Hauppauge WinTV PVR PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een dergelijke kaart aan te schaffen, maar aangezien het kaartje vrij duur is wilde ik vragen of iemand "even" een korte proef opname zou willen maken voor mij.

Gewoon een korte opname van een paar sec op de hoogste kwaliteit. Ja, ik weet het, dit kan flink in de megabytes lopen, maar het hoeft maar een korte opname te zijn.
Mocht een van jullie dit voor mij willen doen, stuur dan effe een email naar AP@Gillroy.nl, dan krijg je van mij het ip van mijn FTP-server waar je het filmpje naar kunt uploaden.

Alvast bedankt voor de moeite.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
als je em op maximale resolutie/kwaliteit zet, dan heb je VHS+ kwaliteit. genoeg voor de meeste toepassingen. als je maar genoeg hd ruimte hebt. waar wil je em voor gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 40 gb vrij. Dus dat moet wel lukke, maar ik hoor van iedereen wat anders. De mense op de forums zegge allemaal dat het wel snor zit met de opnamekwaliteit, terwijl je in de bladen juist het tegenovergestelde leest. Ik wil mezelf dus effe overtuigen van de kwaliteit van dat kaartje.

Het kaartje komt in Soyo Barebone LI-7000, puur om mijn brakke vcr, die eronder staat, te vervange.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/armandputs/lcd_ingeb_1.jpg

Ik wil dus hoge kwaliteit opnemen, naar divx converteren en dan op cd zetten. Dat converteren weet ik nog niet zeker, kan ook zijn dat ik er gewoon SVCD's van maak. Dat moet ik nog effe uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik wil em ook, dus post eens een paar sec filmpie aub :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Psies.

AUB.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een hauppage wintv theater pci
is ongeveer hetzelfde kaartje, dus veel verschil in opname kwaliteit zal er wel niet zijn zeker?

maar ik zit nu op't werk,
deze avond wel ik wel eens iets opnemen voor je
zal je straks wel mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok alvast bedankt. Kun je er wel op letten dat de kwaliteit dan zo goed mogelijk is? En nogmaals, een paar seconde is genoeg.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Steffie

Opaque

WinTV theater is een heel ander kaartje. Die doet geen hardwarematige MPEG-2 compressie. Ik heb een PVR, maar op dit moment alleen een sample in divx online staan. Zal straks wel even een stukje MPEG-2 met een bitrate van 12Mbit/sec uploaden.

http://tweakers.net/~crew/steffie/videos/wintv_sample1.avi

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg wel ervoor dat je zo min mogelijk ruis hebt, want anders heb je vrij weinig aan een hoge resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Hier alvast de divx van een sample die ik zonet heb gecaptured. Enige filters die hier zijn gebruikt is cubic deinterlace en bicubic resize(640,480). Bitrate is een beetje lomp, maar daar draait het hier even niet om.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/steffie/videos/wintv_sample2.jpg
wintv_sample2.avi
Lengte: 24sec
Grootte: 15.1MB
Codec: SBC DivX 3.11a ;-)

Het orgineel, de interlaced 12Mbit/sec MPEG-2 versie komt er zo aan.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

mijn dank is zeer groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Het orgineel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/steffie/videos/wintv_sample2_interlaced.jpg
wintv_sample2.m2v
Lengte: 24sec
Grootte: 35.5MB

Afspelen kan je het beste met een programma als PowerDVD doen. Mediaspeler snapt de PAL 625line aspect ratio niet :)
MPEG-2 Ligos decoder staat hier wanneer je nog geen MPEG-2 decoder hebt geinstalled: http://hauppauge.lightpath.net/software/pvrpci/hcwsmd01.exe

Let vooral op dat enorme high motion stukje vlak na die underpass met Zepter reclame, zelfs daar zie je totaal geen artifacts.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/steffie/videos/wintv_sample2_interlaced2.jpg
Op donderdag 23 mei 2002 15:22 schreef Atgast het volgende:
mijn dank is zeer groot :)
En staat de kwaliteit je een beetje aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

de kwaliteit staat me zeer zeker aan, zeker in combi met mijn hollywood mpeg kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YEAH sweet.

DANK DANK DANK in het kwadraat :)

[EDIT]
Ja ik heb de knoop doorgehakt, dit is echt een bruut kaartje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 15:55
Hallo,

Nog even een vraag van iemand die ook op het punt staat deze kaart aan te schaffen.
Heb je dit opgenomen van de kabel ? En met de normale
software van Hauppage ?.
Zo ja, dan ben ik ook overtuigd en ga zsm mijn rekening
plunderen.

Alvast bedankt.

Ger

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Dit is inderdaad opgenomen direkt van de kabel, dus niet eerst via een VCR. Software die ik gebruik voor het capturen is WinTV2000 van Hauppauge zelf. Programma heeft zeker niet de beste interface en mogelijkheden, bijvoorbeeld geen noise reduction of deinterlacer, maar je kan er fatsoenlijk mee werken.

Gewoon TV kijken doe ik natuurlijk met DScaler en het converten van m'n captures naar divx doe ik gewoon met Nandub (met wat custom filters) in combinatie met LAME! en good old DivX 3.11a ;)

Ik hoor trouwens regelmatig geklaag over de drivers van Hauppauge. Een jaar of drie geleden had ik er ook weleens problemen mee, maar daar heb ik de laatste tijd echt niets meer op aan te merken. Config van mijn bak is Win2k SP2, TB1400 op EPox mobo'tje met VIA chippies, 512MB RAM en één grote NTFS partitie voor m'n filmpjes.

FAT32 kan maar bestanden aan tot een grootte van 4GB en het enige echte gemis aan de standaard software is multi-segment capture, vandaar dus NTFS.
Je kunt trouwens ook gewoon met VDub of een ander progsel blijven capturen, maar dan gebruikt die dus geen hardwarematige compressie.
Op donderdag 23 mei 2002 19:03 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Ja ik heb de knoop doorgehakt, dit is echt een bruut kaartje!!!
Ik heb deze nu een week of drie, hiervoor deed ik alles nog met een antieke WinTV PCI. Maar dit is zeker een van m'n betere aankopen. Vooral gezien de prijs die zo rond de 290 euro is. Er is bij mijn weten geen kaartje dat MPEG-2 kan capturen met deze bitrates voor een vergelijkbare prijs. De DC10+ is in mijn ogen geen concurrent aangezien die alleen MJPEG hardwarematig wil en sommige kaarten die eigenlijk niets meer kunnen als deze WinTV PVR kosten wel het viervoudige (Premiere e.d. weet een beetje internetter ook wel ergens vandaan te toveren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 00:11 schreef Steffie het volgende:

(Premiere e.d. weet een beetje internetter ook wel ergens vandaan te toveren ;)).
Ghehe, bestaan er ook al corrupte moderators?? :P
Maar Premiere staat ook al op mijn helle.... 8-)
(Vraag niet hoe!) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 22:39 schreef amontillado het volgende:
Hallo,

Nog even een vraag van iemand die ook op het punt staat deze kaart aan te schaffen.
Heb je dit opgenomen van de kabel ? En met de normale
software van Hauppage ?.
Zo ja, dan ben ik ook overtuigd en ga zsm mijn rekening
plunderen.

Alvast bedankt.

Ger
Ger's First Post :P
Pagina: 1