[a7v266-e raid] cd-roms op promise ultra??

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Dat heb ik dus al een tijdje aangesloten zitten.

Een dvd en een writer met aparte kabels op de onboard Promise aansluitingen.

Dit werkt wel.. alles functioneert gewoon MAAR

als ik er een cd in laat zitten gaat hij om de 5 minuten spinnen en inlezen.. op het moment dat ie dat doet hapert het geluid van winamp (of een spel) geweldig.. ongeveer 5 seconden lang ofzo is er niets met de computer te doen

waar kan dit aan liggen?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Denk dat windows dan ff checked wat er op die CD staat. Aan de hardware ligt het iig niet :) Meer een vraag voor WOS imho.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
nee ligt wel degelijk aan hardware.. als je die cdroms op een gewone ide aansluiting hangt leest hij ook niet om de 5 minuten even wat erop staat

ik had gehoopt dat dit een bekend probleem zou zijn

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet nie precies wat voor on-board chip die Promise is, maar ik weet wel dat ik op mijn Promise-Fasttrak PCI-kaart absoluut GEEN ATAPI-apparaten kan gebruiken.

Ga maar es ff de specs doorworstelen op www.promise.com, dan weet je het snel genoeg.

Maar ik ben er bang voor....van niet.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al andere Promise drivers geprobeerd? Ik herinneer me namelijk een soortgelijk geval met de onboard Highpoint HPT366 ATA66 controller van mijn BP6, dat werd opgelost met andere drivers :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik ga het proberen zodra ik hem weer aan kan zetten

eerst mn koelwater verschonen :(

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Probeer deze driver even he!

http://www.braziliantech.com/files/Hardware/Drivers/Promise/U100_v200_b28.zip

Ik ben benieuwd. Ik heb hetzelfde bordje als jou, alleen heb ik de DVD op de IDE en de rest op RAID.
Ik kan het helaas niet testen voor je.
Dit is volgens mij ook een gemodificeerde driver, maar werkt perfect-> check dat forum maar op die site

http://www.braziliantech.com/forum

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 18:29 schreef noltha het volgende:
Probeer deze driver even he!

Ik kan het helaas niet testen voor je.
Dit is volgens mij ook een gemodificeerde driver, maar werkt perfect-> check dat forum maar op die site
Perfect man!!!

hij doet het nog steeds goed en er zit nu al bijna een half uur een cd in!!!

nog geen enkele hapering.. hij laat de cd's gewoon met rust!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:50 schreef Pixal het volgende:

[..]

Perfect man!!!

hij doet het nog steeds goed en er zit nu al bijna een half uur een cd in!!!

nog geen enkele hapering.. hij laat de cd's gewoon met rust!
mooi! weer iemand blij ;)

Slotje!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 22 mei 2002 12:30 schreef noltha het volgende:
mooi! weer iemand blij ;)
:)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Rare vogels, die GOT"S.

RAID is uitgevonden voor HDD truukjes.
FF de manual doorgelezen, het gaat alleen maar over HDD's , hdd's en nog meer HDD oplossingen.
RAID-controller ondersteunt ata-66/100/133 EIDE-interface.
Nergens vind je ondersteuning voor ATAPI-interfaces.
Als het al werkt, is dit tegen de specificaties. Zal het persoonlijk ook niemand aanraden.

Bovendien zijn er totaal geen snelheids-voordelen, dat is alleen aan HDD's weggelegd.
Je kan die cdrom/writers/dvd's toch gewoon aan je "normale" ide-kanalen hangen (ide1-2)

(vraag ik jongen, en hoe bevalt je RAID? nou, geweldig! Heb er 2 cdroms aan hangen , een writer en een DVD. Ech die RAID/ATA133 controller is beresnel !)

Lekker belangrijk, dat werkte al "beresnel" met een simpel PIO4 app.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
kom JIJ MIJ nu vertellen over de raid controller op mijn mobo???

1) het is NIET tegen de specificaties in.. je kan namelijk met een jumper op het mobo instellen of je een RAID of IDE controller wil.

2) ik heb allang 2 x 60gb in raid0 aangehad.. helaas had ik maxtor schijven.. die krengen zijn uit zichzelf al geil qua snelheid maar in raid laten ze het hopeloos afweten..

3) ik heb ook al de schijven aan de promise ide controller gehad maar dit bleek minder stabiel... dus ik hang de cdroms eraan

4) nu ik ELK apparaat in mijn computer aan een aparte ATA kabel heb zitten merk ik daar INDERDAAD snelheidsverschillen..

5) qua snelheid maak ik mij niet al te druk want atto meet rond de 48000 en 50000 per schijf

6) waarom zou ik in gods naam mijn cdroms bij mijn harde schijven aan de kabel hangen als dit 1. vertragingen oplevert als ik van cdrom naar hd wil kopieren en 2. als ik toevallig nog ide 3 en ide 4 vrij heb

7) madrox, welkom op GOT.. ik zie dat dit je eerste dag is.. als klap op de vuurpijl wil ik je een weetje verstrekken.. als je op deze manier je kennis probeert over te brengen hou er dan rekening mee dat die rare GOTS soms uit hun slofjes schieten

zoals ik ;) maar bedankt voor het meedenken

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat je wil jongen.

Praat alleen uit eigen ervaring. en zoals ik al zei, heb geen kennis van die onboard-RAID chips. Afein, het feit je een jumper om moet zetten ohm ehm IDe geschikt te maken geeft toch al aan dat ik niet ongelijk heb ?

Enne, ben een tijdje weggeweest van GOT maar zekere geen rookie. Als ik zie hoeveel problemen er zijn hierzo denk ik dat er nog wel een aantal hulp kunnen gebruiken.

Ben er niet om je de les te lezen maar wel om je mijn ervaring te delen. En die is plenty, wat je niet aan hoeft te nemen.

Als dat met die jumper-setting zo is, heb je het toch mooi voor elkaar? Dat wist ik echt niet, sorry. Heb hierzo nog een losse Fasttrak66 liggen en ja die heeft die truukjes niet.

enne, niet zo gauw kwaad worden hoor, is slecht voor je bloeddruk :+

Pagina: 1