• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 10:55

beekware

To Experience The Unexpected..

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier thuis hoort. Maarja...
Weet iemand hoe Mrzap precies werkt?
Is dat te vergelijken met een digitale schotel?
M z'n smartcard????... En zie die dan ook...... te krijgen?

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Mr.Zap werkt gewoon met een decoder, gelijk Canal+, via de kabel-TV, (dus zonder schotel ;), maar is daarmee wel te vergelijken: alle zenders bekijk je via de decoder). Verschillende kabelbedrijven bieden dit aan, maar elk onder een andere naam (Casema biedt het bijvoorbeeld aan als Casema Digitaal).

Het werkt idd met een smartcard die je in de decoder steekt in een daartoe bestemde sleuf. Die smartcard geeft je toegang tot de zenders waarvoor je betaalt(er zijn verschillende paketten beschikbaar).

Ik zou zeggen: kijk eens op de website van je kabelexploitant(waarschijnlijk Essent, in jouw geval). Daar staat vast wel of het in jouw gemeente te verkrijgen is en onder welke naam.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis niet te vergelijken met schotel:

Schotel bied meer zenders voor minder geld
Schotel heeft GRATIS zenders
Schotel heeft beter beeld en geluid
Schotel is vrij kiezen ipv bepaald pakket.
Schotel is eenmalig aanschaffen en verder nauwelijks kosten (als je geen dure Canal+ abo's neemt)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 18:51 schreef sebastius het volgende:

Schotel is eenmalig aanschaffen en verder nauwelijks kosten (als je geen dure Canal+ abo's neemt)
Dus jij vindt Zap wel een succes??? >:)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 22:26

tweakerbee

dus..?

Via de ASTRA satelliet krijg je toch al meer dan genoeg kanalen binnen. Ned1,2,3 RTL4,5 SBS6, NET5, YORIN etc.

You can't have everything. Where would you put it?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hebt iedere dag de keuze ut een anatal films. Met je telefoon of afstandsbediening kies je welke film je wilt zien. Daar betaal je voor. Het is geen succes geworden.

Hier in zeeland stoppen ze er zelfs,nu na 4 jaar mee. Hiermee zijn niet alle 30 abonnees even blij (echt waar 30!!! >:) No kiddin')

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:10

rammes

koekebakker 1e klas

Op dinsdag 21 mei 2002 18:51 schreef sebastius het volgende:

ik denk dat hij bedoeld of de techniek het zelfde is

maar ik heb ook mrZAP ik vind het wel ok.. maar neit echt speciaal.. ik kan remote een film bestellen wat ik wel leuk vind en ik hbe VH1(muziek zender) en nog een paar andere zenders die niet in het standaard pakket zitten.

Ik zou het doen!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Techniek hetzelfde? Ja, de kabelaars hebben een satellietdecoder omgebouwd. Maar nog steeds is de capaciteit van de kabel te laag en de prijs te hoog in vergelijking met de schotel. (ja ik ben behoorlijk bevooroordeeld, dat komt door jaren naar die ruisende troep van casema kijken)

Het schijnt zelfs dat je met een bepaalde satdecoder met een bepaalde instelling kabeltv kan kijken (ik ga dit zaterdag voor je navragen op m'n werk)

Goed, Mr Zap werkt als volgende: Kabeldecoder huur je voor een hoop geld. Dan neem je een aantal paketten voor een hoop geld. Dan kijk je en verveel je je door het beperkte aanbod.

Bij de schotel kun je gewoon de schotel een draai geven (naar een andere satelliet), maar dat is meestal geeneens nodig. Er is namelijk zat aanbod op de satelliet.

O en Mr Zap is bijna failliet, helpt dat met je beslissing?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 10:36

didio

didio.nl

Ik heb Casema Digital TV, tja wat moet ik er van zeggen.

Het kost mij 7,50 per maand en dan krijg ik

- Digitale TV Gids (handig, ook mogenlijk om programma's te sorteren op genre)
- Interactieve Televisie (stand.nl op nederland 1 met mogenlijkheid om via de A.B. mee te doen in het programma)
- Spelletjes (grappig)
- Muziek Kanalen (ik heb er 3 gratis waaronder Dance, heb ik wel eens op staan op een verjaardag ofzo)
- Films Bestellen (kost een bedrag per film, geen idee hoeveel)
- Email (is helemaal niets, zie je jezelf al tikken op je A.B.)
- Digitale Telegraaf (nog nooit gebruikt)
- Mogenlijkheid voor 25 extra zenders, maar daar moet je extra voor betalen.

Al met al is het wel aardig maar niet super.. vooral de Digitale TV Gids gebruik ik veel, en soms de muziek kanalen.

weinig tot niks..

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 08:46 schreef sebastius het volgende:
O en Mr Zap is bijna failliet, helpt dat met je beslissing?
En hoe kom je daarbij ?
Cartoon network is sinds kort van de kabel af, alleen nog maar via het digitale pakket (mr zap) te ontvangen. Reken maar dat er veel mensen het standaart mr zap pakket daardoor gaan aanschaffen (€ 3,50 per maand)

Kheb ook een mr zap box op mn pc staan... maarja dat kost me niets :)

Ik moet zeggen dat ik het niet veel gebruik ofzo hoor... het zappen gaat namelijk erg traag..
Pagina: 1