[mobo] P1 200 mhz ondersteund grote hdd?

Pagina: 1
Acties:

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 08:45
Een vriend van me waar ik nu niet in de pc van kan kijken heeft een vraag over zijn pc. Hij heeft een computer met een intel mobo met een pentium I 200 mhz proc, (type mobo weet ie niet en kan ie ook niet vinden), waar hij een 30 gb of grotere schijf aan wil hangen. Later wordt deze dan overgeplaatst naar een goeie pc. Weten jullie iets van compatibiliteit/ aanraden /afraden? of dat er nog ondersteuning voor is? bios flashen ??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk intel mobo met welke bios versie? Als je type weet kan zo op zoek gaan naar de nieuwste bios, en misschien staat dan in de readme ook wel of ie hd's groter dan 8,4 GB ondersteund :)
Zonder het exacte type van het mobo kom je niet ver (behalve proberen..)

• OcNewB
Hij weet dus zijn type mobo niet dat is dus het probleem... Waar kan ie dat vinden?

• Pollewob
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 16:34 schreef OcNewB het volgende:
Hij weet dus zijn type mobo niet dat is dus het probleem... Waar kan ie dat vinden?
Mjah.. misschien tijdens opstarten het biosnummer dat je ziet opschrijven en dat nummer op google intoetsen ofzo :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
vaak hebben HD fabrikanten tooltjes om toch de hele hd aan te kunnen spreken, ookal herkent het bios 'm niet.
Bij maxtor heet het maxblast :)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Misschien heb je er iets aan:

Mijn p200MMX ondersteund geen HD's groter dan 8.4 via de bios.

Een 32 GB schijf werkt echter wel perfect met windows 2000 erop, 40 wil hij niet slikken dan boot hij niet meer van de harddisk.

• OcNewB
Ja dat maxblast dat ken ik bestaat dat ook voor intel? iemand een id?

• Ghost|IA
Ooops :o

Ik bedoelde te zeggen dat ik met maxblast niet verder kan komen dan 32 GB, dan loop ik echt tegen een muur op.

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Met een bepaald nummer die je ziet als je je comp opstart (onderin beeld bij mij d8 ik) kan je je merk/type van je moederbord vinden. URL heb ik niet meer, maar ik heb succesvol een update gevonden waardoor er n 10GB+ HDD op m'n Socket7 bordje kon :)

Specs

• OcNewB
Ghost werkt het ook niet met een bios update?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
vaak is de grens 8 Gb, soms 32 Gb,
en heel zeldzaam heb je mazzel met een bios update !

kast open schroeven, naar fabrikant site gaan, en de specs opzoeken.

1+1+1 = 1

• Ghost|IA
Op dinsdag 21 mei 2002 16:37 schreef OcNewB het volgende:
Ghost werkt het ook niet met een bios update?
Nee helaas niet, ik heb er dus een 40GB ingeplaatst en die op 32GB gejumperd. Anders wil hij echt niet booten.
Op 32 werkt het dus perfect, alleen 8GB tekort :)
Het is overigens een Asus standaard moederbordje.

Misschien dat het wel werkt als je een kleinere schijf als bootdisk gebruikt, maarja is helaas overleden.

• OcNewB
Ok thx all ik zal ff kijken hoever we komen met deze info! ik laat het wel horen !

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Op dinsdag 21 mei 2002 16:37 schreef Ghost het volgende:
Ooops :o

Ik bedoelde te zeggen dat ik met maxblast niet verder kan komen dan 32 GB, dan loop ik echt tegen een muur op.
Dat probleem heb ik helaas ook, dan formatteerd win2000 mijn maxtor 40 gig als een 32 gig hd.

iRacing Profiel

• Joto
Op dinsdag 21 mei 2002 16:40 schreef Ghost het volgende:

[..]

Het is overigens een Asus standaard moederbordje.
Dan kijk je of er een standaard bios update is !

anders wordt het een kwestie van een pci ide controllertje kopen..

1+1+1 = 1

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34

Meneer aard

Porsche rulez!

een programma`tje van de fabrikant downloaden; genaamd ez-drive of je flasht de bios, heb ik ook gehad met m`n p133 mhz.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Ghost|IA
Op dinsdag 21 mei 2002 16:46 schreef Joto het volgende:

[..]

Dan kijk je of er een standaard bios update is !

anders wordt het een kwestie van een pci ide controllertje kopen..
Ik heb de laatste bios update, alleen staat dat servertje lekker op zolder en heb ik geen zin om nu ff te kijken welk type moederbord er ook al weer inzat ;)
Beetje zonde ook, een ide kaartje kopen voor zo'n oude roestbak, die het overigens fantastisch doet :)

• Joto
Ik heb het ook gedaan,
kan nu weer een hoop Hd's kwijt ziet sign / server

1+1+1 = 1

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oja, als je dat bios-nummer RUSTIG op wilt schrijven, druk dan gelijk bij het openings-scherm op de pause-toets.
Beeld staat stil, lekker noteren en weer op pause/of andere knop drukken om verder te starten.

Elke fabrikant heeft zijn eigen HDD-tooltje om het moederbord-bios in d maling te nemen. Gebruik dus nooit een tool van een ander merk!

En die andere jongens. Probeer eens die 40gig in partities te formatteren. Dat lukte bij een vriend van me ook. Lukt het niet met Fdisk, dan kan ik je Partitionmagic aanbevelen.
Werkt nog een stuk sneller ook.

Heb je die niet? Mail me ff... dan krijg je een bootdiskette met een DOS-versie van me. Reuze handig.

CheerZ

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Ghost|IA
Op dinsdag 21 mei 2002 18:33 schreef Madrox het volgende:

[KNIP]
En die andere jongens. Probeer eens die 40gig in partities te formatteren. Dat lukte bij een vriend van me ook. Lukt het niet met Fdisk, dan kan ik je Partitionmagic aanbevelen.
Werkt nog een stuk sneller ook.

[KNIP]
Geprobeerd maar helaas, weigert dan gewoon van die schijf te booten om een of andere reden, maar ik ben happy met 32GB hoor.
Pagina: 1