Ik moet bij een klein bedrijfje (15 man, windows 95/98, outlook express)een proxyserver en een mailserver installeren. Er draait al een NT 4.0 fileserver. Nu is bij dat bedrijf nogal weinig financiele ruimte om allemaal Microsoft pakketten te kopen. Ik installeer het liefst een NT 4.0 server in hun bestaande netwerk met exchange 5.5 als mailserver, maar daar is sowieso niet meer aan te komen (volgens mij). Bovendien lijkt het mij handig om de proxyserver op een aparte server/workstation te installeren. Aangezien de kosten een belangrijke rol spelen lijkt het me handig om Winroute Pro te gaan gebruiken. Nu zit ik met de volgende vragen:
-Is het handig om Winroute te gebruiken als proxy- en mailserver.
-Moet dit geinstalleerd worden op een server i.v.m. de maximale 10 connecties die je naar een workstation mag maken, of begijp ik dat verhaal van die connecties niet?
Mocht iemand een andere opmerking/idee hebben dan hoor ik het graag. Ik ben niet van plan om dit bij elk bedrijf te gaan vragen, maar op dit moment is er bij mijn bedrijf te weinig kennis aanwezig om hier duidelijkheid te krijgen
Mocht deze vraag onverhoopt volgens de faq niet mogen (ja, ik heb hem gelezen
) dan zie ik hem vanzelf wel met een slotje beneden bungelen.
-Is het handig om Winroute te gebruiken als proxy- en mailserver.
-Moet dit geinstalleerd worden op een server i.v.m. de maximale 10 connecties die je naar een workstation mag maken, of begijp ik dat verhaal van die connecties niet?
Mocht iemand een andere opmerking/idee hebben dan hoor ik het graag. Ik ben niet van plan om dit bij elk bedrijf te gaan vragen, maar op dit moment is er bij mijn bedrijf te weinig kennis aanwezig om hier duidelijkheid te krijgen