• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een Palm M100, ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Maar sinds kort crasht en formateert hij steeds zichzelf.
Het begon vorige week toen mn buttons opeens weer standaard ingesteld waren. Dit kon ik gemakkelijk veranderen. Maar vanmiddag was opeens de hele palm geformateerd >:-( Ik heb m toen weer gesynct en alle progz er opgezet maar net flipte die weer en kreeg ik alleen nog maar het palm logo met links boven een knipperend blokje.
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen ????

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Terug brengen, dit klinkt niet echt goed :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor programma's heb je geinstalleerd? Sommige programma's zijn nogal buggy...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op dinsdag 21 mei 2002 16:48 schreef emkedouwe het volgende:
Ik heb een Palm M100, ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Maar sinds kort crasht en formateert hij steeds zichzelf.
Het begon vorige week toen mn buttons opeens weer standaard ingesteld waren. Dit kon ik gemakkelijk veranderen. Maar vanmiddag was opeens de hele palm geformateerd >:-( Ik heb m toen weer gesynct en alle progz er opgezet maar net flipte die weer en kreeg ik alleen nog maar het palm logo met links boven een knipperend blokje.
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen ????
Niet overklocked? (kan ook met een Palm, ja).
Niet laten stuiteren? Accu goed vol?
Anders inderdaad terugbrengen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• emkedouwe
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik had eerst een hele rits programma's er op gezet, maar toen crashde die. Toen stond er dus helemaal niks op en heb ik alleen silver en 4.0 student er op gezet. toen gebeurde het weer.
En terug brengen zal helaas niet gaan, heb m 2e hands gekocht. Het ging 1 jaar goed maar nu krijg ik problemen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Door software lijkt het me niet te komen aangezien hij zelf alles al wist. Maar misschien kun je toch wel een keer een harde reset doen (iets van datebook knop vasthouden en dan reset induwen ofzo, moet je ff googelen).

Verwijderd

vraag advies op de Palm.nl site!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het lijkt erop alsof je naar-beneden-knopje geblokkeerd is, probeer eens dat knopje los te wrikken..

Volgens mij gaat ie naar de debug-modus door een reset+knopje naar beneden..

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

wizza

/dev/null

ik vermoed ook dat het een software issue is, ik heb
namelijk ook een palm M100 handheld, met een basic
configuratie werkt 'tie perfect, maar als ik em software-
matig overclock en/of extra vage tools / applicaties ga
installeren dan loopt mn palm om de x aantal seconde vast!

Probeer is na te gaan wat de laatste app. is die je erop
gezet heb, verwijder deze, en kijk dan nog een keer naar
de preformance!!

succes.

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Microkid

Microkid

Smile

Op dinsdag 21 mei 2002 16:56 schreef emkedouwe het volgende:
Ik had eerst een hele rits programma's er op gezet, maar toen crashde die. Toen stond er dus helemaal niks op en heb ik alleen silver en 4.0 student er op gezet. toen gebeurde het weer.
En terug brengen zal helaas niet gaan, heb m 2e hands gekocht. Het ging 1 jaar goed maar nu krijg ik problemen.
Ik heb meer ellende gehoord met Silver. Probeer het eens zonder???

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

je OS flashen zou kunnen helpen...
ook al heb je al de nieuwste versie, flash gewoon deze versie nog een keer...

als je windows een jaar ofzo hebt draaien, komen er ook foutmeldingen, vastlopers en gaat het allemaal niet meer zo snel als in het begin...
OS van een PDA heeft hetzelfde probleem, de registers lopen langzaam vol met zooi...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Microkid

Microkid

Smile

Op woensdag 22 mei 2002 12:24 schreef Mooooody het volgende:

als je windows een jaar ofzo hebt draaien, komen er ook foutmeldingen, vastlopers en gaat het allemaal niet meer zo snel als in het begin...
OS van een PDA heeft hetzelfde probleem, de registers lopen langzaam vol met zooi...
Dit is dus regelrechte onzin!!!! :r
Windows is geen Palm, en heeft geen last van vollopende registers of andere ellende. Ik gebruik al jaren Palm, en heb nog NOOIT het OS moeten flashen omdat ie het niet deed. Als er (uberhaupt) wat aan de hand was, lag dat altijd aan een rot programma, maar NOOIT aan het OS.
Ugh!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op woensdag 22 mei 2002 12:41 schreef Microkid het volgende:

[..]

Windows is geen Palm, en heeft geen last van vollopende registers of andere ellende. Ik gebruik al jaren Palm, en heb nog NOOIT het OS moeten flashen omdat ie het niet deed. Als er (uberhaupt) wat aan de hand was, lag dat altijd aan een rot programma, maar NOOIT aan het OS.
Ugh!
Inderdaad, is waarschijnlijk gewoon een 'buggy' programma. Ff back-up maken en resetten, kijken wat hij dan doet. Doet hij het dan nog, dan terugbrengen.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op woensdag 22 mei 2002 12:41 schreef Microkid het volgende:

[..]

Ugh!
zo, laat gemaakt gisteren? :z

een palm maak ZEKER wel gebruik van bepaalde registers, alleen niet helemaal hetzelfde als windows dat doet...
het komt er op neer, dat elk programma dat je gebruikt dingen opslaat op de palm (preferences, saves, etc.)

ook laden sommige programma's al bij het 'opstarten' van de palm en zitten hierdoor in het geheugen. wanneer je zo'n programma verwijdert kan het zijn dat er nog sporen zitten in het geheugen. Daarom maakte in de vergelijking met windows-regiters...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 12:50 schreef Mooooody het volgende:een palm maak ZEKER wel gebruik van bepaalde registers, alleen niet helemaal hetzelfde als windows dat doet...
het komt er op neer, dat elk programma dat je gebruikt dingen opslaat op de palm (preferences, saves, etc.)
Oftewel, het programma maakt daar gebruik van, in dit geval dus een kut programma. Als de volgende keer het programma "inwatch" gebruikt wordt kan je het programma met de preferences etc de volgende keer worden verwijderd. Totaal dus.
Op woensdag 22 mei 2002 12:50 schreef Mooooody het volgende:
ook laden sommige programma's al bij het 'opstarten' van de palm en zitten hierdoor in het geheugen. wanneer je zo'n programma verwijdert kan het zijn dat er nog sporen zitten in het geheugen. Daarom maakte in de vergelijking met windows-regiters...
Dat doen maar zeer weinig programma's zoals launchers en programma's die moeten letten op een "teken" waardoor ze in actie moeten komen (veel hacks & Da's werken zo). De meeste gebruikers hebben zulk soort programma's niet nodig, en als je ze gebruikt eisen ze niet zoveel van je systeem. Dit weet ik uit eigen ervaring met tig hacks & da's die tegelijk op m'n palm stonden. Je denkt veel te veel op de windows manier, Palm is geen PPC.

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 14:38

Reley

Zoom Zoom

Op woensdag 22 mei 2002 12:24 schreef Mooooody het volgende:
Imho klopt dat niet helemaal, want je kan dacht ik de M100 niet flashen.

welke proggies heb je geinstalleerd voor je die problemen kreeg? doe die anders eerst es verwijderen.
Pagina: 1