[sennheiser HD500] iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik heb dus net een sennheiser HD-500 gekocht, zijn dr nog meer tweakers die zo'n koptelefoon hebben??

ik heb al eventjes op mn laptop geluisterd, en er komt nog redelijk hard geluid uit als ik hem voluit zet... (dat is bij sommige sennheisers wel anders) kan nog niet meer testen, zit namelijk nog op mn werk...

iemand anders al positieve/negatieve reacties op deze koptelefoon?

ik heb hem btw bij staffhorst gekocht, voor 89,- euro, en ik vindt hem goed klinken, mooi vol geluid, met sterke bassen...

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46
Ik heb ook de hd-500. Moet zeggen dat ie een best aardig geluid geeft.
Je moet hem alleen niet aansluiten op je portable minidisc-speler. Dan komt er amper geluid uit.

het gaat btw om deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiserusa.com/images/products/headphones/hd500z.gif

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:01 schreef Tobias het volgende:
Ik heb ook de hd-500. Moet zeggen dat ie een best aardig geluid geeft.
Je moet hem alleen niet aansluiten op je portable minidisc-speler. Dan komt er amper geluid uit.

het gaat btw om deze:
[afbeelding]
ik zal vanavond even testen met mn SB audigy, hopen dat ie wel een beetje hard kan, anders moet er maar een versterkertje tussen... (die zijn niet zo duur toch???)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46
als je hem gewoon op je pc aansluit (line-out van geluidskaart) kan ie hard genoeg hoor.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Sennheiser maakt de betere (zo niet de beste) hoofdtelefoons. De HD500 is een erg goed model..Ik heb zelf 'n HD 580 voor me synthesizer, -> is het enige merk die de output van me synthesizer aan kan ;) En echt hoor 't is een goede keus...

Humor moet je serieus nemen

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:09 schreef tommie-boy het volgende:
Sennheiser maakt de betere (zo niet de beste) hoofdtelefoons. De HD500 is een erg goed model..Ik heb zelf 'n HD 580 voor me synthesizer, -> is het enige merk die de output van me synthesizer aan kan ;) En echt hoor 't is een goede keus...
ah thnx... ik was bij staffhorst natuurlijk even aan het luisteren geslagen, en ik luisterde ook even naar een ministry of sound koptelefoon, zelfde prijs, maar die gaf dus echt niet zo'n mooi vol geluid...

wat ik dus ook top vindt, is dat het snoer los te koppelen is, en natuurlijk 2 jaar garantie! :P

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 16:11 schreef RonnieB82 het volgende:

wat ik dus ook top vindt, is dat het snoer los te koppelen is, en natuurlijk 2 jaar garantie! :P
je kunt waarschijnlijk zowat alles wel vervangen: snoer, headband, kussentje bovenop, oorkussentjes... tenminste, ik ken dat model niet precies uit m'n hoofd. Is bij de wat duurdere modellen in elk geval wel zo :)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
ik heb 'm, en hij is prima :) Veel detail in het geluid. Alleen moet je 'm niet op je ei zetten met mensen om je heen, mijn moeder kan bv niet knorren als ie flink hard staat en ze slaapt notabene in de kamer ernaast!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 17:07 schreef Zeepoog het volgende:
ik heb 'm, en hij is prima :) Veel detail in het geluid. Alleen moet je 'm niet op je ei zetten met mensen om je heen, mijn moeder kan bv niet knorren als ie flink hard staat en ze slaapt notabene in de kamer ernaast!
en heb je um met een tussenversterker, of gewoon direct op je geluidskaart?

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
Op dinsdag 21 mei 2002 17:08 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

en heb je um met een tussenversterker, of gewoon direct op je geluidskaart?
hij zit gewoon op mijn stereo aangesloten, maar op lans zit ie gewoon aan mijn geluidskaart, dat gaat prima

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Jrz
  • Laatst online: 05-03 03:53

Jrz

––––––––––––

Mijn HD-580 geeft perfect geluid. En bij mn sblive is het geluid precies hard genoeg (ik ben nog niet doof :P, das ook een rede waarom ik een open kt heb genomen)
Maar sommige dingen zijn gewoon zacht, en dan is het wel vervelend als er ander geluid te horen is in de buurt.. en anders gewoon harder zetten ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1