Toon posts:

Officejet laat computer opnieuw starten

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een HP Officejet D125XI gekocht. Nu heb ik het ding aangesloten, maar als ik hem aanzet terwijl de computer draait, start de computer opnieuw op en zojuist kreeg ik een stopfout. Iets met een multiple ips request. De Officejet is aangesloten via USB. Aansluiten via de paralelle poort ging niet, want dan doet hij het helemaal niet meer. Ik heb de stekkers van mijn 2 USB apparaten al omgedraaid, maar ook dat werkt niet. Ik heb de laatste nieuwe drivers. Iemand sugesties?

HP Officejet D125xi
AMD Athlon 1000 Mhz @ 1000 Mhz
MSI K7T Turbo mobo
Win 2000 Pro

Verder een Sony Clie handheld via USB, muis, toetsenbord en een netwerkkaart.

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Klinkt heel vaag.
Wat ik me voor kan stellen - ik weet niet veel van die usbprinters af - dat als via de usb-poort ook z'n stroom krijgt, dat je voeding gewoon overbelast wordt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je wel eerst de software geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:14 schreef Bigs het volgende:
Heb je wel eerst de software geinstalleerd?
Ik heb natuurlijk eerst de software geinstalleerd. Daarna computer uit en vervolgens het apparaat aangesloten. Het apparaat krijgt zijn voeding niet van de USB poort. Het is zo'n all-in-one, dus hij werkt ook als de computer uitstaat. Als ik eerst het apparaat aanzet en dan de computer is er niets aan de hand. Andersom dan gaat het mis.

Verwijderd

En kan het niet gewoon zijn dat je stroomgroep niet genoeg kan leveren? DAt door die energiedal, veroorzaakt door het aanzetten van je printer, je comp dan reset?

Dat is dezelfde reden waarom je altijd je comp als laatste aan meot zetten en als eerste uit? Omdat die pieken en dalen anders voor problemen kunnen zorgen en je comp kunnen resetten/opblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:32 schreef ajay het volgende:
En kan het niet gewoon zijn dat je stroomgroep niet genoeg kan leveren? DAt door die energiedal, veroorzaakt door het aanzetten van je printer, je comp dan reset?
Lijkt me niet, want deze gebruikt maar iets meer stroom dan mijn oude printer. Daar komt bij dat ik mijn scanner nu ook heb afgekoppeld, en door het schuiven staan ook mijn speakers uit. De kans is dus dat het stroomverbrui alleen maar is afgenomen. Mijn andere spulletjes die op dezelfde groep staan, blijven overigens wel gewoon aanstaan, maar ik zal eens proberen de officejet op een andere groep te zetten.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
op de hp website staan wat nuttige tips over problemen met betrekking tot stroomtoevoer e.d.

probeer de printer is op een andere stroomgroep te zetten :)

http://www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdu02610.html

/edit
volgens mij is dat van een andere stroomgroep al een paar keer gezegd :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:37 schreef twiekert het volgende:
op de hp website staan wat nuttige tips over problemen met betrekking tot stroomtoevoer e.d.
Die stroomgroep ga ik zeker proberen. Bedankt voor de link. Er stond iets over de aarding. Helaas moet ik zeggen dat het stopcontact waar de printer op aangesloten is, niet geaard is :o . Ik heb in heel mijn huis maar een geaard stopcontact, en dat is naast de badkamer. Ik denk dat ik de electricien toch maar eens wat geaarde wcd-tjes aan laat leggen.

/edit
Ik heb even gekeken, maar de scanner en de oude printer gebruiken samen meer stroom, dan de nieuwe officejet

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 16:54 schreef Deom het volgende:

[..]

Die stroomgroep ga ik zeker proberen. Bedankt voor de link. Er stond iets over de aarding. Helaas moet ik zeggen dat het stopcontact waar de printer op aangesloten is, niet geaard is :o . Ik heb in heel mijn huis maar een geaard stopcontact, en dat is naast de badkamer. Ik denk dat ik de electricien toch maar eens wat geaarde wcd-tjes aan laat leggen.

/edit
Ik heb even gekeken, maar de scanner en de oude printer gebruiken samen meer stroom, dan de nieuwe officejet
OK, maar heb je het nu in de praktijk geprobeerd? Ik bedoel, je printer kan wel minder stroom gebruiken, maar voor het opstarten bijv. in een keer veel trekken. Er is een namelijk verschil tussen constant verbruik van een apparaat en de stroom nodig om de circuits onder spanning te zetten. Misschien dat er condensatoren ofzo zijn die even flink wat lusten? :)

Maar goed, als het dus niet helpt met een andere groep of dus met aarding wat ik hierboven lees, dan zou ik het ook niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen even een verlengsnoer halen, zodat ik de printer op een geaard stopcontact op een andere groep kan aansluiten om te kijken of dat gaat werken. Zodra ik weet of het werkt, post ik wel weer een berichtje.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus niet aan de stroomtoevoer. Als ik de printer aanzet als ik nog niet ben ingelogd, de drivers van de printer zijn nog niet geladen, kan ik de printer aanzetten zonder problemen. Als de printer aanstaat en de computer start op, dan wil de computer nog wel eens herstarten als de printersoftware geladen wordt. Ook een stofzuiger aanzetten op het stopcontact naast de computer laat de computer ook niet opnieuw starten. Suggesties, of maar opnieuw de software installeren? :'(

Verwijderd

Zo'n officejet is een alles in één apparaat. Dus hij kan ook je computer uitzetten. Dan klopt het toch :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat van die stroom is onzin, dat ding zin via een grote adapter aangesloten, volgens mij vangt die een groot deel van de klap wel op hoor.
Bovendien is het geen televisie waar ineens een groot hoogspanningscircuit in werking treedt, waarschijnlijk geeft zijn monitor al een groter dal.

Het zou wel iets te maken kunnen hebben met de aarding, een wat specifiekere melding kan trouwens ook wel helpen misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 17:54 schreef SaintNightmare het volgende:
Zo'n officejet is een alles in één apparaat. Dus hij kan ook je computer uitzetten. Dan klopt het toch :P
Kan die ook mijn bureau opruimen. Het zag er vanmiddag heel anders uit dan vanmorgen ;).

Iets specifieker. Ik ben er inmiddels achter dat de stroom inderdaad geen probleem is. Ik ben er ook achter dat het te maken heeft met de driver, want als die geladen wordt, of aangeroepen als het apparaat opstart, start de computer opnieuw op. Dit gebeurt echter alleen nadat de computer een tijdje uit is geweest. Hij start dan een keer opnieuw op, precies op het moment dat het status icoontje in mijn taakbalk verschijnt. Als de computer dan opnieuw is opgestart, dan kan ik gewoon werken zonder dat er iets gebeurt.
Het lijkt er dus op dat de drivers niet helemaal gestoord zijn.

Verwijderd

voeding te zwak????

ff meten met multimeter

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:13
PlaceR lees eerst ff het hele topic voordat je replied, beetje nutteloos zo.

Deom probeer es andere drivers ?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
(dit was onzin...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drivers gedownload vanaf de website van HP. Er zit zo te zien een klein verschil in. Ik zet nu even mijn computer uit, wacht en kwartiertje en kijk wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
[kwartiertje later]
Computer opnieuw opgestart, ingelogd en als de HP drivers worden geladen, start de computer opnieuw op. Na opnieuw opstarten, inloggen en de computer blijft draaien |:(.
Ga morgen maar eens met de mensen van HP bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. Het probleem treedt alleen op als ik de voeding uitzet met de schakelaar aan de achterzijde. Als ik dit niet doe, start de computer ook niet meer opnieuw op. Voortaan dus de voeding maar aan laten staan.

Verwijderd

Wat idioot zeg?

Ik zou het wel even vragen aan HP dan. Maar zoals je het nu allemaal zegt, denk ik dat het misschien aan een probleem tussen je MoBo en je printer kan zijn? Misschien dat je printer een of ander signaal stuurt naar je MoBo bij het initialiseren? Maar dat lijkt me zo onlogisch? Heb je al je drivers geupdated, dus ook van bijv je vgakaart (doe maar een suggestie :) )

Of zou het aan je ATX instellingen liggen? Misschien je powersettings uitzetten in Win? ACPI ofzo uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Bij voorbaat excuses voor de kick na zo'n lange tijd, maar de oplossing is gevonden en voor anderen ook wellicht interessant.
Het probleem zit in de VIA usb chipset. Hiervoor is op de VIA website een update beschikbaar. Het probleem is nu opgelost.
Pagina: 1