USB-UART

Pagina: 1
Acties:

• JeeCee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 00:06
Hallo allemaal.

Wie heeft er interesse in een IC'tje dat je als USB-UART kunt gebruiken. Details (datasheet) staan hier: http://www.cypress.com/cfuploads/img/products/CY7C63000A.pdf

Via Elektuur is een officiele driver te verkrijgen.

Ik wil hier wel een bestelactie voor starten.

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

er is pas een usb-inkoop actie geweest...
en iedereen heeft nu een usb-uart / usb-parrel chipje liggen.. (incl. me :)
zie hier:
[topic=423931/1/100]

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

Heb je iemand die kennis van USB, assembler, ezn en veel tijd heeft? Het is een leuk chipje, maar gaat te diep wat betreft het USB protocol. Dit maak je niet even in een weekje. Weet waar je aan begint. 'k spreek uit ervaring ;)

/me is zelf nu in assembler bezig een SL811S USB controller (http://www.cypress.com/cfuploads/img/products/SL811S.pdf) te debuggen ;)

• JeeCee
Heb zelf het CAN-protocol in assembler geprogrammeerd, dus 'k dacht dat dat wel zal lukken.

Hoe werken die chippies die jullie nu hebben? Is er al code beschikbaar?

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

ze worden als usb-virtule-com-port aangesproken.
Via de drivers van de fabrikant.
en via een seriele eeprom eraan kan je ook de ID's veranderen zodat je meedere aan je usb-port kan hangen.
Maar als je het device ID veranderd kan je er ook je eigen device van maken met een bijbehoorde driver...
terwijl het dan een 'geclockte' com port is eigenlijk :)

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Die USB-UART was toch dat je op je parallele poort USB-poorten kan maken :?

* Robino vind dit interessant, heeft iemand wat meer info over zelf dingen maken met betrekking tot USB (en niet aankomen met Elektuur :+)

• JeeCee
Wat is er mis met Elektuur?

En ik heb die chippies die jullie hebben besteld ff bekeken, maar het nadeel ervan is dat je weer met een seriele interface opgescheept zit. Het chippie waar ik het over heb heeft een programmeerdbare uC + 12 I/O-pinnen. Dit is best wel prettig!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 10:34 schreef JeeCee het volgende:
En ik heb die chippies die jullie hebben besteld ff bekeken, maar het nadeel ervan is dat je weer met een seriele interface opgescheept zit. Het chippie waar ik het over heb heeft een programmeerdbare uC + 12 I/O-pinnen. Dit is best wel prettig!
Ben het helemaal met je eens, maar je ziet 1 heel belangrijk ding over het hoofd; de FTDI IC's hebben 1 functie en dat is USB naar serieel of parallel omzetten. Niks programmeren dus! En dat is nou juist weer een nadeel bij een 'echte' USB controller, die moet je programmeren. En dat kost (te) veel tijd en is vele malen complexer.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Op woensdag 22 mei 2002 10:34 schreef JeeCee het volgende:
Wat is er mis met Elektuur?

Er is helemaal niks mis met Elektuur maar dat artikel kan ik al. Vandaar dat ik vroeg of er nog meer (on-line) artikelen zijn.

* Robino gaat ook maar even zoeken met Google :+
Pagina: 1