Na het verslag van ACM gelezen te hebben is me 1 ding duidelijk geworden, waar ik nog geen rekening mee heb gehouden. Namelijk de cache van bepaalde proxyservers en compu's. Nu vroeg ik me af, hoe hier dit te implementeren in een script. Ik hoef geen compleet script, maar zou graag ideetjes horen hoe dit op te lossen. Ik heb hier zelf namelijk geen enkel benul van. De search hier leverde ook niet echt veel nuttigs op. Ik vroeg me bijv af of er bepaalde functies zijn om een cache leeg te maken of om helemaal opnieuw de site te laden en waar doe ik dit. Op de server zelf of?? Iemand suggesties, ideetjes?
Ik had ook nog een probleempje met de $_REFERER var. Op mijn lokale server deed hij het goed, alleen op het web niet. Op de server gebruik ik php 4.1.0. ik had er iets staan in de trend van.
Wat kan hier nu fout aan zijn. Of is de referer toevallig geen server var?? Op mijn lokale pc deed hij het namelijk wel, daar had ik php 4.0 draaien en daar gebruikte ik de globale variabelen met HTTP_iets_VARS .. ik heb ze dus wel aangepast aan php 4.1.0.
Ik had ook nog een probleempje met de $_REFERER var. Op mijn lokale server deed hij het goed, alleen op het web niet. Op de server gebruik ik php 4.1.0. ik had er iets staan in de trend van.
PHP:
1
| <?if ($_SERVER['$_REFERER']=='referer adres inc http://') { echo 'juiste referer';} else { echo 'foute referer';}?> |
Wat kan hier nu fout aan zijn. Of is de referer toevallig geen server var?? Op mijn lokale pc deed hij het namelijk wel, daar had ik php 4.0 draaien en daar gebruikte ik de globale variabelen met HTTP_iets_VARS .. ik heb ze dus wel aangepast aan php 4.1.0.