Ik heb Mandrake8.2 genistalleerd naast XP. Dit werkte allemaal perfect met LILO totdat ik een ging kijken wat GRUB nou eigelijk was. Bij het booten van XP raakte hij in een loop en kwam niet verder dan het keuze schermpje. Linux lukte wel gewoon dus heb ik daar LILO weer ingesteld. Bij het opstarten kreeg ik mooi de het LILO schermpje en na NT te hebben gekozen kwam ik weer in GRUB en ook weer in die loop. 
Ik heb toen met een bootflop "fdisk /mbr" gedaan maar dat heeft niet geholpen. Ook opstarten met de WinXP CD (voor recovery) werkt niet omdat hij op de een of andere manier niet boot vanaf CD-Rom (in de BIOS wel aangezet). De fixmbr.exe van de w2kCD hebben we niet kunnen vinden
.
Ik krijg nu de: GRUB GRUB GRUB GRUB enz.. error als ik XP wil starten.
In de Bootloader in Mandrake Control Center laat ie het volgende zien:
/dev/hda
/dev/hda1
/dev/hda5
/dev/hda6
/dev/fd0
waarbij /dev/hda1 als NT staat aangegeven.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen.
Update:
heb m weer op GRUB gezet en krijg nu de volgende error:
Ik heb toen met een bootflop "fdisk /mbr" gedaan maar dat heeft niet geholpen. Ook opstarten met de WinXP CD (voor recovery) werkt niet omdat hij op de een of andere manier niet boot vanaf CD-Rom (in de BIOS wel aangezet). De fixmbr.exe van de w2kCD hebben we niet kunnen vinden
Ik krijg nu de: GRUB GRUB GRUB GRUB enz.. error als ik XP wil starten.
In de Bootloader in Mandrake Control Center laat ie het volgende zien:
/dev/hda
/dev/hda1
/dev/hda5
/dev/hda6
/dev/fd0
waarbij /dev/hda1 als NT staat aangegeven.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen.
Update:
heb m weer op GRUB gezet en krijg nu de volgende error:
code:
1
2
3
4
| root (hd0,0) Filesystem type unknown, partition type 0x7 makeactive chainloader +1 |
Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera