Ik zit nu op een bedrijf en 2 mensen moeten telebankieren. Het gaat via internet alleen als er een zogenaamd clio bestand verzonden moet worden, moet dit over een telefoonlijn. Nu willen we dat we 1 modem gebruiken voor die 2 mensen. Maar in het programma moet je Com 1,2 enz enz selecteren. Hoe kunnen we zorgen dat je bij alle 2 de pc's dezelfde modem kan gebruiken. Dat dus bij die andere pc waar de modem niet op aangesloten is toch een compoort komt en die dan gebruik maakt van die modem over het netwerk. Is daar programmatuur voor oid?
Verwijderd
die computer met het modem als servertje neerzetten en die twee andere computers daarop verbinden via een netwerk??
Bel de helpdesk van die bank en probeer het daar of vraag het na via een computerwinkel. Of schaf toch een tweede modem aan, zo duur zijn die ook weer niet. Ik noem maar wat dingen, weet eerlijk gezegd niet hoe nuttig ze zijn, maar je hebt tenminste iets...
Het ligt toch wel ff iets ingewikkelder dan een router
we willen gewoon een compoort shatren en bij die andre pc moet ook een compoort komen die de modem op de andere pc gebruikt.
Verwijderd
Ik wil niet verveld doen, maar volgens mij is een tweede modem de goedkoopste / gemakkelijkse oplossing.
Als de pc's dicht bij elkaar staan, kan je er ook voor kiezen een switch-kastje te gebruiken (vast nog wel verkrijgbaar). Anders kom je al snel op erg dure oplossingen als een comminicatieserver. Overigens zijn er ook routers die een verbinding kunnen delen, maar volgens mij zijn die er alleen voor ISDN en niet voor PSTN.
Als de pc's dicht bij elkaar staan, kan je er ook voor kiezen een switch-kastje te gebruiken (vast nog wel verkrijgbaar). Anders kom je al snel op erg dure oplossingen als een comminicatieserver. Overigens zijn er ook routers die een verbinding kunnen delen, maar volgens mij zijn die er alleen voor ISDN en niet voor PSTN.
Verwijderd
Kun je de internet verbinding van die modem niet delen???
of gooi 'm dan in de server (als die er is) en dan kun je via het netwerk toch verbinding maken met het inet.
of gooi 'm dan in de server (als die er is) en dan kun je via het netwerk toch verbinding maken met het inet.
Pagina: 1