Toon posts:

Divx 750mb op 800mb CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik open deze topic om nu echt tot een oplossing te komen. Ik weet dat er al een aantal topics zijn over de 800mb cdr-etjes, maar deze wil als een soort samenvatting gebruiken. Goed het punt is dus dat ik nogal wat DivX films van internet afpluk en deze wil bewaren op cd. Nu heb ik een voorraadje films van rond de 750 MB. Deze passen niet op een normale 700 MB cd. Dat lijkt me duidelijk. De belangrijkste oplossing die in andere topics (en op andere (internationale) forums) wordt gegeven is het instellen van overburn en de maximale tijd op 89.59.59. Na dit gedaan te hebben kan ik echter nog steeds niet mijn cdtjes branden omdat nero dit weigerd. Ik krijg een melding dat er niet voldoende ruimte op de cd vrij is. Toch moet er lijkt me wel 800mb op kunnen. Ik las net ook dat de maximale snelheid voor overburnen 12x (helft van maximale snelheid?) is. Dit heb ik nog niet geprobeerd omdat ik niet thuis ben op dit moment. Anderen lukt het wel maar waarom mij niet?! Ik heb trouwens Windows XP pro en een Lite On 24x10x40. Van de website van Lite On heb ik de laatste firmware update gedownload en toegepast maar nog geen resultaat... kan iemand nog iets verzinnen? Ik hoop het echt, want die 10GB aan films moet ik gewoon op slaan want het past gewoon niet meer! Alvast bedankt!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik had ook een film die net te groot was... toen ik 'm gezipt had (max compressie) pastte ie precies... maar ik denk niet dat je er 50 mb vanaf krijg :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 14:25 schreef Marv het volgende:
Ik had ook een film die net te groot was... toen ik 'm gezipt had (max compressie) pastte ie precies... maar ik denk niet dat je er 50 mb vanaf krijg :{
Ja dat zou goed kunnen maar aangezien in een luie flikker ,euh laten we het maar op lui houden, ben heb ik geen zin om voordat ik een film ga kijken eerst de film naar mn hd te unzippen. Ik wil hop filmpie er in en dan play, en dat moet toch kunnen?! of niet dan! waarom zijn er anders 800mb cd's? :?

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb een Plextor en zat met hetzelfde probleem. Na wat zoekwerk op GOT bleek dat je in Nero de wizard niet moet gebruiken! Als je gewoon via de pulldown menu's File | New compilation | etc. doet en dan alle gegevens invoert dan doet 'ie het opeens wel.... :)

Veel succes ermee!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

"Overburnen" kun je alleen met Disc At Once aan te klikken bij Nero (en dit kun je weer door een No-Multisession cd te maken)

Je kunt deze opties in/uit-schakelen door de wizard van Nero NIET te gebruiken

Verwijderd

hmm, dat no multisession en geen wizard heb ik al eens gprobeerd, werkt bij mij helaas niet,

Nero 5.5
Plextor 24x
win2000 prof.

Iemand idee?

Verwijderd

Mja je moet wel alle stappen ondernemen:

* Overburnen inschakelen
* Geen Wizard gebruiken
* No Multisession
* Disc At Once aanvinken

EN je moet een brander hebben die dit ondersteund

Verwijderd

Ik heb WinXp
Plextor 12/10/32a
Nero 5.5.78
Platinum CDR's 800MB

No multisession, disc-at-once

doet bij mij gewoon bakken...

Verwijderd

maar mijn pc kan volgens mij niet die 800 mb cd/s branden.
Ik heb er laatst een paar gekocht alleen toen ik daar een film op wij branden branden die hem maar voor 640 mb :?.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

je kan 'm ook resizen naar 700MB met NANdub... Behalve als er ergens een foutje inzit natuurlijk (heb ik nu met Any Given Sunday, kan ook wel 's proberen 'm 50MB over te burnen :P )
Je kan ook 90min (800MB) CD's kopen :)

Specs

Verwijderd

jah die cd's heb ik gekocht 1,50 per stuk alleen mijn brander pakt die niet om 1 of andere reden. weet iemand hoe je dan 800 mb kan activeren.

Ik heb een LG 8speed brander(weet het is oud, maar werkt)
of is die toch te oud daarvoor en dat ik daarvoor toch een nieuwe brander moet kopen :(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Met de OEM-versie van Nero kun je vaak niet disc-at-once selecteren.
Ik heb dat hier op weten te lossen door de serial van de retail versie te proberen. Daarna werkte het probleemloos.
Helaas maar tot 89 minuten ofzo, want mijn plextor 12/4/32 SCSI wil echt niet over de 90 mins heen.

Verder zou ik je aanraden om te branden op een lagere speed, zodat 'ie ook in andere spelers (goed) te lezen is.
De 90 min CD's die ik op >4 speed bak zijn in andere spelers minder goed te lezen.
Voor sommige combinaties CD & brander zul je zelfs mischien nog lager moeten gaan (1x of 2x)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
ik deed het meestal inderdaad via een wizard, maar ik heb het ook een keer met de hand zelf geprobeerd. toen werkte het dacht ik ook niet. maar als ik alles met de hand instel, wat moet ik dan wijzigen?

-overburn
-no-multisession
-disc-at-once
-...?
-iets met de ISO?

ik ben niet zo'n professionele brander, meestal deed ik het lekker via de wizard en hoppa burn, welke instellingen moet ik nu allemaal veranderen? ik heb overgens de laatste versie van nero gedownload. dus daar kan het niet aan liggen. ik zie net dat mijn brander overburnen ondersteunt en met die firmware moet het dan toch zeker kunnen.

zou iemand een of twee screenshots kunnen maken?

Verwijderd

Het is heel simpel je bent er bijna, gewoon overburn, geen multi-session.
Dat iso geblaat hoeft niet eens,
dan ga je naar file-> preferences en dan onder het tabje general moet je: check for correct CD format before burning Uitvinken,
en dan gewoon branden ofcourse, zo moet het werken... ik heb een 12 speed lite-on en daarmee werkt ie ook.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:54
Jouw probleem is echt een software probleem, want de meeste rippers rippen een film juist zo dat ' ie op een 80 min cd past. Eigenlijk ben ik nog nooit een film tegengekomen die niet op een 80 min cd past.
Soms wel een film die net niet op 74 min. cd past, maar dan kan je altijd een klein stukje van het intro of een stukje van de aftiteling knippen met tempenc. meen ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:25 schreef Senninha het volgende:
Het is heel simpel je bent er bijna, gewoon overburn, geen multi-session.
Dat iso geblaat hoeft niet eens,
dan ga je naar file-> preferences en dan onder het tabje general moet je: check for correct CD format before burning Uitvinken,
en dan gewoon branden ofcourse, zo moet het werken... ik heb een 12 speed lite-on en daarmee werkt ie ook.
ok ik ben benieuwd, ik ben nu nog op mn stage, maar als ik zo naar huis ga zal ik het zeker proberen. ik heb ook al gehoord dat je wel files >750mb op zo'n cdtje kan pleuren, maar dan kan het niet een file (divx film... :( ) zijn.. weet iemand daar iets van?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:32 schreef miles het volgende:
Jouw probleem is echt een software probleem, want de meeste rippers rippen een film juist zo dat ' ie op een 80 min cd past. Eigenlijk ben ik nog nooit een film tegengekomen die niet op een 80 min cd past.
Soms wel een film die net niet op 74 min. cd past, maar dan kan je altijd een klein stukje van het intro of een stukje van de aftiteling knippen met tempenc. meen ik.
nou ik heb er een aantal die er niet op passen hoor... American Pie 2
Star Wars: Phantom manace
en nog 8 andere op mijn harde schijfie... ik hoop dat het werkt, want in zippen of verdelen heb ik geen zin...

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Op dinsdag 21 mei 2002 15:35 schreef reMARKable het volgende:

[..]

nou ik heb er een aantal die er niet op passen hoor... American Pie 2
Star Wars: Phantom manace
en nog 8 andere op mijn harde schijfie... ik hoop dat het werkt, want in zippen of verdelen heb ik geen zin...
Toch raar hoor, ik heb bakken met VCD's hier staan en die passen allemaal. En of het nou DIVX of VCD is zou niet uit moeten maken..

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:00 schreef didio het volgende:

[..]

Toch raar hoor, ik heb bakken met VCD's hier staan en die passen allemaal. En of het nou DIVX of VCD is zou niet uit moeten maken..
ja het is vaak ook wel zo dat het net niet past. niet dat de films 800 mb zijn of zo, 750mb is ongeveer mn maximum, maar dat past net niet... heel klote. iemand een idee hoe ik mijn star wars film van 900mb kan branden?

Verwijderd

Topicstarter
Yezz hij doet het jongens! Hij zei wel dat hij ging overburnen, hoort dat? Dat doet ie toch niet he? want het past gewoon op de cd... vaag!
Pagina: 1