Toon posts:

linux ftpfs en microsoft ftp service (v5.0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in me kernel ftpfs gebakken en dat werkt allemaal prima zolang de ftp server PASV mode ondersteunt.

Het probleem is alleen dat de provider waar onze website gehost wordt geen PASV ondersteunt. Als ik nu de site mount maakt hij wel verbinding, maar zie ik verder geen inhoud staan en ik kan er verder ook niets.

Is hier een patch voor of weet iemand een bepaalde optie hiervoor. De manier waarop ik het nu mount:
ftpmount user@pass:site/dir /mnt/ftpfs

Verwijderd

Topicstarter
Als toch niemand het weet, heeft iemand dan misschien een andere manier om automatisch te uploaden?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Passive of niet is meestal afhankelijk of je een firewall o.i.d. hebt. Maar het is wel heel vreemd dat jou provider geen Passive FTP ondersteund, aangezien dit toch echt een standaard feature is van FTP.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ja vind ik ook. Maar ik heb het ook met andere proggies vanaf andere (windows) pc's geprobeerd en ook zonder suc6.

Maar zowiezo is dat hosting bedrijf nogal wazig. Ik mag het alleen niet uitkiezen, want daar krijg ik te weinig voor betaald :7

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Als het voor automagisch upload is, zou ik je aan willen raden om bijv lftp te gebrukken en dan mirror -R icm met een script geschreven in bijv expect wat door cron wordt gestart.

Wat betreft jou probleem, volgens de usage pagina op http://ftpfs.sourceforge.net/ moet je de optie -active meegeven aan ftpmount.. Kortom Read The Fine Manual :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al geprobeerd maar dat werkt niet. Maar ik zal dat lftp eens gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met lftp voor mekaar. Tnx voor de replys.
Pagina: 1