Kheb een leuke discussie met iemand op hardforum. Hij zegt dat je het best, als je twee rads en cpublokken neemt, de rads parallel moet zetten en de waterblokken in serie. Dit leek mij dus de grootste onzin. Kwil ff weten wat jullie er van vinden.
Dus serie radiator en parallel waterblok? Dat dacht ik dus ook.Op dinsdag 21 mei 2002 18:24 schreef Big Tazzz het volgende:
andersom lijkt me beter
ik denk dat het zoiezoal overkill is. Maar als je het doet kun je het het beste allemaal in serie doen.
Het water warmt een paar tiende van een graad per rondgang op, dus het heeft geen zin om over de volgorde van elementen te discussieren.
Bovendien leveren parallele stukken weer problemen op met weerstand (1 kant meer water dan de andere).
Het water warmt een paar tiende van een graad per rondgang op, dus het heeft geen zin om over de volgorde van elementen te discussieren.
Bovendien leveren parallele stukken weer problemen op met weerstand (1 kant meer water dan de andere).
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Waterblokken Parralel is voor de warmte beter (parralel is minder weerstand en beiden even warm water).
Probleem met parralel is, dat de weerstand van parralelle circuits gelijk moet zijn anders krijg 1 blok meer dan ander.
Ik denk dat Radiatoren parralel ook wel beter is, krijgen dan beiden even warm water, groter warmteverschil met omgeving waardoor meer energieafgifte
Ik heb hier een DUAL CPU systeem, met watercircuits parralel staan wat goed werkt
Probleem met parralel is, dat de weerstand van parralelle circuits gelijk moet zijn anders krijg 1 blok meer dan ander.
Ik denk dat Radiatoren parralel ook wel beter is, krijgen dan beiden even warm water, groter warmteverschil met omgeving waardoor meer energieafgifte
Ik heb hier een DUAL CPU systeem, met watercircuits parralel staan wat goed werkt
Je kan het zeker niet ff omdraaien om te kijken wat beter isOp dinsdag 21 mei 2002 18:34 schreef Bart B het volgende:
Waterblokken Parralel is voor de warmte beter (parralel is minder weerstand en beiden even warm water).
http://www.hardforum.com/showthread.php?s=&threadid=407259
hehe.... nee niet echt neeOp dinsdag 21 mei 2002 18:38 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Je kan het zeker niet ff omdraaien om te kijken wat beter is
ideeal zou toch twee gescheiden kringlopen zijn. Dus bijde een eigen pomp blok en rad. En als je zon monster dualsysteem hebt ga je toch niet bezuiniogen op 1 enheim pomp.
Ja maar daar gaat hetnu ff niet omOp dinsdag 21 mei 2002 18:53 schreef memendo het volgende:
ideeal zou toch twee gescheiden kringlopen zijn. Dus bijde een eigen pomp blok en rad. En als je zon monster dualsysteem hebt ga je toch niet bezuiniogen op 1 enheim pomp.
jawel je vroeg wat het beste was als je 2x een rad en 2x een blok had. Nou dat behaal je met 2 pompen. je zei niet dat er maar 1 pomp gebruikt mocht worden.Op dinsdag 21 mei 2002 18:57 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Ja maar daar gaat hetnu ff niet om
Ik vroeg wat beter was: parallel of in serie.
ikke niet, nu staat er druk op je blok, als ie dan niet 100%waterdicht is lekt ie, als je hem op de zuigzijde zet is de druk laag en lukt het dus minder snel
Das al helemaal niet logisch.. je kunt het beste de warmte afvoeren wanneer het water het warmst is.. en dat is dus niet voordat het de cpu ingaat.. in theorie zou je dus cpu-->rad1-->rad2 moeten doen.. maar ik praktijk merk je er weinig van
Pagina: 1