Problemen met beeldscherm IIyama 19"

Pagina: 1
Acties:

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een IIyama 19" Vision Master Pro 452 op een GeForce2 MX400. Als ik een website zoals http://www.the5k.org/ open, dan begint het beeld te 'trillen'. Een raster van dichtopeenstaande puntjes staat niet stil. Waar zou dat aan kunnen liggen? Drivers van Videokaart? De laatste inf van de monitor al geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil.

We need more cowbell

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ben wel benieuwd eigenlijk heb dit ook met mijn IIyama Vision Master 400 17".

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
is het alleen met die site ?

misschien is het met opzet gedaan op een hele slimme manier..
tis heeeeel vergezocht..

maar anders zou ik het niet weten...mijn philips werkt er prima mee...

PVoutput

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb hier een Iiyama HM703UT (Vision Master Pro 413) en ik zie dit ook op dat adres. Het is trouwens voor het eerst dat ik dit zie.

Ik heb ook nog een probleem dat ik er misschien gelijk bij kan zetten. Misschien is er iemand die hetzelfde heeft (gehad) en een oplossing weet.

Dunne verticale lijntjes zijn hier "vaag". Lijntjes zoals hier op GoT langs de posts bijv. Ze zijn niet echt dun meer maar dikker. Horizontale lijntjes heb ik minder last van. Alleen in het midden van het beeld (van boven naar beneden) zijn deze ook "vaag" zoals de verticale lijnen.

Als ik GoT in een klein IE venstertje open en dan in het midden zet zijn de lijnen vaag zoals hierboven beschreven dus. Als ik het scherm naar links of rechts verschijf worden de lijnen dun en scherp.

Nou ja zo veel weet ik niet van beeldschermen af. Maar hoop dat ik het goed beschreven heb :). Helaas heb ik geen oplossing op de vraag die de topic starter stelt.

Verwijderd

Hehe, ik heb het ook, heb ff die site geopend en inderdaad dat raster trilt!
Ik ga het es ff checken op een andere pc om te zien of die het ook heeft (op deze staat een Piyama VM pro 541, op die andere pc een LG Flatron).

Edit:
Ik heb het dus net gechecked op mijn LG Flatron en op mijn andere pc zijn 15" TFT scherm en die trillen dus niet.

Misschien ligt het aan het dradenmasker van de Piyama?
/Edit

Verwijderd

Het raster trilt inderdaad, volgens mij is het expres zo gemaakt door de lijnen op een bepaalde manier in een vorm te zetten, en het gebruiken van dunne lijnen...

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

Heb hier ook een Vision Master Pro 452, en ik heb precies hetzelfde. Lijkt me dat het gewoon aan de website ligt dus.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• pyrocyd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 21:34
Op dinsdag 21 mei 2002 17:01 schreef Toni het volgende:
Ik heb een IIyama 19" Vision Master Pro 452 op een GeForce2 MX400. Als ik een website zoals http://www.the5k.org/ open, dan begint het beeld te 'trillen'. Een raster van dichtopeenstaande puntjes staat niet stil. Waar zou dat aan kunnen liggen? Drivers van Videokaart? De laatste inf van de monitor al geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil.
Dit is een bekent probleem van IIyama monitoren en licht aan de afstelling van het beeldkannon! dat is niet helemaal zuiver !! Maar kan je gedeeltelijk oplossen door de Moire instellingen te verhogen.Dan word het wel wat minder!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Is waarschijnlijk Moire, ff wat aan je instellingen doen.

• PowerSp00n
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Op dinsdag 21 mei 2002 18:12 schreef Lecram het volgende:
Is waarschijnlijk Moire, ff wat aan je instellingen doen.
H-Moire staat hier op 0%. Als ik het hoger zet wordt het alleen maar erger. Die lijntjes wat ik hierboven beschreef trouwens ook.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Die site trilt hier ook op een NEC 15" standaard gevalletje, ik denk dat die site gewoon te klein en scherp is?

• marrekau117
  • Laatst online: 16-08 21:57
heb het hier ook alleen bij die site ff in de source gekeken het lijkt erop dat er een java script achterzit maar ik weet het niet zeker heb hier een axion beeldbuis merk weet ik niet geen zin om hem te gaan slopen daarvoor

Verwijderd

Zet hem voor de lol eens op 800x600..
Ik heb ook een Piiyama 19" diamondtron en heb het ook als ik hem op 1280x1024 spectate..
Er hangt een GF3 ti200 achter btw..

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 18:42 schreef marrekau117 het volgende:
heb het hier ook alleen bij die site ff in de source gekeken het lijkt erop dat er een java script achterzit maar ik weet het niet zeker heb hier een axion beeldbuis merk weet ik niet geen zin om hem te gaan slopen daarvoor
Maak een screendump en zoom eens in, is gewoon door de opbouw..
Effect noemen ze moire ofzo, kan je bijstellen in je osd (bij Piiyama dan he).

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

-ET-

Phone Home

ik heb het ook met mijn S900mt1 van IIyama echt strange

800x600 gaat wel goed.
ik kijk btw 1280*1024@85hz

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon hetzelfde principe als 60Hz kijken : je ziet het beeld alleen goed trillen als je erlangs kijkt, en je ziet het niet of minder goed als je naar het beeld zelf kijkt.

Probeer het maar eens uit : neem een (paar) pixel(s) en kijk daar goed naar. Eromheen zie je ze trillen, maar die niet. Kijk nu naar een paar eromheen, deze staan nu stil. :)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik heb het ook met mijn elsa geforce2mx en de iiyama vm pro 452.

...

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
hier hetzelfde op me iiyama vmp 451.... op 1 of ander oud brak philips ding helemaal niet :S
nou ik weet niet waar het aan legt maar wel vaaag

Verwijderd

Piyama Vision Master 1402 17"
Zit er een armlengte vandaan en er viel me niks op.
Toen ik het van dichtbij bekeek zag ik ook een soort ruis in het raster...maar echt nauwelijks wel...

H-Moire reduce staat op 0,zet ik die hoger dan wordt het erger.
V-Moire reduce staat op 30,verzetten maakt niets uit.

Verwijderd

ik heb een Vision Master Pro 410 (17")
maar ik heb er geen last van.

:+

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24

Wallie

Herr

Ik heb nergens last van (Philips 107B20, 1152*864 @ 85Hz). Lijkt me echt een Iiyama afstellings probleem.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Ik heb (had) van hetzelfde last.
Als ik echter mijn monitor even uit en vervolgens weer aan zet is het verdwenen.....ik snap er ook niets van, maar het werkt wel...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/publicenemy/PublicEnemy/wierd.gif

Verwijderd

Je kunt het ook testen en dan gelijk goed instellen met dat progje van Nokia. Heet iets van Nokia Test ofzo.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ligt aan monitor denk ik, want heb hier iiyamatje staan en heel mooi beeld hoor :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Vaag, ik heb dat ook met mn Iiyama...

|Specs|

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Misschien een hele stomme gedachte maar:

Op TV is het onderandere verboden om fijngemaazde kleding aan te doen, dus bijvoorbeeld een pak met dit motief is dus uit den boze, het zou het beeld laten trillen!!!!

Misschien zou iemand met meer verstand van CRT-monitoren kunnen proberen om het te verklaren.

Misschien is er in de Ilyama wel ouderwetse beeldbuistechniek gebruikt! >:)

Je kan hier beter niets zetten....

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
niets aan de hand hier ...

ook een Iiyama + Radeon 8500
Pagina: 1