Toon posts:

Lite-on DVD wil niet op DMA...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn Lite-on DVD LTD163D wil met geen mogelijkheid op de DMA-stand gezet worden. Ik heb al redelijk wat op internet rondgekeken, maar niets helpt. :(
Volgens mij staat mijn BIOS goed, de harddisc (Maxtor 6,4 Gig) ondersteunt het, dus wat is het probleem? Ik draai Win'98 met een AMD k6-2 processor op een ASUS P5A moederbord.
Wie kan mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

Willem de Haan

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Bij de AOPEN cdrom drives zit een jumpertje dat verwijderd moet worden om DMA aan te kunnen zetten.... heeft Lite-on zo'n zelfde systeem ?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb de zelfede DVD speler en bij mij gaat dat perfect.
Heb je de nieuwste Firm-ware: GHR3 Speciaal voor de 163D.

Hoe heb je 'm erin hangen (master/slave/sec. master/sec. slave)

Een mobo bios up-date heb je dat ook al?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

kijk even of je je chipset drivers geinstalleerd hebt, en het liefste de nieuwste. Zonder die kan ik hier ook geen dma aangooien, met wel...

edit weer net te laat

Verwijderd

Topicstarter
stomme vraag misschien, maar wat bedoel je precies met chipset? m'n processor?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

de chipset zit op je moederbord en de drivers daarvoor zul je bij www.asus.com(.tw) moeten kunnen vinden...

edit:
als er drivers voor nodig zijn natuurlijk :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleempje met m'n CDRW van Liteon. Veel op gezocht en gedaan en uiteindelijk eens de flatcable van naar m'n drive vervangen (de oorspronkelijke was geen '80-aderige'). Daarna nog eens alle cdrom-drives in m'n systeembeheer verwijderd en netjes opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost. Kijk misschien eens of het daaraan ligt. Ik dacht dat DMA alleen gaat bij die '80-aderige' kabels, of vergis ik me?
Pagina: 1