Toon posts:

soundblaster live word gloeiend heet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn soundblaster liver owrd dus gloeiend heet en ik weet niet hoe dit komt.

ik installer de kaart in een willekeurige pci slot. Windows xp prof herkent de kaart netjes en ik heb dan ook geluid. Na een tijdje (soms na 5 minuten soms na 3 dagen) komt er geen geluid meer uit mijn boxen.

de enige oplossing die ik dan heb is hem in een ander pci slot stoppen. Dan werkt hij weer ff.

nu is mij opgevallen dat mijn kaart echt heet word, niet een beetje warm maar echt warm genoeg om mijn handen te verbranden!!?!?!?

weet iemand hoe dit komt??
en hoe ik dit kan oplossen??

Verwijderd

hoe zit het me je system temp? als deze extreem hoog is het zijn dat je sounblaster ook niet kan afkoelen. Je zou ook een fan op je kaart kunnen maken, maar dit zou niet nodig moeten zijn hoor. Of je kaart is stuk (garantie?) of hij kan zijn temp niet kwijt

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[topic=499366/1/25] <-- Ander topic dan deze !!!
[topic=499451/1/25]

Nothing to see here

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Op dinsdag 21 mei 2002 16:13 schreef bas_konings het volgende:
[topic=499366/1/25] <-- Ander topic dan deze !!!
[topic=499451/1/25]
Ik weet het niet hoor, maar in beide topics staat niet veel zinnigs |:( Als je verwijst naar een topic, doe dat dan aub goed :)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:11

cue

Wat voor speakers/versterker heb je er aan hangen?

Verwijderd

mijn kaart word inderdaad ook gloeiend heet. Dan heb ik het nog geen eens over de chips die erop zitten maar alleen de kaart zelf al.. alleen heb ik niet dat mijn geluid ermee stopt.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18
AV>OCE

Het is een geluidskaart, maar van oververhitte componenten hebben ze in OCE meer verstand :P

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
TIP

Zet je geluidskaart helemaal onderin.
Koele lucht zit namelijk helemaal onderin.
En als je nog wat pci sloten vrij heb probeer er dan minimaal 1 pci slot er tussen vrij te houden.
Is namelijk al wel bekend dat de meeste geluids chips veel warmte produceren. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ok hij wordt dus warm: schijnt dus normaal te zijn al vind ik het wel vreemd

zeker omdat mijn proc en mobo niet boven de 30 graden uitkomen.(koeling is niet het probleem dus(5 enermax koelers in mijn case)

het is dus het warmste onderdeel van min computer!!

maar hij werkt ook nog niet echt lekker, iemand daar een oplossing voor moet hem nu elke dag van pci slot verwisselen.

Verwijderd

misschien wat leuke heatsinks op je chippies plakken??? of zitten die er al op... heb de kaart nie maar heatsinks op een geluidskaart da heb ik nog nooit gezien dus zal wel nie :D

Verwijderd

cpu coolers er opzetten :)
oude pentium heatsinkies :)

Verwijderd

audigy word niet warm net eff gekeken

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 01:39 schreef Z3n het volgende:
misschien wat leuke heatsinks op je chippies plakken??? of zitten die er al op... heb de kaart nie maar heatsinks op een geluidskaart da heb ik nog nooit gezien dus zal wel nie :D
Heb ik al heeeel lang geleden gedaan en dat scheelt een heleboel. Kwam eerst met deze kaart in het systeem(PIII800EB) niet hoger dan 170mhz fsb zonder dat het geluid vreemt ging doen.Merkte dat deze kaart erg warm werd en heb toen heatsinks er op geplakt en kwam toen tot 183fsb(pci 45.5mhz) zonder problemen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 16:55

Scighera

swim-bike-run

Bekend probleem, als je pc fsb overklokken moet je de chip van een live/audigy koelen

www.triathlete.nl

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Tarin

Just plain weird.

[kickje]

Ik heb het zelfde probleem: de core wordt 45-60C (vrij onafhankelijk van belasting, momenteel (winamp aan) 45C, maar pas onder DOS onder MEMTEST werd hij 55C :?).

Er is niets overgeklokt; de rest van de temps zijn vrij normaal.

Ik heb niet het bovenstaande probleem dat het geluid er mee op houdt trouwens.. maar ik vond het wel eng warm.. schrok best toen ik m'n digidoc aan zette (ik had wel over warme sblives gehoord, maar dat het zo erg zou zijn :?).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

mijn Sb live word niet warmen die zit nog wel tussen een netwerk kaart die redelijk warm word en een TV kaart in dus zo veel koeling krijgt die niet..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

de mijne ook niet. die zit dan wel in mijn win98 bak.
maar echt warm wordt hij niet. mijn maxtor 7200 rpm wordt warmer

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
die dingen worden gewoon warm, audigy kan ook soms wel bakke.
zitten gewoon veel transistoren in, ze hebben immers ook niet zoveel cpu usage nodig.
Daarom worden ze zo warm.

Tweakers Discord

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Tarin

Just plain weird.

live 1024 trekt nog vrij veel cpu schijnt.. maar ik ben bang dat m'n mobo er brak door geworden is (Informatique zei missschien kortsluiting) en ik heb geen zin in kortsluiting in m'n gloednieuwe EPoX..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1