Toon posts:

nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben een systeem aan het samenstellen. Is de eerste keer dat ik dit doe. Ben geen fanatieke gamer dus mijn eisen liggen niet heel hoog. Gewoon een beetje snel systeem waar ik in principe alles op kan draaien. Beetje met filmpjes/dvd spelen en digitale foto's, internet en zo nu en dan een spelletje etc. Ik vindt het moeilijk om een goed moederbord uit te zoeken. Ben niet van plan echt te gaan overclocken, maar zoek wel een redelijk snel compatibel en stabiel bord. Ik wil er een Athlon XP 1800 inzetten met DDR geheugen. Kan iemand me een goed bord aanraden, dat niet al te duur is? Ik wil er eigenlijk maximaal 100 euro aan kwijt zijn. Welke kan ik het beste nemen?
Zat zelf te kijken naar de ECS K7S5A met sound en netwerk on board. Kost volgens mij iets van 70 Euro. Is dit wat of zijn er betere opties. (Misschien zelfs met mogelijkheden voor 333 Mhz DDR i.p.v. 266????) Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes

Kas

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Hoi :)
Welkom op GoT. Omdat hier elke dag veel vragen worden gesteld, kan je veel vragen terug vinden in de search.
Ik stel voor dat je even [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=XP+moederbord&data%5Border%5D=relevance#hitstart]hier[/url] kijkt, daar vind je wel wat van je gading.

Verwijderd

een ecs is dan denk ik een goede keuze, je hebt dan ook geen via meuk maar een sis bord. ik raad je wel aan een geforce 2 deluxe of hoger te kiezen en minimaal 256 mb geheugen en natuurlijk een aparte soundkaart voor mooier geluid,

veel succes met je keuze

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Voor deze vragen moet eerst even hier kijken: [topic=218256/1/50] vervolgens kun je het beste even rondkijken en antwoorden op specifieke vragen met de search op zoeken. Het geval is dat deze vraag eigenlijk veel te algemeen is; straks worden we overspoeld met vragen welk moederbord nu het beste is (waar eenieder hier zijn/haar eigen mening over heeft, ik zal je de mijne bijvoorbeeld besparen). Dit kun je aan de hand van een beetje research zelf heel goed bepalen. Mocht je tot een evoked-set zijn gekomen, neus rond voor ervaringen en maak je keuze. Blijf je alsnog met een specifieke vraag zitten, by all means, open een topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.