Fouten in MEMTEST op KT3 bord

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hallo

Ik heb inmiddels een aantal KT3 borden onder handen gehad met verschillende DDR333 modules. Echter, het maakt niet uit wat voor geheugen, op elk KT3 bord worden fouten aangegeven. Kheb geen idee waar het aan zou kunnen liggen verder.

Wat is een goed alternatief voor MEMTEST ? Ik wil er uiteraard eentje die me wel een goed beeld kan geven van de kwaliteit van geheugen. Beetje lullig als ik een systeem aflever met verrot geheugen :(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
valt echt op dat via bordjes snel last hebben van fouten met memtest86. dat is tenminste wel mijn ervaring.
Heb ook een P4 staan, en dat kan gewoon 3 dagen strak lopen met 0 errors. en dat hoort ook zo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik weet het ECHT niet meer, met PC2100 loopt het bord als een zonnetje, en met PC2700 blijft het maar crashen, zelfs in DOS, krijg windows niet eens geinstalleerd.

Ik heb zoveel MSI KT3 borden onder handen gehad, met zoveel PC2700 modules, en het werkt gewoon niet. Het werkt gewoon NIET. Bah ik kots op MSI, gatverdamme niet te geloven zeg :( :(

Kheb verder niet veel verstand van DRAM timings enzo, maar het moet gewoon werken, en dat doet het niet. Nooit geen MSI meer.

Verwijderd

Hm, geen probleem hiero. Heb ook een MSI KT3 met PC2700 geheugen (en een Athlon XP 1900+).
Hij staat hier vanaf zaterdag 24/7 te draaien, zonder problemen (Memtest, Win98Se, Linux). Volgens Memtest 3.0 haalt mijn DDR geheugen een transferrate van 674MB/s (weet niet of dat veel is, maar ik ben tevreden).

Misschien moet je je geheugensettings eerst eens gewoon op SPD laten staan?