In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Dat try( {} ) klopt niet echt.
En wat is de rest van je code?
En wat is de rest van je code?
Met setBackground geef je alleen aan welke achtergrondkleur je component moet hebben, de volgende keer dat 'ie getekend wordt. Je zult 'm dus handmatig moeten updaten, met behulp van getGraphics() en update() (of eventueel alleen repaint()).
Zie ook de Sun tutorials over de Java GUI (AWT/Swing).
Verwijderd
Ik ga ervan uit dat je de thread goed gebruikt. Threads zijn erg complex, je zou het beste een Timer kunnen gebruiken. Laat de timer tijdens de pauze doortellen, doordat je met behulp van een boolean constructie, de actie niet laat uitvoeren, totdat de pouze tijd verlopen is.Op dinsdag 21 mei 2002 16:08 schreef -Klimaks- het volgende:
Dit is de code waar ik het nu mee probeer
code:
1 2 3 4 5 6for(int i=0;i<5;i++) { tekstvak[i].setBackground(Color.red); try { Thread.sleep(500); } catch(InterruptedException e) {} }
Verwijderd
Ik heb het zonnet nog uitgeprobeerd, het werkt wel alleen met setBackground. Je hoeft niet perse repaint en derglijke te gebruiken.Op dinsdag 21 mei 2002 16:44 schreef Soultaker het volgende:
Met setBackground geef je alleen aan welke achtergrondkleur je component moet hebben, de volgende keer dat 'ie getekend wordt. Je zult 'm dus handmatig moeten updaten, met behulp van getGraphics() en update() (of eventueel alleen repaint()).
Waarom dan niet meteen de pauze tijd goed instellen? Dit is alleen handig als er meerdere acties naast elkaar lopen (zoals bij jou het geval was), maar dat is hier niet het geval. Hij hoeft alleen de delay van de timer goed in te stellen en klaar is Klara. Zorg er wel voor dat je de Swing Timer gebruikt omdat deze automatisch zijn events verstuurd op de event dispatching thread.Op dinsdag 21 mei 2002 16:49 schreef graaff01 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je de thread goed gebruikt. Threads zijn erg complex, je zou het beste een Timer kunnen gebruiken. Laat de timer tijdens de pauze doortellen, doordat je met behulp van een boolean constructie, de actie niet laat uitvoeren, totdat de pouze tijd verlopen is.
de paint () wordt gescheduled. setBackground roept intern dacht ik ook gewoon repaint () aan, maar het de paint hoeft niet direct op te treden (dwz, de repaint () roept paint () niet direct aan, maar dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk in een andere thread op een later tijdstip)Op dinsdag 21 mei 2002 16:56 schreef graaff01 het volgende:
[..]
Ik heb het zonnet nog uitgeprobeerd, het werkt wel alleen met setBackground. Je hoeft niet perse repaint en derglijke te gebruiken.
Er is echter ook een repaint () met een timeout (in milliseconden) als parameter. Hij wordt dan binnen die timeout geupdate
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk loopt te doen. De timer class is voor dit soort dingen gemaakt.
ik zal eens kijken naar die Timer class, bedankt iedereen
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Pagina: 1