Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of ze nog ooit de 128 MB versie van de multimedia card gaan introduceren? 64 MB vind ik zo weinig voor mijn Siemens SL45 en 128 MB is nergens te koop.

Verwijderd

Kijk is bij Siemens

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 14:42 schreef questa.unigame het volgende:
Kijk is bij Siemens
Duh..
nee daar verkopen ze geen 128

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dan kan je toch de 128 MB SD kaarten gebruiken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
SD = SmartMedia ?

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023

void

®

Sandisk heeft ze nog niet. Is toch een grote jongen op het gebeid van geheugen kaartjes.

Zal nog wel niet bestaan...

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

SD= secure digital.
MMC=Multimedia card.

Zij gebruiken allemal zelfde connectie, dus als je MMC aankan, dan moet je ook SD aan kunnen. ALS het goed is. daar moet je even je specs voor nalezen. meestal staat er SD/MMC.

En SD zijn in het algemeen sneller, mits de SD-protocol wordt ondersteund. Als gewoon de MMC-protocol wordt gebruikt, dan varieert de snelheid heel errug (wat het geval is bij de Ipaq3850)

En SD is over het algemeen ietsie duurder.

Oh, en ik had ooit op www.pocketpc-club.nl iets over de 128MB MMC-kaarten gelezen, maar waar exact weet ik niet meer.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk eens op het forum van SL45.com, daar staat een hoop heb ik gezien.
(http://www.club-siemens.net/forum/forumdisplay.php?fid=1)

- 128MB wordt (nog?) niet ondersteund door de SL45(i)
- 128MB kaartjes zijn moeilijk te krijgen (bestaan wel)
- Ze zijn erg prijzig
(onder voorbehoud allemaal :P)

Deze thread gaat volledig over de 128MB kaartjes:
http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=2408

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info. Wel minder dat ik dadelijk misschien weer een software upgrade moet hebben. Kan dat ook vanaf thuis? Of kan dat alleen in de Siemens fabriek.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 17:03 schreef RealMax het volgende:
Thanks voor de info. Wel minder dat ik dadelijk misschien weer een software upgrade moet hebben. Kan dat ook vanaf thuis? Of kan dat alleen in de Siemens fabriek.
Kan ook thuis..(op eigen risico en minder legaal enzo)

Verwijderd

http://www.timasci.com/mmc.htm

Volgens mij kan m'n Nokia 9210 niet overweg met SD kaartjes, dus wat je ook gebruikt, controleer goed welk geheugen je nodig hebt.

Verwijderd

Klopt, de 9210 is een van de weinige devices die ALLEEN maar MMC slikt. Die Timasci kaartjes zijn trouwens recentelijk een stuk duurder geworden: van 118,95 US$ naar 149,95 US$. :(

Verwijderd

128Mb multimedia card is wel te koop, alleen is nog zeldzaam. k'heb nog een url kunnen vinden waar ze 128Mb multimedia card verkopen.

http://www.mittoni.com/products/flashmemory/cards/sdmb-128.html

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 15:30 schreef athlonkmf het volgende:Zij gebruiken allemal zelfde connectie, dus als je MMC aankan, dan moet je ook SD aan kunnen. ALS het goed is. daar moet je even je specs voor nalezen. meestal staat er SD/MMC.
Tis meestal (altijd?) omgekeerd. Als je SD aankan kan je meestal (altijd?) MMC ook aan. Maar er zijn veel apparaten die wel MMC aankunnen maar niet SD. SD kwam namelijk pas later.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Aanvulling: SD kaartjes zijn iets dikker dan MMC, en ze hebben meer contactpunten. SD kaart slots zijn backwards compatible met MMC, een MMC slot werkt meestal niet met SD cards.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Dat van die dikte wist ik wel. Maar mee contactpunten? Volgens mij hebben ze er allebei 7 (heb zelf geen SD dus ik kan het niet zien)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:Maar mee contactpunten? Volgens mij hebben ze er allebei 7 (heb zelf geen SD dus ik kan het niet zien)
Is voor andere toepassingen, SD mp3 spelers, camera's, bluetooth kaartjes, etc.

Moet het apparaat natuurlijk wel voor uitgerust zijn. Sommige apparaten (enkele PPC's) hebben wel een SD/MMC slot, maar als je er een SD camera in steekt werkt ie toch niet.

Verwijderd

Ja weet ik, zoals de Palm Bluetooth SD card. Maar zitten er dan aan de "onderkant" nog extra contactpuntjes of zo?

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja weet ik, zoals de Palm Bluetooth SD card. Maar zitten er dan aan de "onderkant" nog extra contactpuntjes of zo?
Ik denk het van wel. Jammer genoeg heb ik mijn sd en mmc kaartjes al verkocht, anders zou ik het even kunnen vergelijken.
Pagina: 1