-en en Gotten....

Wat zegt <DE> tweaker?

Verwijderd

Topicstarter
some 1??

Verwijderd

het is in mijn mening veels te warm...

mijn CPU draaide eerst op 45 graden met dat laagje kauwgom... haal dat er af met bijv wasbenzine zodat de koeler goed schoon is, smeer er war ASII op (AcrticSilver) (is niet zo duur) en zet dan de koeler er weer op.

Dit zou het moeten verbeteren.

Tevens is de Coolermaster zeker niet 1 van de betere koelers. Ik zou je toch aanraden een andere te nemen.

Neem eens een kijkje hier: [topic=502402/1/25]

LOW-BUDGET gaan spelen met een koeler is nooit een goede zet. Geef liever iets meer uit aan een degelijke koeler dan dat je CPU teveel en onnodig op zijn donder krijgt!

ofcoz: IMHO >:)

Enneuh 50mm voor een XP is ook ABSOLUUT niet voldoende. Als je de CPU stressed zou gaan draaien zou ie makkelijk temps van tegen de 60 a 70 kunnen gaan halen...

Lees het bovenstaande topic eens goed door...!!!

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 22:02
of bouw gewoon twee extra fan's op je cooler en gaan met die banaan scheelt zo 10 graden ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 23:18 schreef marrekau117 het volgende:
of bouw gewoon twee extra fan's op je cooler en gaan met die banaan scheelt zo 10 graden ofzo
Ja en een tering lawaai....waar je u tegen zegt ;), nah, ik ga denk vanmiddag ff een titan halen, want deze koeler heeft ook een noise lvl van Db38... lijkt net of je cd-rom aan 1 stuk door draait... erg vervelend!

Verwijderd

Je hoeft geen nieuwe HeatSink te halen.. maar gewoon een 80 mm fan op je HS monteren.. gebruik de search en zoek naar '80 mm Koeler Mod' succes!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op dinsdag 21 mei 2002 18:38 schreef n0va^ het volgende:
Doe ik ook altijd, maar ik schuur de koeler vaak nog even glad met schuurpapier (400, heel fijn dus) en gebruik koelpasta met silveroxide erin, zoals de Artic Silver II.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 18:43 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Aha, bij mijn celly 733 heb ik dit overigens niet gedaan, is dit erg??? En waarom werkt het dan niet :?, testen ze toch wel neem ik aan..
ik heb dit bij mijn cooler ook niet gedaan hoor, dat stickertje zit er niet voor niets op..en koelpasta zat niet in de verpakking.

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.