Toon posts:

GEFORCE MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP o HELP

ik zit te twijfelen tussen een herculus gforce mx kaart (retail) of een MSI 8816
(deze heeft dus DDR geheugen aan boord)
Of is die MSI wat instabiel??

Wie heeft er ervaring mee (btw die MSI schijnt 5.5 ns te hebben en het is ook een MX kaart)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe kom je erbij dat de MSI 8816 (=Starforce 816) DDR-Ram heeft?, wat dat is nl nonsens. Er zit gewoon sdram op.
Of het 5.5 ns is kan ik zo niet checken, aangezien ik er op het moment geen heb liggen. Je hoeft ook niet bang te zijn dat hij instabiel is.
Er zit trouwens wel een tv-out op, iets wat sommigen ook nog wel kunnen waarderen.

Verwijderd

Topicstarter
MSI Starforce (+TV, retail)
Systeem bus 2x/4x AGP
Grafische chip nVidia GeForceII MX
Drivers voor WIN 95 / 98 / NT4.0 / 2000, Linux
Max. RAMDAC 350 MHz
RAM 32 MB DDR-RAM
Max. Resolutie 2048x1536 bij 16 bit kleuren en 60 Hz

Info Met TV-out

zie alternate.nl

Verwijderd

Topicstarter
maar nu weet ik nog niet welke kaart het beste is..

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het mij vraagt zit er bijna geen verschil tussen de GeForce2 MX kaarten onderling (Qua prestaties). Enkel het verschil in features.
En ik denk dat alternate het mis heeft, want ik heb al diverse MSI 8816 kaartjes verkocht. Hierop zat dus gewoon SDRAM. (Anders was hij ook wel duurder geweest)

Verwijderd

de Retailversie van Hercules maakt als enigste MX kaart gebruik van 5,5 ns geheugen.(Hyundai)
De MSI heeft 6 ns memory (Samsung).
De Hercules is iets sneller omdat ie hoger geklokt is (175/183) ipv 175/166.
Ook is de Hercules hoger over te klokken (240/225) door zijn snellere geheugen.Enigste
nadeel is dat de Herc geen TV-out heeft.

Verwijderd

mja vind ik toch wel een groot nadeel, aangezien ik graag divxjes kijk op mijn tv.
en aangezien het prijs verschil wel degelijk aanwezig is zou ik gewoon voor de msi gaan.
Pagina: 1